استانی 20:40 - 20 تیر 1399
سفیر واتیکان در ایران:
ایسنا/اصفهان سفیر واتیکان در ایران، گفت: به راستی شاعران پیام آوران صلح هستند و شعر، بهترین زبان برای گسترش صلح است چرا که در مغز و قلب مردم نفوذ می‌کند.

شعر، بهترین زبان برای گسترش صلح است

اسقف لئو بوکاردی، امروز (جمعه- ۲۰ تیر ماه) در مراسم رونمایی از کتاب «طعنه سیاسی، پایان یک دموکراسی دروغین» در اصفهان که با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی از نمایندگان سفرای کشورهای اروپایی برگزار شد، اظهار کرد: اگر یک چیز برای رساندن پیام صلح و گفتگوی بین تمدن ها باشد، آن چیز فقط نوشتن و کتاب است و شاعران و هنرمندان همیشه نگهبان صلح بوده اند.

وی افزود: هنرمندان و شاعران اولین افرادی هستند که در جامعه خطر را در زمینه فقدان صلح احساس و گوشزد می کنند. در موسیقی، «بتهون» خود یک پیام آور صلح جهانی، پیوند تمدن ها و همنوایی فرهنگ های مختلف است که موسیقی اش سمفونی همزیستی مسالمت آمیز بوده است.

به گزارش ایسنا، سفیر واتیکان در ایران، گفت: پابلو نرودا خود شاعری برای صلح است که می گوید «تمدن ها باید در کنار هم رشد کنند و بدون صلح ثبات جهانی و آرامش و تعالی بشریت غیرممکن است.» به راستی شاعران پیام آوران صلح هستند و شعر، بهترین زبان برای گسترش صلح است چرا که در مغز و قلب مردم نفوذ می کند.

بوکاردی تصریح کرد: در ایران مولانا، شاعری جهانی و پیام آور صلح بوده است و ایران کشوری بوده که همواره برای صلح در طول قرن ها ثابت قدم بوده است و اولین منشور صلح و حقوق بشر را دارد. شعر فقط برای زیبایی و خیال نیست، بلکه شعر، درون انسان ها را بازسازی می کند و روان انسان را صیقل می دهد و اگر شعر برای صلح سروده شده باشد بهترین وسیله برای پیوند انسانی و گسترش مهربانی میان فرهنگ هاست.

وی ادامه داد: اصفهان از اولین مکان های دنیا بود که گفتگو بین دو تمدن رخ داد، میان مسلمانان و ارامنه (مسیحیان) و این مردم مهربان، ارامنه را با آغوش باز پذیرا شدند و به آنها آزادی عقیده و زندگی شرافتمندانه در اصفهان بخشیدند و سال هاست این دو فرهنگ در کنار هم مهربانانه زندگی می کنند.

سفیر واتیکان در ایران، خاطرنشان کرد: اصفهان شهر شعر است و ایران در زمان دولت اصلاحات بحث صلح و گفتگوی بین تمدن ها را جهانی کرد. در این میان مسئولیت شاعران، نویسندگان و اهالی رسانه بزرگ است و باید بی عدالتی را گوشزد کنند و کشف کنند و کمک این قشر برای بازسازی جوامع و صلح جهانی لازم است.

انتهای پیام


10611950
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است