سیاسی 15:19 - 04 تیر 1397
در گزیده اخبار سیاسی چهارم تیر ماه بخوانید؛
بازدید وزیر اطلاعات از فردو، توضیحات یک عضو کمیسیون انرژی درباره قیمت بنزین، روایتی از نقش خودروسازان در گرانی خودرو، شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه، روایت دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف از وضعیت امروز بازار، انتقاد «عارف» از مانع‌تراشی در برابر حضور زنان در ورزشگاه، بازدید لاریجانی از پروژه آزادراه تهران - شمال و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، چهارم تیر ماه ۱۳۹۷ است.

انتقاد دادستان از سلبریتی ها /روایتی از وضعیت امروز بازار/ توضیحاتی درباره قیمت بنزین و...

به گزارش ایسنا، معاون اول رییس جمهور در جلسه بررسی مسائل اقتصادی و ارزی کشور با اشاره به شرایط جدید کشور و تنگناها و محدودیت های موجود گفت: مدیریت منابع ارزی کشور در وضعیت کنونی ضروری است و دولت در این خصوص برنامه ریزی جدی انجام داده است. اسحاق جهانگیری ضمن تاکید بر اینکه در تخصیص ارز با نرخ رسمی برای تامین کالاهای حیاتی و اساسی مورد نیاز مردم کمترین اختلالی ایجاد نخواهد شد، اظهار داشت: مردم اطمینان داشته باشند حتی در بحرانی ترین شرایط ارز به نرخ مصوب و رسمی و به میزان کافی برای تأمین کالاهای اساسی و حیاتی اختصاص خواهد یافت.

در چارچوب فرمایشات رهبری برای دستیابی به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام، وزیر اطلاعات از فردو بازدید کرد. حجت‌الاسلام علوی در حاشیه این  بازدید گفت: در مذاکرات سیاسی به طرف‌های خارجی به صراحت اعلام شده که برجام به مویی بند است و در صورتی که طرف‌های خارجی بدعهدی هماهنگ با آمریکا از خود نشان دهند و از برجام خارج شوند با دستاوردهای ارزشمندی که این مدت عزیزان ما به آن دست پیدا کرده‌اند روبرو خواهند شد.

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه لیست منتشر شده توسط آذری‌جهرمی ابزار نظارت نهادهای مسئول شود، گفت: دستگاه‌هایی که وظیفه نظارتی دارند با لیست منتشر شده از اسامی شرکت‌هایی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، بهتر می‌توانند نظارت خود را ادامه دهند. غلامرضا مصباحی‌مقدم افزود: انتشار لیست شرکت‌هایی است که ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای الکترونیکی دریافت کرده‌اند توسط وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل تقدیر است؛ البته این اتفاق ابزاری را در اختیار سازمان‌های ناظر مثل سازمان بازرسی کل کشور برای نظارت بیشتر قرار می‌دهد. سایر دستگاه‌هایی که وظیفه نظارتی دارند با لیست منتشر شده می‌توانند بهتر نظارت خود را ادامه دهند.

همچنین دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار درباره وضعیت امروز بازار گفت: کسبه خواهان حفظ امنیت فضای بازار و بازگشت آرامش و ثبات به اقتصاد هستند. احمد کریمی اصفهانی  با اشاره به «بسته شدن تعدادی از مغازه‌ها از سوی کسبه در  اعتراض به اوضاع اقتصادی و نرخ دلار» نسبت به عملکرد مراجع مسوول در این ارتباط انتقاد کرد و با بیان این‌که «پیش‌بینی شرایط فعلی بازار را پیش از این کرده بودیم» خاطرنشان کرد: ما مکررا تذکرات لازم را به مسئولین دادیم و گفتیم نمی‌شود با سیاست فعلی وضعیت بازار را کنترل کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که برای بازدید از پروژه آزادراه تهران- شمال به محل این پروژه رفته بود، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استانداردهای بالایی در ساخت تونل ها و پل ها رعایت شده است، گفت: پروژه آزادراه تهران - شمال نیازمند سرمایه گذاری مردمی است

هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی درباره قیمت بنزین گفت: بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه‌ ها دولت از سال ۹۲ این اختیار را داشت تا قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد. اما در طول چند سال این کار را انجام نداد. وی افزود: دولت می تواند نرخ سوخت را ۵ تا ۱۰ درصد افزایش دهد اما اگر بیش از ۱۰ درصد باشد مجلس به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

همچنین بهرام پارسایی عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به نقش خودروسازان در گرانی خودرو ، گفت: اگر تدبیری برای ساماندهی بازار خودرو نشود، مردم خودشان تعیین تکلیف می‌کنند و اگر ببینند راهی نیست، بهترین راه درمان گران فروشی، نخریدن است و آن موقع است که به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌شود.

