گوناگون 13:28 - 07 آبان 1399

مرحله داوری سوگواره برمدار حسین (ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه خسروی بروجنی دبیر اجرایی سوگواره بر مدار حسین (ع) و رئیس فرهنگسرای اخلاق با اعلام این خبر افزود: پس از اعلام فراخوان سوگواره هنری بر مدار حسین (ع)، ویژه رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال در رشته‌های تعزیه خوانی نوجوانان (بخش‌های فردخوانی و جمع خوانی)، داستان کوتاه، شعر و طراحی پوستر در فضای مجازی با مشارکت بنیاد رودکی و شهرداری منطقه ۱۴ در طول ماه‌های محرم و صفر، تعداد ۲۴۰ اثر به دبیرخانه سوگواره واصل شده که بیش از نیمی از آثار واصله، در بخش تعزیه خوانی نوجوانان است.

رئیس فرهنگسرای اخلاق همچنین گفت: هیأت داوران سوگواره در بخش تعزیه خوانی، سید محسن هاشمی، مجید خسروآبادی، مهدی صیادی و یک داور به انتخاب مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران براساس شاخصه‌های کلام، آداب مجلس، موسیقی و هماهنگی آثار نوجوانان تعزیه خوان را روز پنج شنبه ۸ آبان ماه در فرهنگسرای اخلاق ارزیابی می‌کنند.

خسروی بروجنی افزود: آثار برتر سوگواره در رشته‌های داستان کوتاه، شعر و طراحی پوستر نیز توسط هیأت داوران به سرپرستی استاد ابوالفضل درخشنده و حضور داورانی از مدیریت‌های ادبی و هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی روزهای ۱۰ و ۱۱ آبان ماه ارزیابی و انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: در مرحله داوری در هر محور و رشته سوگواره، سه نفر به انتخاب هیأت داوران انتخاب و طی مراسمی که در یکی از فرهنگسراهای محوری تهران که به صورت زنده پخش خواهد شد. جوایز نقدی و الواح تقدیر آنها اهدا می‌شود.

فراخوان سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی بر مدار حسین (ع) در چهار رشته تعزیه خوانی (بخش‌های فردخوانی و جمع خوانی)، داستان کوتاه با موضوع عاشورا و مسئولیت پذیری، شعر با موضوع محرم و عاشورا، طراحی پوستر با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی و عاشورا از اوایل محرم سال جاری اعلام و نوجوان ۱۲ تا ۱۶ ساله می‌توانستند آثار خود را در بخش‌های مختلف سوگواره از طریق فضای مجازی به دبیرخانه سوگواره ارسال نمایند.

دبیرخانه سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی بر مدار حسین (ع) در فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ برای اطلاع رسانی به مخاطبان سوگواره است.


10783861
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است