استانی 19:13 - 11 فروردین 1399

راه‌اندازی خط تولید ماسک توسط دانشجویان علوم پزشکی جنوب کشور

مهدی زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا زیر نظر وزارت بهداشت و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه جنوب تشکیل شده و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: هدف این قرارگاه یکپارچه سازی فعالیت‌ها و تزریق محتوا و ایده در راستای مقابله با کرونا ویروس است.

مسئول قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونای جنوب کشور بیان کرد: در تمامی شهرستان‌های استان‌های مذکور قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا تشکیل شده است و یکسری از کارهایی که جزو وظایف این قرارگاه بوده را اجرایی کرده‌ایم.

زارع گفت: در این قرارگاه ۱۵ تیم آموزشی تشکیل شده است و بروشورها و بنرهایی با محتوای آموزشی برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس تهیه و در اختیار قرارگاه‌های هر استان قرار داده شده است.

مسئول بسیج دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: با هماهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور نیز در مرکز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان و فارس، توانستیم خط تولید ماسک را راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این قرارگاه، نظارت بر اصناف به خصوص اغذیه فروشی‌ها در خصوص رعایت موازین بهداشتی است.

وی ادامه داد: همچنین در این قرارگاه، بسته‌های فرهنگی مبنی بر ارائه راهکارهای کمکی برای افزایش و تزریق امید برای تأمین روحیه کارکنان، پرسنل کادر درمان و بیماران مبتلا به کرونای استان‌های مذکور تهیه شده است.

مسئول قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونای جنوب کشور خاطرنشان کرد: در زمینه تأمین نیروی کادر درمانی برای بیمارستان‌ها نیز فعالیت‌هایی داشتیم و همانطور که وزارت بهداشت درخواست کرده بود، شرایطی را فراهم کردیم تا برخی از دانشجویان رشته‌های پزشکی این استان‌ها به صورت داوطلبانه به بیمارستان‌هایی که اعلام نیاز کردند، اعزام شوند.


10463476
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است