بین‌الملل 14:40 - 06 اردیبهشت 1396
وزارت مسکن رژیم صهیونیستی و شهرداری قدس اشغالی طرحی را به منظور ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید برای یهودیان در اراضی فرودگاه قدس و قلندیا در شمال غرب قدس اشغالی به تصویب رساندند.

تصویب طرح احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این واحدها در نزدیکی منازل فلسطینیان احداث می‌شود و قرار بود طی سال‌های گذشته به اجرا درآید اما مخالفت دولت سابق آمریکا مانع از آن شده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کابینه دولت رژیم صهیونیستی اواخر ماه مارس گذشته ساخت یک شهرک صهیونیست نشین جدید را برای یهودیان به جای شهرک تخلیه شده "عمونا" و مصادره ده‌ها هکتار از اراضی فلسطینیان در رام‌الله به منظور احداث این شهرک به تصویب رساند.

این در حالی است که شورای امنیت در ۲۳ دسامبر سال گذشته با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را در محکومیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به تصویب رساند و خواستار توقف هرچه سریع تر هرگونه ساخت و ساز این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین شد. ۱۴ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند و آمریکا نیز برای نخستین بار از وتوی آن خودداری کرد.

کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند، شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیر قانونی و تهدیدی برای راه حل تشکیل دو کشور و مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی  می دانند. این قطعنامه به نفع فلسطینیان بود.

البته پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در واقع چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای ادامه شهرک سازی در قدس و کرانه باختری نشان داده شد و اکنون پس از گذشت بیش از یک سال از ریاست جمهوری ترامپ، رژیم صهیونیستی تاکنون طرح ساخت هزاران واحد مسکونی جدید را به تصویب رسانده است.

دولت آمریکا ۲۳ ماه مارس گذشته بدون اینکه موضع قطعی خود را در قبال شهرک سازی رژیم صهیونیستی اعلام کند، با طرح های جدید شهرک سازی این رژیم در اراضی فلسطینیان موافقت کرد.

علاوه بر این، شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی فاش کرد که دولت رژیم صهیونیستی و آمریکا بر سر احداث یک شهرک صهیونیست نشین جدید به جای شهرک عمونا موافقت کرده‌اند. واشنگتن همچنین ساخت هزاران واحد مسکونی دیگر برای یهودیان در اراضی اشغالی فلسطینیان را نیز به رسمیت شناخت.

انتهای پیام


9044208
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است