ورزشی 08:53 - 09 مهر 1399

موفق‌ترین مربی بلوک شرق هم برای تیم ملی والیبال ایران مفید نیست

ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آرمان فدراسیون والیبال و قرارگیری تیم ملی در جمع چهار تیم برتر المپیک گفت: درباره آرمان‌گرایی بارها صحبت کرده‌ام، زمانی که هدف بزرگی در نظر گرفته می‌شود و رؤیاپردازی انجام می‌شود، ابتدا باید راهکارها و برنامه‌ریزی‌های رسیدن به آن نیز صورت گیرد. در کل مسئولان‌ در همه زمینه‌ها به خوبی شعار می‌دهند اما در عمل دچار مشکل می‌شوند.

کارشناس والیبال در ادامه تأکید کرد: اگر در عمل دچار مشکل نمی‌شدند، وضعیت اقتصادی جامعه این‌گونه نبود بنابراین افراد با توجه به جناح‌بندی‌های کشور برای حفظ و رسیدن به قدرت، بیشتر از آنکه مرد عمل باشند، مرد شعار دادن هستند. بیشتر مسئولان به خوبی شعار می‌دهند و اگر بخواهیم در عمل آنها را بسنجیم، نمره زیر صفر نیز نخواهند گرفت.

وی اظهار داشت: با این روش در جامعه زندگی می‌کنیم و به آن عادت کرده‌ایم. زمانی که آرمانی ترسیم می‌شود، باید برنامه‌ریزی انجام شود و تمام موانع رسیدن به آرمان‌ها پیش‌بینی شوند تا در شرایط لازم از راهکارها به موقع استفاده کنند. متأسفانه این اتفاقات رخ نمی‌دهد و فقط آرمان‌ها را در شعار می‌دهند و ذهنیت جامعه را به سمت آرمان مد نظر سوق می‌دهند و مردم امیدوار می‌شوند. زمانی که آرمان به نتیجه نرسید، عوامل زیادی را دستچین می‌کنند که مانع رسیدن آنها به آرمان شده است. فردی که آرمان را ترسیم کرده، در نهایت از تمام مشکلات مبرا خواهد شد.

شهنازی در ادامه افزود: بحث انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال نیز لوث شده است چرا که بارها درباره آن صحبت‌هایی انجام شده و عمل نکرده‌اند. قرار بود پیش از شروع رقابت‌های لیگ برتر، سرمربی را معرفی کنند اما این اتفاق نیفتاد؛ جلسه هم‌اندیشی تشکیل دادند، پس از آن کمیته فنی تشکیل شد و همه اینها بیانگر آن است که فدراسیون والیبال در حال خریدن زمان است چرا که بحث مشکلات اقتصادی مطرح است.

وی تأکید کرد: قرار بود رقابت‌های لیگ با حضور ۱۲ تیم برگزار شود اما یکباره به ۱۵ تیم رسید و این نشان می‌دهد که فدراسیون به دلیل مسائل مالی، ورودی تیم‌ها و حتی ۱۰ درصد بازیکنان تمایل به افزایش تعداد آنها داشت چرا که از نظر مالی دچار مشکل است. اسپانسرها تمایلی به سرمایه‌گذاری در والیبال ندارند و متأسفانه وضعیت اقتصادی روز به روز بدتر می‌شود.

کارشناس والیبال افزود: تا جایی که بتوانند پروسه آمدن سرمربی تیم ملی را کِش می‌دهند و به سال آینده موکول خواهند کرد تا هزینه زیادی پرداخت نکنند؛ با این موضوع بسیار مخالفم. بارها گفته‌ام هزینه برای والیبال سرمایه‌گذاری است و هنوز روی حرف خود هستم. متأسفانه به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند، خواسته و خوشحالی مردم است. شک نکنید که برنامه‌ریزی‌ها برای حضور سرمربی تیم ملی فروردین ماه است.

شهنازی ادامه داد: توصیه‌ام به مسئولان ورزشی به ویژه فدراسیون والیبال به عنوان فردی که دلسوز والیبال هستم، این است که جایگاه والیبال در سطح جهان به راحتی به دست نیامده و زحمات زیادی برای آن کشیده شده است. برای تثبیت این جایگاه و نزولی نشدن آن، نباید از مربیان بلوک شرق استفاده کنیم. مربیان بلوک شرق به درد والیبال ایران نمی‌خورند.

این کارشناسان تاکید کرد: والیبال ایران به مربیانی از جنس ایتالیا، برزیل، آرژانتین و آمریکا نیاز دارد چرا که سبک، نگرش، تاکتیک و بدن‌های بازیکنان ایرانی از نظر جسمی و ذهنیت به والیبال اروپا و آمریکای لاتین شباهت دارد بنابراین هیچ مربی بلوک شرقی حتی با رزومه بسیار عالی برای والیبالمان مفید نیست.

شهنازی در پایان گفت: نمی‌خواهم از شخص خاصی نام ببرم، اما رزومه‌دارترین مربی بلوک شرق هم در ایران نتیجه نخواهد گرفت. امیدوارم سرمایه‌سوزی و اشتباه نکنند. در گذشته با آمدن مربیان بلوک شرق به اشتباه خود پی برده‌اند، امیدوارم یکبار دیگر آن را تکرار نکنند و با تعقل و برنامه‌ریزی، درست‌ترین انتخاب را برای والیبال کشور داشته باشند.


10741139
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در کیش با اعلام کنفدراسیون مچ اندازی آسیا لغو شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان تمرینات خود را در شهر بیشکک قرقیزستان پیگیری کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون کشتی به کشتی گیران شرکت کننده در رقابت های گزینشی المپیک گفت: اگر به دنبال کسب مدال در المپیک هستید، پس کسب سهمیه باید برایتان راحت‌تر باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سه آزادکار و دو فرنگی کار ایران رقبایشان را در رقابت‌های کشتی کسب سهمیه المپیک در قرقیزستان شناختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه فوتبال انگلیس از تغییر نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مائول نویر دروازه بایرن مونیخ موفق شد در بازی مقابل آرسنال برای پنجاه و هشتمین بار در لیگ قهرمانان اروپا کلین شیت کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مالک باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی جدید این تیم و عملکرد سرخپوشان تبریزی در لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم فوتبال استقلال گفت: سه امتیاز بازی فردا می‌تواند خیلی به ما کمک کند و تلاش می‌کنیم با تمرکز کامل به این سه امتیاز دست پیدا کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال کشورمان نخستین دیدار خود در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ را با پیروزی مقابل افغانستان پشت سر گذاشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امین میرزازاده به عنوان برترین فرنگی کار سال ۲۰۲۳ آسیا و پژمان درستکار به عنوان برترین مربی سال آسیا انتخاب شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است