علمی فناوری 03:43 - 05 آذر 1393
در هنگام مواجه شدن با انتقاد در اولین گام برخورد با فرد منتقد را به تأخیر بیندازیم و برای جواب دادن به انتقاد وی قدری تأمل کنیم.

مهدی دوایی، روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به افراد اجازه بدهیم تا نظری متفاوت از نظر ما داشته باشند. این مسئله در مواجه شدن با انتقاد به ما کمک می‌کند.


وی افزود: همچنین افراد را در استانداردهای خودمان قرار ندهیم، علاوه بر آن بپذیریم که افراد دیگر نیز مانند ما اجازه اشتباه کردن دارند. این نوع عقاید به ما کمک می‌کند تا به راحتی با انواع انتقاد چه درست و چه نادرست آن کنار بیاییم.


این روان‌شناس با اشاره به این که انتقاد فرد منتقد درست یا نادرست باشد، اظهار داشت: در صورتی که فرد از ما انتقاد درست و به جایی کند، اجازه انتقاد کردن را به طرف مقابل داده‌ایم در غیر این صورت به فرد دیگری این مجوز را اعطاء‌ کرده‌ایم که اشتباهی مرتکب شود. در صورتی که مسئله انتقاد دیگران را به این صورت برای خود حل کنیم. در هنگام مواجه شدن با انتقادها مشکلی نخواهیم داشت.


دوایی تصریح کرد: هنگامی که با انتقاد فردی مواجه می‌شویم در اولین قدم برخورد با فرد منتقد را به تأخیر بیندازیم برای جواب دادن به وی قدری تأمل داشته باشیم. علاوه بر آن در هنگام پاسخ دادن به انتقادها هیچ گونه بی‌احترامی به فرد مقابل نکنیم.


این روان‌شناس با اشاره به کارآیی نداشتن تخریب فرد در هنگام مواجه شدن با انتقاد بیان کرد: در هنگام پاسخ دادن به انتقاد دیگری به هیچ عنوان شخصیت طرف مقابل را تخریب نکنیم. انجام این عمل ما را در سیکل معیوبی قرار می‌دهد و قرار گرفتن در این سیکل معیوب عواقب بدی برای ما به همراه خواهد داشت.






انتهای پیام/



5272030
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر فاش‌شده منتسب به پیکسل ۹ پرو، از تخت‌شدن لبه‌های این گوشی حکایت دارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تراشه جدید مدیاتک از نظر گرافیکی بیشتر از ۵۰ درصد از نسل قبلی سریع‌تر است و CPU آن نیز ۱۰ درصد سرعت بیشتری دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی آپدیت HyperOS را برای گوشی‌های میان‌رده سری ردمی نوت ۱۳ 5G منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است