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس بر لزوم اعتماد حاکمیت به مردم تاکید کرد و با انتقاد از ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه ها گفت: زنان کشور ما در همه صحنه ها دوشادوش مردان حضور پررنگی داشتند و همواره با رعایت ارزشها در مجامع مختلف حضور دارند و نباید با برخی اعمال سلیقه ها مانع از حضور این قشر از جامعه در اماکن ورزشی شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه خبر داد و گفت: ایران شکایتی را نزد دادگاه لاهه در مورد توقیف دو میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی توسط ایالات متحده آمریکا مطرح کرده و در نشست ماه اکتبر این موضوع بررسی می‌شود. بهرام قاسمی توضیح داد: به خاطر توقیف غیرقانونی دو میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی توسط دولت آمریکا، شکایتی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه مطرح شده که تصور می‌کنم حدود ۸ تا ۱۲ ماه اکتبر این دادگاه برای استماع تشکیل جلسه دهد و بعد از استماع دادگاه باید ببینیم روند این شکایت به کجا منتهی می‌شود. قاسمی همچنین به رفتار آمریکا در برابر سازمان‌های بین‌المللی و عدم پایبندی این کشور به موازین بین‌المللی اشاره کرد و افزود: با توجه به این وضعیت نمی‌توان انتظار داشت که آمریکا شرایط و خواسته‌های ایران را برآورده کند و یک تغییر رفتار جدی در برابر ایران داشته باشد. وی افزود: آمریکا دولتی نیست که بتوان با آن مذاکره کرد.

فریدون عباسی رییس پیشین سازمان انرژی اتمی در توصیه‌ای به مسئولان کشور، اظهار کرد: مسئولان باید اندکی بیشتر فکر کنند و برجام زده نباشند و بدانند که استفاده از ظرفیت‌های درونی نظام ما را از پیچ تاریخی که در آن قرار گرفته‌ایم، خارج خواهد کرد. آنها همچنین در نظر داشته باشند که اگر در این پیچ تاریخی نپیچیم به پایین رده می‌رویم. این فعال سیاسی اصولگرا افزود: اروپایی‌ها در حال خریدن زمان برای خود هستند تا تحریم‌ها اعمال شود و ما در برجام بمانیم و محدودیت‌های آن را بپذیریم.

رییس دیوان عدالت اداری در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت از سند ۲۰۳۰، گفت: با توجه به مراحلی که در دولت و مجلس طی شد، موضوع شکایت از سند ۲۰۳۰ دیگر در دیوان عدالت اداری  مطرح نمی‌شود.حجت‌الاسلام محمد کاظم بهرامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده بورسیه‌ها گفت: تا پایان سال ۹۶، اغلب شکایت‌هایی که در رابطه با بورسیه‌ها ثبت شده بود، رسیدگی شده و آنهایی که واقعا بورسیه بودند در شعب بدوی و تجدید نظر به حق خود رسیدند.

دادستان تهران با انتقاد از اقدامات و اظهارت برخی سلبریتی‌ها گفت: این تحرکات جای تأمل دارد که چرا این افراد به جای پرداختن به امور داخل در تخصص خود، دخالت‌های بی‌جا و اظهار نظرهای بی‌مبنا می‌نمایند. جعفری دولت‌آبادی به موضوع موسسات مالی و اعتباری نیز پرداخت و با اشاره به انتقاد یک مقام دولتی نسبت به آزادی برخی متهمان مرتبط با موسسات مالی و اعتباری و مرتبط دانستن تجمعات اعتراضی مردم با آزادی این متهمان گفت: در حال حاضر ۹ متهم اصلی پرونده‌های  موسسات مالی و اعتباری در بازداشت به سر می‌برند.

انتهای پیام


9822322
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است