استانی 14:56 - 04 تیر 1397
استاندار مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا:
استاندار مرکزی با بیان اینکه امروز اولویت اصلی استان رفع معضل اقتصادی است، گفت: اگر بتوانیم در حوزه اقتصادی موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم قطعا توجه و نظر بهتری به موضوعات فرهنگی و اجتماعی خواهیم داشت.

اولویت استان رفع مشکلات اقتصادی است/ شتاب مصرف مواد مخدر نگران‌ کننده‌ است

سیدعلی آقا‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سیاست‌های و اقدامات دولت تدبیر امید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی را نمی‌توان با دولت‌های قبلی مقایسه کرد، گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، شرایط حمایت از فعالیت‌های اجتماعی و رسیدگی به معضل مواد مخدر بسیار درخشان بوده است.

وی با اشاره به شتاب گرفتن روزافزون قاچاقچیان مواد مخدر و قرار گرفتن کشور در مسیر ترانزیت مواد مخدر و همسایگی با کشورهای تولیدکننده مواد مخدر که ناخواسته درگیری ایران با مواد مخدر را به همراه داشته است، افزود: به دلیل اینکه مواد مخدر از کشور ترانزیت می‌شود، مصرف مواد در  بسیاری از استان‌های کشور بالا است.

آقازاده ادامه داد: سیاست‌های دولت با توجه به اختیارات و امکانات موجود سیاست‌های خوب و قابل قبولی است، اما متاسفانه شتاب مصرف مواد مخدر، شتاب نگران‌کننده‌ای است  به نظر می‌رسد در کنار سیاست‌ها و اقدامات دولت و دستگاه‌های اجرایی باید مردم، خانواده‌ها و مهمتر از آن سازمان‌های مردم نهاد کمک کنند.

وی با اشاره به حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های صنایع، کشاورزی، برنامه‌ و بودجه و آموزش و تحقیقات، گفت: حضور نمایندگان در این کمیسیون‌ها فرصت بسیار مناسبی برای استان است و می‌توان با بروز مشکلات در همه حوزه‌ها از این ظرفیت عظیم استفاده کرد، با نگاهی به شرایط کنونی استان مرکزی، جو صنعتی و کشاورزی استان با توجه به معضلاتی موجود در کل کشور همچون رکورد اقتصادی، تورم و... قابل قبول‌تر از گذشته است و با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان روند رو به بهبود را در پیش گرفت.

استاندار مرکزی در پاسخ به اینکه آیا اولویت‌های صنعتی و کشاورزی استان از اولویت‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی پر رنگ‌تر است؟، گفت: درصورت اولویت‌بندی مباحث استان در حوزه‌های مختلف قطعا رفع مباحث اقتصادی در صدر اولویت‌ها قرار می‌گیرد، اگر بتوانیم در حوزه اقتصادی موفقیت‌های بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم توجه و نگاه ویژه‌ای به مباحث اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم و مسلما تمرکز تیم مدیریتی استان، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های مرتبط به رفع معضلات و مشکلات استان موفقیت‌های چشمگیری در حوزه فرهنگی و اجتماعی رقم خواهد زد.

آقازاده با تاکید بر اثر بخشی اجرای همایش‌ها و برنامه‌های استانی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد افزود: برگزاری این نشست‌ها و همایش‌ها می‌توانند موثر باشد، اما نکته‌ حائز اهمیت این است که در کنار برگزاری این برنامه‌ها باید کار کارشناسی صورت گیرد تا بتوان به نتیجه مثبت و ملموس درست یافت و خوشبختانه اقدامات موثری در حوزه اجتماعی و فرهنگی استان صورت گرفته است، اما هنوز به نقطه مطلوب دست نیافته‌ایم.

انتهای پیام


9822354
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است