بین‌الملل 13:25 - 29 بهمن 1398
روزنامه ایندیپندنت در گزارشی شرایط در زندان‌های رژیم آل خلیفه را "غیرانسانی" توصیف کرد.

گزارش ایندیپندنت درباره شرایط غیر انسانی زندان‌های بحرین

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به شرایط بازداشت در زندان شهر "عیسی" در بحرین و اوضاع هاجر منصور، زندانی زن بحرینی پرداخت.

نویسنده این گزارش داستان هاجر ۵۱ ساله را روایت می‌کند که از سه سال پیش در زندان شهر عیسی بازداشت شده است. وی به خاطر فعالیت سیاسی دامادش در خارج از کشور در بازداشت است و اجازه دیدار فرزندانش یا صحبت کردن با دیگر زندانیان را ندارد.

این روزنامه به نقل از وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد از نزدیک پرونده منصور را پیگیری می‌کند و با مقامات بحرین صحبت کرده است.

این روزنامه اعلام کرد انگلیس از سال ۲۰۱۲ حدود ۶.۵ میلیون پوند خرج آموزش نهادهای عمومی بحرین از جمله منافع وزارت کشور و واحد تحقیقات ویژه کرده است. نهادهای حقوق بشری از این نهادها به خاطر سرپوش گذاشتن بر شکنجه زندانیان انتقاد می‌کنند.

دو هیئت حقوقی چند روز پیش از یک دانشگاه انگلیسی خواستند برنامه آموزش افسران بحرینی را متوقف کنند چراکه شهادت‌هایی درباره نقض حقوق بشر دریافت کرده‌اند. ۱۰ زندانی سیاسی بحرینی شهادت داده‌اند که سال‌های بین ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ در معرض شکنجه در زندان‌های بحرین قرار گرفته‌اند.

در درخواست مرکز حقوق، دموکراسی و نهاد "آمریکایی‌ها به خاطر دموکراسی و حقوق بشر در بحرین" شهادت‌های مکتوبی را مبنی بر شکنجه زندانیان از زندان "جو" به دست آورده‌اند.

شکنجه شامل شوک الکتریکی و ضرب و شتم و حتی تجاوز جنسی نیز بوده است.

هشت گزارشگر ویژه سازمان ملل از بدرفتاری زندانیان سیاسی در بازداشتگاه‌های بحرین که به سطح شکنجه و رفتارهای توهین‌آمیز می‌رسد ابراز نگرانی کردند.

کارشناسان در نامه‌ای به دولت بحرین نقض‌های صورت گرفته توسط کارمندان زندان ازجمله بی‌توجهی به وضعیت سلامتی و بهداشت زندانیان، تبعیض مذهبی و تجاوز را اعلام کردند.

این کارشناسان می‌گویند کارمندان برخی زندان‌ها مرتکب نقض هایی در حق زنان زندانی شده‌اند.

دولت بحرین مدعی است که به زندانیان اجازه می‌دهد در روز هشت ساعت بیرون بیایند. اما مرکز ملی حقوق بشر در بحرین اعلام کرده که تنها دو ساعت به زنان زندانی اجازه بیرون رفتن می‌دهند.

انتهای پیام


10400190
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده روسیه در شورای امنیت از قطعنامه پیشنهادی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد و آن را حامی صلح دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سیل شدید دبی که حمل و نقل زمینی و هوایی را مختل کرد، مردم در تلاش برای از سر گرفتن زندگی عادی خود هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است