علمی فناوری 10:56 - 03 تیر 1396
اسناد جدید نشان می‌دهد دولت سابق آمریکا به ریاست اوباما دستور حمله سایبری گسترده به روسیه را صادر کرده بود.

موافقت اوباما با حمله سایبری گسترده به روسیه

 

به گزارش خبرآنلاین، واشنگتن پست در این باره نوشت: اوایل آگوست 2016 که سیستم انتخابات آمریکا توسط روسها هک شد، دولت اوباما با پیاده سازی پروتکل امنیتی جدید با مشارکت سیا، NSA و سایر گروههای اطلاعاتی-امنیتی-سایبری سعی کرد دست به حمله پیشگیرانه علیه شبکه روسیه بزند.

مدارک جدید نشان از 4 جلسه مداوم از روز 4 آگوست به بعد با حضور اوباما، رئیس سیا و سایر مقامات برای ایجاد مقدمات حمله اینترنتی دارد.

اوباما حتی از طریق کانال امن طراحی شده برای جلوگیری از مواجه هسته ای به روسیه هشدار فرستاد اما مسکو یک هفته بعد دخالت خود در انتخابات آمریکا را رد کرد.

ترامپ 8 نوامبر آمد و برنامه حمله سایبری به روسیه تا دسامبر به تعویق افتاد.

اوباما یک بار در سال 2008 از مقامات مربوطه خواست تا میزان تاثیر هکرهای روس بر سیستم انتخابات آمریکا را بررسی کنند و همان موقع با پاسخ ضعیف روبرو شد که در آن تاکید شده بود که روس‌ها خیلی نمی توانند تاثیرگذار باشند.

این منبع متذکر شده است که قبل از رفتن اوباما، دولتش 35 مامور اطلاعاتی روسیه را از آمریکا اخراج کرد و روسیه را مورد تحریم قرار داد و بعدا اوباما به واحد US Cyber Command اجازه حمله را صادر کرد.

ظاهرا آنچه اخیرا روسیه را زمین‌گیر کرد، بخشی از حمله تدارک دیده شده بوده و به گفته کارشناسان این اولین حمله آمریکا به عنوان حمله دولتی-سایبری به یک کشور نیست، چرا که استاکس نت بدترین نوع خود بود که علیه ایران اجرا شد.

 

 

5656

 


9198994
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است