استانی 13:14 - 08 اسفند 1395
رئیس اداره محیطزیست شهرستان تالش گفت:به‌علت آواز خوش سهره‌های طلایی، شاهد سرازیر شدن شکارچیان غیرمجاز به زیستگاه‌های این پرندگان در سطح شهرستان هستیم.

سهره‌های طلایی‌ تالش آواز مرگ می‌خوانند

به گزارش ایسنا، مأمورین اجرایی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تالش در پی گشت و کنترل حفاظتی به دو متخلف زنده‌گیری گونه سهره طلایی در منطقه سواحل خطبه‌سرا از بخش کرگانرود برخورد کردند.

«کورش حیدرنژاد» رئیس اداره محیط زیست شهرستان تالش در این‌باره گفت: از متخلفین،  30 قطعه سهره طلایی کشف و ضبط شد.

وی با بیان این‌که پرندگان کشف شده پس از تیمار و باز کردن بال‌هایشان با توجه به این‌که قابلیت رهاسازی داشتند در منطقه رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند، اضافه کرد: از متخلفین 9عدد قفس نگهداری پرنده، 4 عدد چوب تله، یک رشته تور صید پرنده و 30 قطعه سهره کشف شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تالش با اشاره به این‌که هر سال در این فصل از سال شاهد سرازیر شدن شکارچیان غیرمجاز سهره طلایی به زیستگاه‌های سطح شهرستان هستیم که نیروهای یگان حفاظت اداره حفاظت محیط‌زیست با همه توان به مقابله با این افراد می‌پردازند، اما جلوگیری از انقراض این گونه در زیستگاه‌های شهرستان، اراده جمعی مردم را می‌طلبد.

وی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه صید غیرمجاز به اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

حیدرنژاد تصریح کرد: زیستگاه سهرِه طلایی باغ‌ها، میوه‌زارها و کشتزارها است. در پائیز و زمستان در حال جستجو و تغذیه از دانه‌های بوته‌های خـار در زمین‌های بایر و کنـار جاده‌ها دیده می‌شود.

سهره‌ها از دیرباز به‌علت آواز و زیباییشان مورد توجه انسان‌ها بوده‌اند، از همین‌رو متأسفانه قربانی صیادان بوده  و به فروش می‌رسد.

انتهای پیام


8858885
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است