استانی 05:42 - 28 آبان 1397

تحریک قومیت ها امنیت کشور را خدشه دار می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی یونسی یکشنبه شب در جریان دیدار با اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان در ارومیه با بیان اینکه تفرقه افکنی بین مذاهب مختلف در ایران یکی از ترفند و توطئه های دشمنان نظام از زمان پیروزی انقلاب تاکنون است افزود: عده ای بدخواه به دنبال برهم زدن همزیستی بین اقوام ایرانی و نفرت پراکنی در جامعه هستند.

وی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز تمام اقوام و ادیان در کنار یکدیگر عنوان کرد: فضای همزیستی و مسالمت آمیز موجود در جامعه ما مورد تاکید مسئولان دولت و مقام معظم رهبری است، زیرا این امر موجب حس امنیت در جامعه می شود.

یونسی با اشاره به اینکه علمای ادیان و مذاهب مختلف نقش اصلی را در رواج اتحاد و همدلی در جامعه دارند، اضافه کرد: هدف اصلی ادیان آسمانی، دعوت انسان به سمت خداست و این خود موجب رواج فرهنگ همزیستی بین اقوام و ادیان است.

مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه اختلافات قومیتی در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته و نوعی نشانه خداوند متعال است عنوان کرد: تنوع قومیت ها در کشور نیز زیبایی و رنگ و بوی خاصی به کشور بخشیده است.

وی با بیان اینکه نگاه نظام و دولت به حقوق شهروندان نگاه یکسانی است اظهارداشت:هیچ تفاوتی بین اقوام، ادیان و مذاهب مختلف در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

در این دیدار علاوه بر اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان، کشیش کلیسای ارامنه ارومیه و جمعی از شخصیت های فرهنگی و اساتید دانشگاه جامعه ارامنه و آشوریان نیز حضور داشتند و در ادامه از کلیساهای اسپانوس مقدس، آشوری- کلدانی کاتولیک و ننه مریم بازدید شد.


9977027
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است