استانی 14:33 - 06 مرداد 1393
عطایی پور:
رشت – خبرگزاری مهر: سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: توسعه آموزش های بازار محور و استفاده از تمامی ظرفیت ها در مراکز آموزشی رویکرد مهم فنی و حرفه ای گیلان است.

توسعه آموزش های بازار محور رویکرد مهم فنی و حرفه ای گیلان است

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم عطایی پور پیش از ظهر دوشنبه در نشستی خبری که به مناسبت روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای برگزار شد، افزود: در این راستا تفاهم نامه ای سه جانبه میان ادره کل فنی و حرفه ای گیلان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به امضا رسید تا از طرفیت های موجود مراکز آموزشی بیشترین بهره را برد.

وی با بیان اینکه فاز نخست طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوانان مناطق آسیب پذیر گیلان در شهرستان های رشت و لنگرود هم اکنون در حال اجرا است، اظهار  داشت: این طرح به ترتیب در 12 و 10 محله آسیب پذیر شهرستان های رشت و لنگرود به اجرا در آمده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با تاکید بر اینکه 26 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان فعال است، ادامه داد: طرح غنی سازی اوقات فراغت در دوره های مهارتی کوتاه مدت با مشارکت و تعامل مناسب اداره کل امور اجتماعی استانداری و آموزش و پرورش گیلان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی اجرای این طرح ایجاد انگیزه در جوانان و نوجوانان برای گرایش به رشته های مختلف مهارتی است، گفت: طرح مورد نظر از سال 91 در سطح استان اجرا می شود که در آن علاوه بر برگزاری دوره های غنی سازی اوقات فراغت، تیم اطلاع رسانی و پذیرش سیار در مناطق آسیب پذیر نسبت به اطلاع رسانی و پیش ثبت نام از متقاضیان برای فراگیری دوره های مهارتی اقدام می کنند.

عطایی پور از برگزاری مسابقه های ملی مهارت ویژه معلولان برای نخستین بار در سال جاری با همکاری اداره کل بهزیستی استان خبر داد و افزود: شناسایی استعدادها و مهارت های حرفه ای مختلف معلولان از اهداف برگزاری این مسابقه بوده که در دو مرحله استانی و کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های هفته مهارت که از یازدهم تا هفدهم مردادماه امسال برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در راستای ترویج مهارت های فنی و حرفه ای در گیلان نمایشگاهی از دستاوردها و تولیدات کارگاهی مراکز آموزشگاه ها و کارآفرینان برگزار خواهد شد که علاوه بر آن برگزاری مسابقه های ورزشی، دیدار با مسئولان استانی و انجام بازدیدهای عمومی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای و مرکز استان و شهرستان ها دیگر برنامه های این هفته در گیلان است .

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با بیان اینکه برای تجلیل از مربیان پیشکسوت در بخش دولتی و آموزشگاه های آزاد گردهمایی بزرگی برگزار خواهد شد، ادامه داد: ارائه گزارش عملکرد در پیش از خطبه های نماز جمعه و راه اندازی سامانه پیام کوتاه به هدف اطلاع رسانی از برنامه های بزرگداشت و استفاده از ظرفیت پایگاه های اینترنتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای دیگر برنامه های هفته ملی مهارت را شامل می شود.

وی یادآور شد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سال گذشته شش میلیون و 64 هزار و 298 نفر ساعت خدمات آموزشی خود را به متقاضیان در بخش های مراکز و شعب شهری، صنایع و اصناف، مراکز جوار دانشگاه ها، آموزش در پادگان ها، زندان ها، مناطق روستایی، آموزش استاد شاگردی نوین ارائه کرد.

 


4348257
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است