وبگردی 03:50 - 08 اسفند 1393
مدت‌هاست که دو خاصیت این نوشیدنی یعنی خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،چای سیاه پُرمصرف ترین نوشیدنی بعد از آب در جهان است، مدت‌هاست که دو خاصیت چای سیاه یعنی خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است. همچنین ضد دیابت، بازکننده گرفتگی‌هاست و سردرد را تسکین می‌دهد و عطش کاذب را رفع می‌کند.
 
چای سیاه پرمصرف ترین نوشیدنی بعد از آب در جهان است و مدت‌هاست که دو خاصیت چای سیاه یعنی خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است. اخیراً خاصیت ضدفشارخون و نیز خاصیت کنترل دیابت این فرآورده مورد توجه قرار گرفته است. همه انواع چای از نظر طبیعت گرم و خشک است و از نظر خواص، مقوی روح، فکر، معده و نیروی جنسی سردمزاجان و نعوظ آور است.
 
خاصیت ضددیابتی چای مربوط به پلی ساکاریدهای آن است که موجب تأخیر در جذب گلوکز از روده می‌شوند. این پلی ساکاریدها در چای سبز نیز موجود هستند ولی میزان این پلی ساکاریدها در چای سیاه از بقیه انواع چای بیشتر است. پلی ساکاریدهای چای علاوه بر تأخیر جذب گلوکز در مهار اثر رادیکال‌های آزاد، که در بروز بیماری‌های سرطانی و آرتریت روماتوئید نقش دارند، موثر هستند.
 
در سایت انجمن تحقیقات طب سنتی ایران آمده است: بازکننده گرفتگی‌ها و انسداد و اعتدال دهنده اخلاط و رقیق کننده مواد غلیظه و معرق و مدر است. سردرد را تسکین می‌دهد و عطش کاذب را رفع می‌کند. خوردن انواع چای به صورت بسیار گرم مضر است به خصوص در فصل گرما و برای مزاج‌های گرم و جوانان، اگر بعد از طعام گرم خورده شود مفید است.
 
خوردن چای بعد از طعام سنگین و پرچرب باعث سهولت هضم آن می‌شود. بهترین اصلاح کننده چای برای گرم مزاجان این است که با فوفل و شیرین بخورند، ولی برای سردمزاجان خوردن با مشک، قرنفل، بادیان ختائی، زنجبیل و دارچین توصیه می‌شود.
 

5933252
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وسط ویرانی و جنایات به جا مانده از ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بیمارستان شفا جمله‌ای روی یکی از دیوار‌های بیمارستان، نور شد: «ای فاطمه! برای رسیدن به سعادت آخرت، در مقابل تلخی‌های دنیا صبوری کن».
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کودکان به رفتار و کردار بزرگترها و حوادث تلخ و شیرین زندگی خیلی حساس هستند و با هر اخم و خنده‌ای دچار نوسانات روحی و روانی می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دوستی بر اساس اعتماد بنا شده است، اما گاهی اوقات ممکن است این احساس آزاردهنده به شما دست دهد که وقتی شما در کنارش نیستید، پشت سر شما حرف بزند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس امنیت سایبری، دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف گوشی از منابع غیرمجاز را یکی از دلایل اصلی آلودگی گوشی‌های کاربران ایرانی به انواع بدافزار دانست.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی فراجا جزئیاتی تکان‌دهنده از شبکه‌های فساد و فحشای منهدم شده از سوی پلیس در ماه‌های اخیر را تشریح کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مو از انتهای فولیکول شروع به رشد می‌کند، در نتیجه اگر می‌خواهید مو‌هایی سالم و زیبا داشته باشید باید مراقب فولیکول‌های مو باشید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی ازموضوعات‌ مهمی که روند به بن‌بست رسیدن راهبردی رژیم اشغالگر صهیونیستی را تقویت کرد، انجام عملیات وعده صادق ازسوی جمهوری اسلامی ایران بود. بن بست صهیونیست‌ها آنچنان برایشان سخت آمده است که اقدام به دستاوردسازی‌های خیالی برای خود کرده‌ان...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» انقلاب شکوهمند اسلامی از زمان پیروزی توانسته است سیلی های آبدار زیادی بر ابهت پوشالی ابر جنایتکاری به نام آمریکا بنوازد؛ روزی در تسخیر لانه جاسوسی، روزی در عملیات پنجه عقاب، روزی در چشم شیر، روزی هم با بارش موشکی بر فراز گنبد پوشالی آمریکای...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» از آن‌جا که تعیین سرنوشت اکثر منتخبان تهران در مجلس آینده به دور دوم گره خورده، این‌بار به احتمال زیاد دور دوم متفاوتی را تجربه خواهیم کرد. در این راستا احزاب و تشکل‌ها تکاپوی محسوسی برای تصاحب کرسی‌های باقیمانده بهارستان دارند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کتمان حقیقت، تنها راهکار صهیونیست‌ها درمقابل موفقیت حمله پهپادی و موشکی ایران است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است