علمی فناوری 13:03 - 14 مرداد 1394
رییس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی اعلام کرد:
تولیدات و استنادات علمی حوزه زیست فناوری در سال 2014 ایران را در رتبه 14 دنیا قرار داد .

رتبه 14 ایران در تولید علم زیست‌فناوری 2014 با اخذ 270 استناد

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا احمد قاضی‌زاهدی رییس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با اعلام این خبر افزود: دفتر علم‌سنجی مرکز با بهره‌گیری از اطلاعات پورتال رتبه‌بندی کشورها و مجلات سایمگو ، وضعیت تولیدات علمی ایران در "حوزه زیست فناوری "ایران را بررسی کرده است که بر اساس این رتبه‌بندی، ایران در سال 2014 رتبه 14 تولید علم زیست فناوری در دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به این که زیست فناوری یکی از مهمترین محورهای توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی در دنیاست و ارتقای زیست‌فناوری به عنوان یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های تعیین کننده توسعه محسوب می‌شود و ایران نیز از این امر مستثنی نیست، بر همین اساس اطلاعات استخراجی از پایگاه سایمگو نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی 38 هزار و 576 مدرک در حوزه زیست‌فناوری تولید شده است که چین با "18 درصد" مدارک در رتبه اول و ایران با 1.71 درصد" مدرک رتبه 14 دنیا را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، همچنین بررسی تولیدات علمی ایران و ترکیه از 1996 تا 2014 در گزارش مذکور نشان می‌دهد متوسط رشد سالانه تولیدات علمی حوزه زیست فناوری ایران 2.41 درصد بود که در مقایسه با رشد کل تولیدات علمی ایران در این دوره با 24.7 درصد ، شتاب در توسعه زیست فناوری ایران را نشان می‌دهد .

قاضی‌زاهدی گفت: مقایسه تولیدات علمی ایران با ترکیه در این حوزه علمی نشان می‌دهد که تا سال 2009 ترکیه در این حوزه بهتر از ایران عمل کرده اما از سال 2010 ایران همواره تعداد تولیدات علمی بیش‌تری داشته است.

تولیدات علمی ایران و ترکیه در حوزه زیست‌فناوری

وی خاطرنشان کرد: بررسی کیفیت استنادی مدارک علمی که به عنوان شاخصی از تأثیرگذاری محسوب می‌شود نشان می‌دهد حوزه زیست‌فناوری در سال 2014 ، 25 هزار و 415 استناد اخذ کرده که مدارک علمی ایران با 270 استناد (1/06درصد) رتبه 14 دنیا را به خود اختصاص داده است . بر مبنای این گزارش کیفیت مدارک علمی حوزه زیست فناوری ایران در سال گذشته میلادی ، تقریبا 58 درصد میانگین جهانی، 47 درصد میانگین اروپای غربی و 43 درصد میانگین آمریکالی شمالی بوده است.

انتهای پیام


6862661
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ثبت‌نام متقاضیان و پشت کنکوری‌ها جهت شرکت در امتحانات خردادماه به منظور ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره از امروز آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در پستی بیان کرد که ممنوعیت احتمالی تیک‌تاک برخلاف آزادی بیان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۳۱ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد گفتمان اول آموزش و پرورش در هر مسئله‌ای یعنی پایه‌گذاری گفتمان آینده‌سازی در کشور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از عملیاتی شدن واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور تا ۱۰ روز آینده خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره نحوه فعالیت مراکز سراج توضیح داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نائب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: فروش اینترنتی دارو در دنیا انجام می‌شود اما برای اجرای این طرح باید مطالعات دقیقی داشته باشیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر «داود یونسیان» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است