استانی 10:43 - 01 مهر 1393
فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: صنایع تبدیلی مرتبط با محصول چند منظوره گردو باید در این شهرستان تقویت شود.

صنایع تبدیلی گردو در تویسرکان تقویت شود

مهرداد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه همدان، افزود: در حال حاضر محصول با ارزش گردو تنها به صورت خام از باغات تویسرکان خارج و به دیگر نقاط کشور عرضه می‌شود.

وی گفت: خام‌فروشی گردو به رغم سودآوری برای باغداران بزرگ، از ارزش افزوده و سودآوری کمی برای عموم مردم پایتخت گردوی ایران برخوردار است.

موسوی تصریح‌کرد: ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی مرتبط با گردو و فرآوری این محصول می‌تواند ارزش افزوده چندین برابری برای شهرستان به دنبال داشته باشد.

به اعتقاد وی تجار و دست‌اندرکاران تولید و توزیع محصول گردو در تویسرکان باید به سمت و سوی ساماندهی بسته‌بندی این محصول نیز حرکت کنند.

موسوی از نبود استقبال قابل توجه در بخش بسته‌بندی و مراحل جانبی عرضه گردو در بازار توسط شهروندان تویسرکانی خبرداد و اضافه‌کرد: اکنون به طرح‌های توجیه‌دار اقتصادی در این حوزه تسهیلات لازم اعطا می‌شود.

وی تاکیدکرد: سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی در تویسرکان باید علاوه بر افزایش سودآوری خود به ایجاد اشتغال و گسترش تولید محصول گردو بیشتر اهتمام ورزند تا اشتغالزایی این حوزه نیز پر رنگ‌تر از گذشته باشد.

به گزارش ایسنا، تویسرکان به عنوان پایتخت گردوی ایران از مرغوب‌ترین محصول گردو از نظر کیفی برخوردار است که شهرتی جهانی دارد و استان همدان پس از استان کرمان بیشترین سطح زیرکشت گردو را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام


4776327
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است