استانی 18:17 - 29 آذر 1393
مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران:
مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران گفت: طراحی خط لوله انتقال گاز رشت ـ نکا ـ ساری با اختصاص یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان و گرفتن مشاور آغاز شده است.

طراحی خط انتقال گاز رشت ـ نکا ـ ساری آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمداسماعیل ابراهیم‌زاده عصر امروز در جلسه کارگروه مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه مدیریت منطقه 9 انتقال گاز ایران شامل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان می‌شود اظهار کرد: شرکت‌های انتقال، مهندسی توسعه، بازرگانی، گازرسانی و ذخیره‌سازی گاز زیر مجموعه شرکت ملی گاز ایران هستند.

وی مسئولیت تامین گاز از مبادی تولید تا مصرف را به عهده شرکت عملیات انتقال گاز ایران عنوان کرد و افزود: کشور به 10 منطقه تقسیم شده است و گیلان جزو منطقه 9 محسوب می‌شود.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه محدوده گازرسانی گیلان از رودخانه شاهرود در لوشان و آستارا تا رامسر است، بیان کرد: 538 کیلومتر خط لوله گاز در گیلان وجود دارد.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران به فعالیت دو ایستگاه تقویت فشار و مرکز بهره‌برداری گاز در گیلان اشاره کرد و گفت: گاز از طریق دو خط لوله 40 و 56 اینچ به گیلان منتقل می‌شود و در حالت عادی در تامین گاز استان مشکلی نداریم.

وی خواستار برنامه‌ریزی مسئولان در برنامه‌ریزی مصرف بهینه گاز شد و تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف گاز مدیریت بهینه گاز حائز اهمیت است.

ابراهیم‌زاده از خرید گاز برای مصرف در استان مازندران از کشور ترکمنستان خبر داد و یادآور شد: در شبانه‌روز مقدار 19 میلیون متر مکعب گاز مازندران از طریق ترکمنستان تامین می‌شود ضمن اینکه مصرف گاز گیلان در 24 ساعت 20 میلیون متر مکعب است.

*تعویض پوشش خط لوله گاز در گیلان

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران با اشاره به تعویض پوشش مسیر خط لوله گاز در گیلان، خاطرنشان کرد: تعویض پوشش مسیر خط لوله رشت ـ آستارا با اعتبار 32 میلیارد تومان در حال انجام است.

وی محوطه‌سازی یک ایستگاه گاز با اعتبار یک‌میلیارد تومان را از اقدام‌های منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران در گیلان عنوان کرد و افزود: در حریم خط لوله گاز استان تغییر شاخص داشتیم.

*7 هزار مورد تعرض به حریم خط لوله گاز گیلان

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه هفت هزار مورد تعرض به حریم اختصاصی لوله گاز در گیلان داشتیم، اظهار کرد: تعرض‌های مذکور غیر قانونی است و مشکلاتی را برای شرکت گاز ایجاد کرده است.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران از طراحی خط دوم لوله گاز رشت ـ آستارا با 600 میلیون تومان اعتبار خبر داد و بیان کرد: مشاور پروژه مذکور انتخاب شده و با اجرای آن مشکلات حریم خط لوله گاز کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به طراحی خط لوله انتقال گاز رشت ـ نکا ـ ساری، تصریح کرد: یک میلیارد و 200 میلیون تومان به پروژه مذکور اختصاص داده شده و مشاور برای انتخاب مسیر در حال فعالیت است.

ابراهیم‌زاده به پروژه انتقال گاز مسیر رشت ـ سنگر به طول 12 کیلومتر اشاره کرد و گفت: پروژه مذکور در مرحله طراحی است.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران برداشت بی‌رویه از بستر رودخانه را از تهدیدهای مسیر خط لوله گاز دانست و خاطرنشان کرد: تعداد 50 رودخانه در مسیر خط لوله گاز در گیلان وجود دارد و لوله‌های 30 و 40 اینچ از آن عبور کرده است.

*تشکیل ستاد بحران زمستانی در مناطق 8، 3 و 4 کشور

وی از تشکیل ستاد بحران زمستانی تامین گاز در مناطق هشت با مرکزیت تبریز، سه با مرکزیت تهران و چهار با مرکزیت خراسان رضوی خبر داد و یادآور شد: آسیب‌ها با توجه به تجربه سال‌های گذشته شناسایی شده است.

ابراهیم‌زاده با تاکید بر دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها برای استفاده در مواقع ضروری، اظهار کرد: 30 درصد از نانوایی‌های گیلان دوگانه‌سوز است و انتظار داریم این تعداد افزایش پیدا کند.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران به انعقاد قرارداد با واحدهای تولیدی مبنی بر استفاده از سوخت جایگزین اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی در شرایط بروز حوادث غیر مترقبه موظف هستند از سوخت دوم استفاده کنند.


5456751
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است