فرهنگی‌هنری 06:34 - 06 آذر 1393
یک مترجم زبان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
"کیهان بهمنی" استاد و مدرس زبان گفت: منابع آموزشی آموزشگاه‌های زبان به هیچ وجه ارزش آموزشی ندارند.

"کیهان بهمنی" مترجم،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل آموزشگاه‌ زبان این است که منابع آموزشی این آموزشگاه ها به هیچ وجه ارزش آموزشی ندارند.



"بهمنی" ادامه داد: از آنجایی که کشور ما مشمول قانون کپی رایت نمی‌شود، هر کتاب آموزشی که در کشور دیگری چاپ می‌شود، بلافاصله با ورود به بازار ایران بدون اجازه در تیراژهای بالا چاپ در آموزشگاه‌های مختلف توزیع می‌شود.



متاسفانه آموزشگاههای زبان به دلیل نداشتن کارشناس زبان به تعویض منابع آموزشی گرایش دارند.



همچنین در مقابل نیز با وجود این که خانواده‌ها برای تهیه کتاب جدید دچار فشار مالی می شود اما از این موضوع خوشحال هستند که فرزندانشان با کتاب‌های روز دنیا جلو می روند.



وی با اشاره به میزان استاندارد این کتاب‌ها افزود: "واقعیت امر این است که خیلی از کتاب هایی که برای تدریس زبان‌انگلیسی چاپ می‌شوند بلافاصله وارد آموزشگاه‌ها می‌شوند، ارزش آموزش لازم را ندارند.



بنابراین خوب بودن کتاب به جدید بودن عنوان آن نیست همچنین بسیاری از این کتاب‌ها با مضمون و فرهنگی نوشته می‌شوند که در ایران مخاطب این فرهنگ وجود ندارد. در نتیجه این کتاب‌ها هیچ ارزشی ندارند و فقط کار زبان آموز را عقب می اندازند.



وی ادامه داد: در آموزشگاه‌های معتبر شاهد بودم که به دلیل قدیمی بودن منابع آموزشی به بن بست رسیده‌اند و با توجه به کند بودن زمان آموزش، علاقه مندان به زبان از این اتفاق خسته می شوند و نمی توانند آموختن را دنبال کنند. در دانشگاه ها نیز به دلیل فراهم نکردن شرایط آموزش در دبیرستان و یا آموزشگاه‌ نیز دانش آموختگان با مشکل رو به رو هستیم.



بهمنی خاطر نشان کرد: استخدام چند کارشناس دلسوز، آگاه، با سواد و با دانش روز دنیا و تدوین کتابی مناسب تنها راه حل این مشکل است. البته این امر مستلزم تامین هزینه‌ برای مولفان است. در واقع برای تالیف این چنین کتابی باید مولفان از نظر مالی تامین شوند تا با دلسوزی تمام کار کند.



گفتنی است؛ "کیهان بهمنی" با چندین سال سابقه آموزشی در دانشگاه ترجمه آثاری چون "دون دلیو" ، "آن تایلر" ، "ارنست همینگوی" و "دوریس لسینگ" در کارنامه خود دارد.





انتهای پیام/ اس


5280903
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است