بین‌الملل 11:18 - 21 مرداد 1401
نروژ به عنوان جدیدترین کشور شمال اروپا پس از سوئد، فنلاند و دانمارک به پروژه تحت رهبری انگلیس برای آموزش نظامیان اوکراینی برای نبرد با روسیه پیوست.

نروژ به پروژه آموزش نظامیان اوکراینی در انگلیس پیوست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تلاش‌های کشورهای غربی برای اعمال فشار به روسیه، نروژ نیز به پروژه‌ آموزشی تحت رهبری انگلیس برای آموزش نظامیان اوکراینی پیوست.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «بیورن آریلد گرام» وزیر دفاع نروژ اعلام کرد که کشورش در آموزش نظامیان اوکراینی در انگلیس ایفای سهم خواهد کرد.

وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای در جریان کنفرانس کمک‌های مالی به اوکراین که در «کپنهاگ» پایتخت دانمارک برگزار شد، گفت: نیروهای اوکراینی به شدت به آموزش و پرورش بیشتر نیاز دارند. نروژ نسبت به ابتکار بریتانیا برای آموزش سربازان اوکراینی در بریتانیا مثبت است. ما با مربیان در این آموزش پایه‌ای سربازان مانند چندین کشور دیگر شرکت خواهیم کرد».

گرام بر اهمیت حمایت بیشتر غرب از اوکراین در مقابل عملیات ویژه روسیه برای خلع‌ سلاح اوکراین و نازی‌زدایی این کشور تأکید کرد. او سه نکته کلیدی در ادامه راه را «هماهنگی، پیش بینی پذیری و پایداری» توصیف کرد.

وی ادامه داد: «ما باید از کمک‌های مالی سامانه‌های فردی و از ذخایر خود به سمت خریدهای بیشتر و مستقیم از صنعت دفاع حرکت کنیم. ما باید برای این امر بودجه‌ای را تخصیص دهیم و از اوکراین در فرایندهای تدارکات حکایت کنیم».

وی ادامه داد: «ما برای مدت طولانی در کنار اوکراین خواهیم بود. در عین حال، اوکراینی ها باید ظرفیت مدیریت و برنامه ریزی خود را ایجاد کنند و کشورهای غربی نیز باید در این زمینه به آنها کمک کنند».

طبق گزارش اسپوتنیک، پیش از این نروژ، نظامیان اوکراینی را در خصوص استفاده از توپخانه ام 109 در آلمان آموزش داده بود. نروژ جدیدترین کشور شمال اروپا محسوب می‌شود که به پروژه آموزش تحت رهبری انگلیس پیوسته است. پیش از این سوئد و فنلاند و دانمارک نیز متعهد شده بودند که به ترتیب 120، 20 و 130 مربی برای آموزش نظامیان اوکراینی تخصیص دهند.

روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد و از آن زمان کشورهای غربی با فشار تحریم‌ها علیه مسکو و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به کی‌یف به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زدند.

انتهای پیام/م


11651696
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه ترکیه از آمریکا به دلیل استاندارد‌های دوگانه پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام آگاه آمریکایی از ارسال موشک‌های دوربرد این کشور به اوکراین به صورت مخفیانه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادستانی آلمان ۷ تبعه خارجی را متهم به ارتباط با گروه تروریستی داعش خراسان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است