اجتماعی 11:32 - 20 مرداد 1397
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از سوختن این گاومیش‌ها پیش از ماجرای آتش سوزی هورالعظیم خبر داد.

گاومیش‌ها پیش از آتش‌سوزی هورالعظیم سوخته بودند

به گزارش ایسنا احمد رضا لاهیجان زاده افزود: بر اساس صحبت‌های مفصلی که با جوامع محلی انجام دادیم، مشخص شد بعضی از دامداران برای این که از سرشاخه های سبز نی و لویی در تالاب استفاده کنند بخش‌هایی از تالاب را به صورت کنترل شده آتش می زنند که البته گاهی اختیار آتش از دستشان در می رود.

وی با اشاره به مغذی بودن نی‌های تازه سبز شده برای دام و بالا بودن سبزینه نی‌ها ادامه داد: نی‌ها بعد از آتش سوزی به سرعت رشد می کنند و همین نی تازه به دلیل بالا بودن سبزینه برای دام مغذی تر است اما از کنترل خارج شدن آتش باعث آسیب به تالاب و آلودگی هوا در منطقه می‌شود. طی چند سال اخیر این آتش‌سوزی‌ها مشکلاتی را در تالاب بین المللی شادگان از جمله آسیب به خطوط برق را نیز داشت.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان افزود: بنا بر اعلام مالک احشامی که طی چند روز اخیر عکس‌های آنها در فضای مجازی دست به دست می شود، سوختگی احشام قبل از آتش سوزی گسترده هورالعظیم و سه روز بعد از عید فطر و در بخش آبداروسبز تالاب در خاک ایران بوده است.

لاهیجان زاده در ادامه با اشاره به تلاش سازمان حفاظت محیط زیست در حفظ تالاب های کشور و با تاکید بر اهمیت نقش تالاب‌ها در ادامه دامپروری محلی گفت: یکی از اهداف مهم دولت در احیای تالاب‌ها علاوه بر ارزش اکولوژیک و منافع اقتصادی و زیست محیطی تالاب‌ها، تقویت معیشت جوامع محلی و توان اقتصادی روستاهای حاشیه تالاب‌هاست و دامداری و تولید لبنیات از جمله تاثیر گذارترین فعالیت های این منطقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی درپایان تاکیدکرد: به منظور بهره برداری مناسب از تالاب‌ها بهره برداران نیز باید دست در دست متولیان حفاظت محیط زیست مراقبت ویژه ای از این ثروت ملی داشته باشند.

به گزارش ایسنا پیش از این عادل مولا - معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان و قاسم بیت سعید - مدیر اداره جهاد کشاورزی دشت آزادگان- علت سوختن گاومیش‌ها را آتش‌سوزی هورالعظیم ذکر کرده بودند.

انتهای پیام


9869855
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۰۱ اردیبهشت ماه در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تیم جنایی برای حل معمای مرگ مرموز مرد میانسالی که پس از سفر به تهران جان باخته است به دنبال دستگیری راننده‌ای هستند که وی را به پایتخت رسانده بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است