گوناگون 11:41 - 09 بهمن 1393
همشهری‌آنلاین:وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص ویرایش کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت کشور بیانیه مشترک صادر کردند .

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر در بخشی از بیانیه  مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و نیز رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اهمیت کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت که در پنجاه‌ و هفتمین جلسه شورای عالی بیمه بازنگری شد، آمده است : دولت تدبیر و امید ، رفاه و سلامت آحاد جامعه ایرانی را اولویت اساسی خود قرار داده و برای تحقق این هدف، مضایق و تنگناها را بر خویش هموار نموده است و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه اجرای طرح تحول نظام سلامت و تعمیم پوشش بیمه همگانی برای آحاد ایرانیان که مبتنی بر سیاست‌های کلی سلامت ابلاغیه مقام معظم رهبری است، نمود بارزی از عزم دولت دانسته شده است .

در بخشی دیگر از این بیانیه امده است: حفاظت از مردم در مقابل هزینه‌های تأمین سلامت، ارتقای سطح دسترسی و بهره‌مندی عادلانه مردم از مراقبت‌های سلامت، اولویت نظام رفاهی منسجم دولت و طرح تحول جامع نظام سلامت است.

در این بیانیه تحقق نظام منسجم رفاهی، پایدارسازی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ایجاد رضایت در همه گروه‌های ارائه‌کننده خدمات درمانی، بدون ایجاد تعادل در ارزش نسبی خدمات سلامت ناممکن دانسته شده است.

همچنین صادرکنندگان این بیانیه با اشاره به این‌که در بازنگری کتاب ارزش نسبی، بیش از 300 خدمت جدید به فهرست تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر اضافه شده آمده است : این مهم اگرچه بار مالی به سازمان‌های بیمه گر تحمیل نمود ولی قاطبه ارائه‌کنندگان نظام سلامت را به ارائه خدمات تشویق می‌نماید ضمن این‌که با اهتمام خاص دولت مقرر شد که سهم پرداختی مردم نسبت به سال گذشته افزایش نیافته و مابه‌التفاوت مذکور توسط دولت تعهد و پرداخت شود.


5728176
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است