استانی 17:27 - 27 فروردین 1393
با حضور مسئولان استانی
با حضور سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد کتابخانه منطقه باباکلان گچساران کلنگ‌زنی شد.

کتابخانه عمومی منطقه باباکلان گچساران کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمود شفیعی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی شهدای منطقه باباکلان شهرستان گچساران که با حضور نماینده سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان، فرماندار، بخشدار برگزار شد، اظهار کرد: گچساران حدود یازده کتابخانه شهری و روستایی دارد که از این تعداد پنج کتابخانه شهری و 6 کتابخانه روستایی که با افتتاح کتابخانه ده جلیل خیرآباد این تعداد به هشت کتابخانه روستایی می‌رسد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کتابخانه روستایی موقت باباکلان مرکز دهستان بی‌بی حکیمه خاتون (س) از سال 89 با امکاناتی که با همکاری دهیاری و مسئولان به ویژه نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در حال فعالیت است. 

وی تصریح کرد: اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان برای احداث این کتابخانه پیش‌بینی شده است که از طریق اعتبارات استانی در ماده 180 قانون پنجم توسعه در سال 92 به مقدار 100 میلیون تومان آن تأمین شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان با بیان این‌که دستگاه اجرایی این پروژه سازمان بسیج مستضعفین است، بیان کرد: سازمان بسیج مستضعفین تاکنون پروژه‌های بسیاری را اجرا کرده از جمله پروژه کتابخانه‌های عمومی روستای باباکلان و روستای ده‌جلیل خیرآباد را می‌توان نام برد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ابراز کرد: کتاب و کتابخوانی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و از این راه رشد علمی جوانان و جامعه را بالا برده و احداث کتابخانه‌ها گام موثری در راستای تحقق بخشیدن به این امر مهم است.

شفیعی با اشاره به کتابخانه موقت روستای بابا کلان، خواستار شد: با توجه به نیاز مردم روستا، کتابخانه موقت روستای باباکلان هم اکنون به شکل استیجاری است و از فرماندار تقاضا داریم که امسال اعتبار این پروژه را تأمین و تا پایان سال 93 به بهره‌برداری برسد.

وی، این پروژه را با مساحت 800 متر و زیربنای 137 متر اعلام کرد و گفت: هم اکنون در کتابخانه موقت این روستا 2 هزار 700 جلد کتاب وجود دارد.

 گفتنی است؛ منطقه باباکلان مرکز دهستان بی‌بی حکیمه خاتون (س) در 55 کیلومتری شهر دوگنبدان در مسیر امام‌زاده بی‌بی حکیمه خاتون قرار دارد که بیشتر اهالی عشایر هستند و در زمستان جمعیت بالغ بر یک‌هزار نفر و تابستان حدود 500 نفر در این منطقه زندگی می‌کنند.


3500059
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است