سیاسی 21:05 - 29 آذر 1393
ظریف در دیدار رؤسای جدید نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران:
به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تائید ریاست محترم جمهوری ده نفر از روسای جدید نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در آستانه عزیمت به محل مأموریت در جلسه کاری با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان موضوعات و برنامه های حوزه ماموریت حوزه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، دکتر ظریف در دیدار روسای جدید نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اهمیت و جایگاه به دیپلماسی اقتصادی را تشریح نموده و اظهار داشت: رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ابعاد مختلف معرفی توانمندیهای اقتصادی کشور و زمینه سازی برای افزایش صادرات جمهوری اسلامی ایران را با جدیت پیگیری و مناسبات همه جانبه تجاری و اقتصادی با کشورهای حوزه ماموریت را براساس توانمندیها وهمکاری های متقابل در اولویتهای کاری خود قرار دهند.



وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه سیاست اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری مبتنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی ، همه ابعاد و مزیت های آن ایران را به سمت شناسائی هر چه بیشتر ظرفیت ها آسیب ناپذیرتر کرده واز برندگی تحریمها علیه ایران کاسته است ، تصریح کرد : بر همین اساس وزارت امور خارجه در پیشبرد دیپلماسی اقتصادی عمل به اقتصاد مقاومتی را از اولویتهای خود می داند .



وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به حضور ایرانیان در کشورهای مختلف جهان افزود: ایرانیان در هر کشوری که زنـدگی می کنند در زمره افراد فـرهیخته آن کشور محسوب می شوند و در اکثر کشورهای جهان به ایفای نقش مثبت در عرصه های علمی مشهور هستند. دکتر ظریف ایرانیان خارج از کشور را سرمایه های کشور در اقصی نقاط عالم خواند و تاکید کرد: ضرورت دارد نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برنامه ریزی مناسبی را برای ارائه خدمات و پیگیری مسائل و مشکلات هموطنان خارج از کشور داشته باشند .



در ادامه این جلسه هریک از روسای جدید نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ،برنامه ها و اولویت های کاری حوزه محل ماموریت خود را تشریح نمودند.



اضافه می کند، آقایان: محمد تقی مؤید ، عبدالحمید فکری ، محمد منیری نیک ، عباس واعظی ، سید حسین میرفخار ، ابوالفضل خزاعی و کامبیزجلالی سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مراکش ، برونئی ، ماداگاسکار ، بنگلادش ، پرتغال ، شیلی و فنلاند و همچنین آقایان مهدی فاخری ، ناصر حمیدی زارع و محمد مهدی شهریاری سرکنسولان جدید جمهوری اسلامی ایران در هنگ کنگ ، جده و فرانکفورت منصوب شده اند.



انتهای پیام/


5457426
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است