استانی 15:26 - 02 آذر 1393
به منظور بررسی مشکلات روستائیان
فرماندار گچساران طی بازدید از روستاهای این شهرستان در راستای رفع مشکلات آن‌ها گفت: عدم توجه به برخی مشکلات روستاها علت مهاجرت روستائیان به شهر است.

فرماندار گچساران از روستاهای این شهرستان بازدید کرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در راستای بررسی مشکلات روستاهای حوزه گچساران به همراه بخشدار مرکزی، رئیس بنیاد مسکن، رئیس اداره برق و جمعی از کارشناسان  این شهرستان از تعدادی از روستاهای بخش مرکزی گچساران بازدید کردند.

فرماندار گچساران در دور دوم بازدیداز روستاهای گچساران امروز از روستاهای بخش مرکزی ازجمله روستای چهاربیشه علیا و سفلی، آب‌توت، آب‌چیرک، دیل، آرو  و... بازدید کرده و از نزدیک در خصوص مشکلات روستاها با مردم به گفت‌و‌گو پرداخت.

* تلاش جهت رفع مشکلات روستاها اولویت‌کاری مهم مسئولان گچساران

وی  در حاشیه این بازدید با بیان اینکه ازجمله برنامه‌های مهم و اولویت‌دار مسئولان گچساران، تلاش درجهت رفع مشکلات مناطق روستایی است، اظهار کرد: بررسی و حل مشکلات مناطق روستایی به عنوان مراکز تولیدی و اشتغالزا در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر وامید امری مهم و ضروری است.

رحیمی هدف خود را از بازدیدهای دوره‌ای به مناطق دور افتاده با همراهی مدیران ادارات شهرستان را آشنایی نزدیک روسای دستگاه‌های اجرایی با مشکلات این مناطق عنوان کرد و گفت: روبه‌رو شدن با مشکلات روستاها و گفت‌و‌گوی نزدیک و چهره به چهره با مردم باعث تقویت و افزایش حس مسئولیت‌پذیری و یادآوری وظایف مسئولان و روسای ادارات به عنوان خادمین مردم می‌شود.

وی با اشاره به بررسی مشکلات و درخواست‌های مردم، خاطرنشان کرد: باتوجه به فرارسیدن فصل سرما و مشکلات آن، طی بررسی‌های انجام شده در این سفر، اجرای طرح هادی روستایی و گازرسانی به روستاهای فاقد گاز این شهرستان را در اولویت کاری اجرای طرح‌های روستایی و پروژه‌های اجرایی قرار دادیم.

فرماندار گچساران با تاکید بر لزوم حضور مسئولان شهرستان در نقاط محروم،بیان کرد: مسئولین تا در میان مردم مناطق مختلف نباشند و از نزدیک به صحبت‌های آنان گوش ندهند، نمی‌توانند مشکلات مردم را برطرف کنند.

*عدم توجه به برخی مشکلات روستاها علت مهاجرت روستائیان به شهر

رحیمی با اشاره به مهاجرت روستائیان به شهر،علت مهاجرت این مردم را در عدم توجه به برخی مشکلات آن‌ها توسط مسئولان دانست و عنوان کرد:  با توجه به به مشکلات روستاها و بررسی و رفع مشکلات آن‌ها عامل مهمی در راستای جلوگیری از مهاجرت این مناطق به شهرهاست.

وی ادامه داد: رفع مشکلات روستاها و اجرای مطلوب طرح‌های هادی روستایی در جهت جلوگیری از مهاجرت غیرضروری روستائیان نه تنها موجب کنترل پدیده حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود بلکه باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی در سطح روستاها خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گچساران در پایان متذکر شد: در راستای مقابله با بحث بیکاری و جلوگیری از به انحراف رفتن نسل جوان در روستاها باید با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه‌ای نسبت به افزایش تولید و اشتغالزایی در آن منطقه تلاش کرد.

----------------------------

گزارش از پریسا خمیسی

----------------------------


5250935
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است