فرهنگی‌هنری 10:12 - 05 اردیبهشت 1397
مراسم تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ٢٠١٨ با حضور رییس جمهور آغاز شد.

رییس جمهور رویداد تبریز ٢٠١٨ را رسما افتتاح کرد

به گزارش ایسنا، در جریان سفر حسن روحانی به آذربایجان شرقی ۳۳ طرح و پروژه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان، عمران و شهرسازی و خدماتی به طور همزمان در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح شد. علی اصغر مونسان _ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری _ نیز همزمان سه پروژه گردشگری را افتتاح کرد.

رویداد تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ٢٠١٨ به گفته استاندار تبریز درحالی آغاز رسمی آن از امروز، چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه است که چهار ماه از این سال گذشته و تا انقضای این عنوان ٨ ماه دیگر مانده است.

با وجود برنامهریزیهایی هم که از دو سال پیش تا کنون برای این رویداد انجام شده، اما تحولات زیادی در زیرساختهای گردشگری تبریز صورت نگرفته، هر چند که استاندار آذربایجان شرقی وعده داده در سال ٢٠١٨، ٧ هتل به ظرفیت اقامتی این شهر که تا کنون محور توسعه آن، صنعت و نه گردشگری بوده، اضافه شود.

سطح شهر نیز با وجود نصب بنرها و حک عنوان تبریز ٢٠١٨ در مبلمان و تزیینات شهری، بیشتر از آن که رنگ و بوی پایتخت گردشگری را داشته باشد، با بنرها و تبلیغات گسترده به استقبال رییس جمهور رفته است و بیشتر مردم از این رویداد تنها در حد عنوان آن اطلاع دارند و به گفته بازاریهای تبریز که بخشی از نبض این شهر در اختیارشان است، در این مدت تحول خاصی در در راستای پایتخت شدن تبریز رخ نداده است.

آیین رویداد تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ٢٠١٨ با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگانی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، اندونزی، عراق، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان، بلغارستان و سوئیس آغاز شد که دبیرکل اکو، نمایندگان یونسکو، جایکا و آیسسکو نیز در آن حضور دارند.

 شهر تبریز در نهمین اجلاس کارشناسان ارشد و وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که اول دی ۱۳۹۴ (۲۲ دسامبر ۲۰۱۵) در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، از میان رقبایی چون تالینگ در مالزی،‌ پالقا و سیلد در بنگلادش، ماردین در ترکیه و مدینه در عربستان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ برگزیده شد.

انتهای پیام


9757597
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سی‌ویک نویسنده و مترجم در حمایت از غزه آثار خود را از جوایز سال ۲۰۲۴ «انجمن قلم آمریکا» خارج کردند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد» بازگردانده شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی رسانه و طنز، مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره تا ظهر فردا یکشنبه ۲ اردیبهشت تمدید شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جشنواره فیلم کن از پوستر رسمی هفتاد و هفتمین دوره خود در سال۲۰۲۴ رونمایی کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» طی سی روز، بیش از ۴۶۹۰ ساعت از سوی کاربران کتابخانه‌های عمومی به طرح بهار در بهار اختصاص یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جامعه صنفی تهیه‌کنندگان علیه برخی سینمادارانی که بیشتر از قدرالسهم توافقی، عایدی دارند، بیانیه‌ای صادر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه جشنواره محیط زیستی آسیا CMS VATAVARAN در سال ۲۰۲۴ در دهلی نو هند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صحرا اسدالهی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بین‌المللی زنان بیروت دریافت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: حریم کوشک امیر سلیمانی واقع در منطقه ۱۵ تهران پس از مدت‌ها تعیین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است