استانی 00:56 - 31 مرداد 1397

معرفی شهردار بهبهان به مراجع قضائی

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کنارکوهی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای سلامت خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جلسه های زیادی برای حل مشکل کشتارگاه صنعتی بهبهان برگزار شده اما باتوجه به اینکه سرمایه گذاران این کشتارگاه به توافق نمی رسند، خروجی جلسات بدون نتیجه باقی مانده است.

وی با بیان اینکه تعلل در راه اندازی کشتارگاه صنعتی دام در بهبهان به ضرر مردم این شهرستان است، افزود: کشتارگاه سنتی بهبهان به هیچ وجه مورد تأیید دامپزشکی استان نیست و طبق آخرین تصمیم اخذ شده، شهردار این شهرستان به قوه قضائیه معرفی شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با تأکید بر لزوم تعطیل شدن کشتارگاه سنتی در بهبهان، گفت: در صورت تعطیل شدن این کشتارگاه، با معضل کشتارگاه های غیرمجاز نیز مواجه خواهیم بود که مشکلاتی را در پی دارد.

کنارکوهی ادامه داد: دو سال قبل مشخص شد منشاء یکی از بیماری ها در بهبهان، کشتارگاه سنتی در این شهرستان است؛ طبق آخرین مصوبه قرار بود شکایت شرکت پشتیبانی امور دام از سرمایه گذاران کشتارگاه صنعتی بهبهان تعیین تکلیف شده و تملک کشتارگاه صنعتی به شرکت پشتیبانی امور دام واگذار شود اما متاسفانه هنوز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی بیان کرد: پیشنهاد داریم تا رفع کامل مشکل تملک کشتارگاه صنعتی و تکمیل کامل آن، با توجه به تجهیز سالن ها و سردخانه های این کشتارگاه، کار کشتار دام در شهرستان بهبهان به کشتارگاه صنعتی منتقل شود.

محمدصادق کریمی کیا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان نیز در این جلسه گفت: وضعیت کشتارگاه سنتی بهبهان زیبنده این شهرستان نیست؛ برخی از وضعیت موجود ذی نفع هستند و مانع راه اندازی کشتارگاه صنعتی می شوند از این رو دانشکده علوم پزشکی بهبهان در کنار فرمانداری این شهرستان نسبت به اتخاذ تصمیم آنی اقدام کنند.

لزوم واگذاری سهام کشتارگاه صنعتی بهبهان به بخش خصوصی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این جلسه در خصوص کشتارگاه صنعتی بهبهان اظهار کرد: تاکنون اعتبار بسیار بالایی برای راه اندازی کشتارگاه صنعتی بهبهان هزینه شده است و ساماندهی مجدد آن حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور امکان پذیر نیست.

کیخسرو چنگلوایی  با بیان اینکه سهامداران این کشتارگاه شرکت پشتیبانی امور دام، شهرداری بهبهان و بخش خصوصی هستند، گفت: بیش از ۹۵ درصد سهام این کشتارگاه متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام است که پیشنهاد می شود با سهامداران این کشتارگاه نشستی برگزار شود.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی واگذاری تمامی سهام خود به بخش خصوصی را دارد، افزود: طبق ماده ۱۹ برای واگذاری پروژه های نیمه تمام با قیمتی که برای متقاضی صرفه اقتصادی داشته باشد، ظرفیت هایی ایجاد شده که می توان از این ظرفیت استفاده کرد. 


9882376
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است