علمی فناوری 16:43 - 09 اسفند 1395
رییس مرکز فن بازار ملی ایران اعلام کرد
رییس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: همه اختراعات ارائه‌شده در فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر آمادگی این را دارند که جذب صنعت پایین‌دستی پتروشیمی شوند.

قابلیت جذب اختراعات فستیوال نوآوری‌های پلاستیک در پایین‌دستی پتروشیمی

به گزارش ایسنا، مهندس اکبر قنبرپور، روز دوشنبه،‌9 اسفندماه در فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر، ضمن خیر مقدم به سرمایه‌گذاران و مخترعین این حوزه به معرفی اجمالی این فستیوال پرداخت و افزود: پس از برگزاری 5 رویداد موفق و انعقاد 8 قرارداد به ارزش 66 میلیارد ریال در صنایع مختلف، امروز با ششمین فستیوال تخصصی در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی، پلاستیک و پلیمر بازگشته‌ایم تا ضمن شناسایی و معرفی نخبگان و نوآوران کشورمان با ارائه ایده‌های نو به صنعت پتروشیمی و پلاستیک کشور در راستای توسعه مبتنی بر دانش در این صنعت کمک کنیم.



قنبرپور توضیح داد: جامعه بزرگی از مخترعین، پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و بنیادهای نخبگان استان‌ها و مراکز علمی مخاطب فراخوان این فستیوال قرار گرفتند و بیش از 110 اختراع متقاضی حضور در این رویداد شدند که پس از بررسی و ارزیابی­‌های اولیه، 42 اختراع به کمیته فنی راه یافتند.



رئیس مرکز فن بازار ملی ایران افزود: اختراعاتی که امروز ارائه می‌شوند از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند و ما تلاش کرده‌ایم تا اختراعاتی را که آمادگی بیشتری برای تجاری‌سازی داشته باشند، انتخاب کنیم. در واقع با وجود اینکه همه 42 اختراعی که از مرحله فنی عبور کردند، کارآمد و مناسب بودند اما در غربالگری‌های بعدی 16 اختراعی که ویژگی­‌های اقتصادی، اجرایی و مالی بهتری داشتند به علاوه جذابیت‌های بیشتری برای سرمایه گذاران داشته‌اند امروز در معرض دید صنعتگران قرار گرفته‌اند.



قنبرپور با اشاره به هدف اصلی برگزاری این فستیوال‌ها گفت: ما به دنبال ارائه اختراعات و نوآوری‌ها به سرمایه‌گذاران و صنایع هستیم تا نوآوری‌های برتر تجاری‌سازی شوند در واقع هدف ما برگزاری جشنواره و معرفی برترین اختراع و اهدای جایزه نیست و هدف اصلی تجاری‌سازی نوآوری‌ها از طریق نفوذ آنها به صنایع یا جذب سرمایه است.



وی با اشاره به وضعیت اختراعات ارائه‌شده در فستیوال فوق گفت: تمامی اختراعات ارائه شده در فستیوال امروز در مرحله تولید نیمه صنعتی هستند و برخی هم حتی تولید صنعتی خود را آغاز کرده‌اند و همگی آمادگی این را دارند که جذب صنعت پایین‌دستی پتروشیمی شوند.

رییس مرکز فن بازار ملی ایران در ادامه صحبت‌های خود به حمایت‌های معاونت علمی از معاملات بازار دارایی فکری اشاره کرد و گفت: معاملاتی که در بازار دارایی فکری انجام می‌شود از جمله معاملات امروز مورد حمایت معاونت قرار می‌گیرند که معاملات 10 اختراع اول این بازار 80 درصد تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات می‌گیرند و از اختراع یازدهم تا بیستم هم می‌توانند 60 درصد تسهیلات دریافت کنند.



وی با تاکید بر وجود فضای مناسب برای تعامل بین صنعتگران و مخترعین در این فستیوال صحبت های خود را اینگونه به پایان رساند: امروز بستر خوبی برای تعامل با نخبگان و مخترعین فراهم شده که امیدواریم نهایتا منجر به تحولی هرچند کوچک در این صنعت شود، ما هم به زعم خود آمادگی حمایت و پیگیری این اختراعات را داریم و امیدواریم شاهد نفوذ این اختراعات و نواوری ها به صنعت کشور باشیم.

بر اساس این گزارش، فن بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و پارک فناوری پردیس ششمین فستیوال عرضه نوآوری‌ها را این بار در حوزه تخصصی «صنعت پلاستیک و پلیمر» که ایران در این صنعت در منطقه خاورمیانه رتبه اول را دارد، برگزار کرد.

این فستیوال با هدف تجاری‌سازی نوآوری‌های حوزه پلاستیک و پلیمر با حضور علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدمهدی علم‌الهدی معاون پذیرش و ناشران شرکت فرابورس ایران، اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران و جمع کثیری از سرمایه گذاران و ایده پردازان صنعت پلاستیک و پلیمر با ایجاد بستر تعامل مستقیم سرمایه‌گذاران و صنعتگران این حوزه و صاحبین طرح‌ها و اختراعات در محل هتل پارسیان استقلال تهران برگزار شد.

فراخوان این رویداد ابتدای آذر ماه امسال در سطح دانشگاه‌ها، پارک‌ها و مراکز رشد به علاوه شرکت های مرتبط با این حوزه و بنیادهای ملی نخبگان استانی منتشر شد و ایده پردازان با استقبال چشمگیر خود بیش از 110اختراع و نوآوری را به دبیرخانه فستیوال ارسال کردند، پس از دریافت ایده‌ها هیات داوران این مرکز که متشکل از کارشناسان و اساتید برجسته دانشگاهی بودند، دست به کار شدند و با ارزیابی‌های اولیه، 42 طرح را به کمیته داوری فنی ارسال کردند تا نهایتا پس از 4 مرحله غربال و داوری، 8 نوآوری برای ارائه حضوری در فستیوال امروز انتخاب شدند.



حامیان فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت فرابورس ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بورس اوراق بهادار، دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، انجمن صنفی مهندسی پلیمر و شیمی ایران، بنیاد ملی نخبگان و صندوق توسعه فناوری‌های نوین اشاره کرد در جریان این برنامه حضور به هم رسانده و برخی مهره‌های اصلی به ایراد سخنرانی کوتاه پرداختند.



در این فستیوال، 8 طرح هر کدام در مدت زمان مشخصی برای سرمایه گذاران و مسؤولین حاضر در فستیوال ارائه حضوری شدند و سایر طرح‌ها و ایده‌های دریافتی مربوط به این صنعت در کتابچه مربوطه منتشر و بین شرکت کنندگان توزیع شد.



پس از پایان برنامه با استقرار در محل‌های تعیین شده، مخترعین 16 اختراع برگزیده فستیوال به سوالات سرمایه‌گذاران و صاحبین صنایع پاسخ داده و جلسات دوجانبه بین سرمایه‌گذاران بالقوه و صاحبین طرح‌ها برگزار شد.



انتهای پیام


8865328
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است