سیاسی 19:39 - 09 مرداد 1393
رسانه های چاپ ترکیه با اشاره به ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در این کشور گزارش دادند که پ.ک.ک مانع رای دادن به اردوغان شده است.

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در ترکیه از امروز/ پ.ک.ک مانع رای دادن به اردوغان شد



به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، رسانه های چاپ ترکیه از آغاز رای گیری از اتباع ترکیه مقیم 56 کشور جهان برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دادند.

 

 

رئیس جمهوری ترکیه پیش از این با رای نمایندگان پارلمان انتخاب می شد اما این بار برای نخستین بار رئیس جمهور این کشور به طور مستقیم با رای مردم انتخاب می شود.

رسانه های ترکیه با اشاره به آغاز رای گیری در آمریکا، آلمان، بلژیک، فرانسه، هلند، سوئیس، ایتالیا، بخش ترک نشین قبرس، نروژ، رومانی، عربستان و ترکمنستان به مدت چهار روز گزارش دادند که رای گیری در کشورهای کانادا، استرالیا، روسیه، بلغارستان و قزاقستان سه روز ادامه دارد.

 

بر این اساس نظرسنجی، انتشار نتایج آن، تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در معابر عمومی و استفاده از تمامی امکانات و خدمات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی از امروز پنجشنبه ممنوع اعلام شده است.

رسانه های ترکیه شمار واجدان شرایط رای دادن در خارج از ترکیه را بیش از سه میلیون نفر اعلام کرده اند که رای دهندگان باید از میان "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر و رهبر حزب عدالت و توسعه، "اکمل الدین احسان اوغلو" دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی و نامزد مشترک 15 حزب سیاسی ترکیه و "صلاح الدین دمیرتاش" رهبر حزب دموکراتیک خلق یک نفر را انتخاب کنند.

اردوغان 60 ساله از سال 2003 نخست وزیر این کشور بوده است و بسیاری از نظرسنجی ها از پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حکایت دارد.

 

در همین رابطه اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک از کردهای این کشور خواسته تا با شرکت در انتخابات به صلاح الدین دمیر تاش رای داده و از رای دادن به اردوغان خودداری کنند.


4362091
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد واقعه طبس و شکست مفتضحانه متجاوزان آمریکایی منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه نشست امنیتی سن‌پترزبورگ با مشاور امنیت ملی برزیل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اعلام کرد: شورای متبوعش با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزد‌ها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است