گوناگون 21:00 - 08 آذر 1394
مشکل اینجاست که این سس ها سرشار از چربی های اشباع شده هستند که به مرور شکم را بزرگ کرده و رگ های خونی را مسدود می کنند.

اگر قصد لاغری دارید دور این سس ها را خط بکشید

امام باقر علیه السلام : گرامی ترین شما نزد خدا، کسی است که بیشتر به همسر خود احترام بگذارد.

 

 

به گزارش ، درست است که سس های آماده غذا را خوشمزه و باب میل می کنند اما در عین حال زیاده روی در مصرف آن ها برای سلامتی و تناسب اندام دردسرساز می شوند...

 

برای خوش طعم کردن برخی غذاها عادت داریم که به آن ها سس اضافه کنیم. درست است که این سس های آماده غذا را خوشمزه و باب میل می کنند اما در عین حال زیاده روی در مصرف آن ها برای سلامتی و تناسب اندام دردسرساز می شوند؛ چون حاوی ترکیباتی هستند که زیاده روی در مصرف آن ها باعث افزایش فشارخون، بیماری های قلبی و اضافه وزن می شود. در این مطلب 3 سس را معرفی می کنیم که بهتر است در مصرف آن ها دچار افراط نشوید.

 

سس مایونز

رفیق همیشه ی ساندویچ ها و انواع سالادها و یکی از سس های معروف دنیا. سس های مایونز صنعتی حاوی روغن سویا و قند زیادی هستند. بهتر است تا حد امکان مصرف این سس را محدود کنید. از انواع کم چرب و تهیه شده از روغن زیتون استفاده کنید.

 

سس باربکیو

این سس طعم خوشایندی به گوشت قرمز می دهد اما در عین حال سلامت پوست و بدن را به خطر می اندازد. این سس حاوی میزان زیادی قند و در عین حال نمک است. حتماً می دانید که مصرف زیاد نمک باعث افزایش فشار خون و ابتلا به خطر بیماری های قلبی می شود. توجه داشته باشید که تولیدکنندگان محصولات غذایی برای خوش طعم کردن این سس از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند که برای سلامتی آسیب رسان است. بنابراین تا حد امکان مصرف این سس را کاهش دهید یا اینکه خودتان دست به کار شده و به سالم ترین شیوه آن را تهیه کنید.

 

سس کچاپ

درست است که این سس حاوی گوجه فرنگی بوده و به همین دلیل دارای ویتامین های A،C و لیکوپن است که قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و ضد سرطان است. اما با این حال زیاده روی مصرف کچاپ های آماده برای سلامتی مفید نیست. چون حاوی قند و نمک زیادی است. اگر قصد لاغری دارید دور این قبیل سس ها را خط قرمز بکشید چون میزان قند موجود در آن مانعی بر سر راهتان خواهد بود. علاوه بر این کچاپ برای دندان ها، پوست و کبد مضر است. میزان بالای سدیم موجود در این سس خطر افزایش فشار خون را بالا می برد. نمک باعث افزایش حجم آب جریان خون شده و باعث افزایش فشار خون وارده به جداره ی رگ ها می شود. بدون شک می دانید که فشار خون بالا یکی از عوامل بروز بیماری های قلبی است.

 

تبیان /2021


7446611
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است