استانی 15:55 - 27 دی 1395
مدیرآموزش و پرورش شهرستان نهبندان:
بیرجند- مدیرآموزش و پرورش شهرستان نهبندان گفت: خاوران شناسی طرحی کاملا داوطلبانه بوده و پیش بینی می شود در ۱۰۰ مدرسه ابتدایی این شهرستان اجرایی شود.

طرح «خاوران شناسی » در ۱۰۰ مدرسه شهرستان نهبندان اجرایی می شود

حسین پرنده در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح خاوران شناسی تاکنون در ۱۰ مدرسه ابتدایی شهرستان نهبندان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح بیان کرد: آشنایی نسل جدید با گویش های محلی، آداب و رسوم و فرهنگ گذشته از جمله اهداف اجرای طرح خاوران شناسی است.

پرنده با بیان اینکه در اجرای این طرح نوع عزاداری ها، برگزاری مراسمات مختلف و طبخ غذا در گذشته به نمایش گذاشته می شود، گفت: اجرای اینگونه طرح ها در زنده کردن هویت قدیمی تاثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود طرح خاوران شناسی در سراسر مدارس ابتدایی شهرستان نهبندان اجرایی شود، افزود: مدارس دخترانه استقبال بیشتری در اجرای این طرح دارند.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان نهبندان اظهار کرد: در بهمن ماه سال جاری برنامه ای محوری از خاوران شناسی و با حضور تمامی مدارس این شهرستان اجرایی خواهد شد.

حفظ میراث معنوی نهبندان در اجرای طرح

مدیر مدرسه دبستان ابوالفضل(ع) دوره اول شهرستان نهبندان هم در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح خاوران شناسی در این مدرسه بیان کرد: با اجرای این طرح از میراث معنوی نهبندان حفاظت می کنیم.

مریم هاشم زهی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح، دانش آموزان هویت گذشتگان خود و طریقه زندگانی آن ها را زنده می کنند.

وی آشنایی دانش آموزان با فرهنگ کهن نهبندان را از جمله اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: همچنین برای زندگی نسل جدید الگویی مناسب ارائه می شود.

هاشم زهی بیان کرد: در قالب اجرای طرح خاوان شناسی، انواع هنرهای قدیمی این شهرستان مانند گلیم بافی، تهیه ظروف مسی و انواع لباس های سنتی به نمایش گذاشته می شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای این طرح در مدارس ابتدایی بیان کرد: اجرای این طرح در انتخاب شغل دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

حسین شبانی ادامه داد: همچنین اجرای طرح خاوران شناسی در دانش آموزان انگیزه ای جدید برای آشنایی با فرهنگ قدیمی و بومی منطقه، ایجاد می کند.


8672677
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است