بین‌الملل 05:50 - 05 اردیبهشت 1393
کوالالامپور- ایرنا - سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید همزمان با سفر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به کوالالامپور با انور ابراهیم رهبر مخالفان مالزی دیدار و گفت وگو می کند.

به گزارش ایرنا، مقامات کاخ سفید پیش از این برگزاری نشستی در سطح پایین تر از رییس جمهور آمریکا با رهبر مخالفان دولت مالزی را در کوالالامپور رد نکرده بودند اما تاکید کردند اوباما در این سفر با انور ابراهیم دیدار نمی کند.



رییس جمهور آمریکا قرار است پس از دیدار با مقامات کره جنوبی روز شنبه برای سفری سه روزه وارد مالزی شود.



شبکه خبر آسیا روز جمعه تصریح کرد مالزی یک هم پیمان کلیدی آمریکا در جنوب شرقی آسیا نیست، اما واشنگتن در مورد اتهامات درازمدتی که به انور ابراهیم وارد می شود نگران است.



انور ابراهیم در انتخاباتی که اوایل فروردین ماه امسال در شهر کجنگ مالزی برگزار شد اصلی ترین رقیب دولت محسوب می شد، اما پس از محکومیت پنج ساله به زندان توسط دادگاه تجدیدنظر مجبور به کناره گیری شد و همسرش خود را رقیب ائتلاف حاکم کرد و پیروز شد.



انور66 ساله در حالی به پنج سال زندان محکوم شد که در سال 2012 دادگاه عالی این کشور حکم تبرئه وی را از اتهام فساد اخلاقی صادر کرده بود.



بنابراین گزارش، تصمیم برای دیدار سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید به عنوان مقام ارشد سیاست خارجی آمریکا پس از اوباما در این سفر با رهبر مخالفان دولت مالزی یک سیگنال روشن برای مقامات کوالالامپور است.



انور ابراهیم در حال حاضر در انتظار حکم تجدیدنظر دادگاه فدرال، بالاترین نهاد قضایی مالزی است.



وی که از سال 1991 وزیر دارایی و از سال 1993 تا سال 1998 میلادی تحت حمایت ماهاتیر محمد معاون نخست وزیر مالزی بود هم اکنون نماینده مجلس این کشور از منطقه پرماتانگ است.



انور ابراهیم در سال 1998 به دلیل اختلاف با ماهاتیر برسر نحوه برخورد با بحران مالی این کشور از معاون نخست وزیری خلع شد و جزو سرشناس ترین منتقدان سیاست های ماهاتیر قرار گرفت و در سال 1999 در یک محاکمه بحث برانگیز به جرم فساد مالی به شش سال حبس محکوم شد.



رهبر مخالفان مالزی در سال 2000 نیز به اتهام فساد اخلاقی به 9 سال حبس دیگر محکوم شد با این وجود در سال 2004 دادگاه فدرال مالزی دومین حکم را نقض کرد و وی پس از تحمل شش سال حبس از زندان آزاد شد.



وی بار دیگر در سال 2008 برغم تبرئه شدن از اتهام به مدت یک روز بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شد.



آساق**1611

انتهای پیام /*




3569740
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از فرماندهان ارتش صهیونیستی به سربازان خود قول داد که به رفح حمله کرده و همان جنایاتی که در بیمارستان الشفاء مرتکب شدند، در آنجا هم انجام دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه از حمله موشکی به پایگاه صهیونیستی المالکیه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بلینکن توصیه‌های کارکنان خود برای مجازات واحد‌های نظامی صهیونیستی را که متهم به ارتکاب قتل و تجاوز در کرانه باختری هستند، نادیده می‌گیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دارایی کابینه رژیم اشغالگر اعلام کرد که پس از طوفان الاقصی دیگر به نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی اعتماد ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که آمریکا نباید خود را بالاتر از هر چیز تلقی کند و باید به درخواست جامعه بین المللی پاسخ دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» از زمانی‌ که رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین تاسیس شد، فلسطینی‌ها وجود تهدید‌های آمریکا در تلاش برای عضویت در سازمان ملل هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اداره توانبخشی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تایید کرد که از ابتلا حمله ارتش اشغالگر به غزه تاکنون بیش از ۷۰۰۰ هزار سرباز و افسر دچار اختلال روانی شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان یونیسف تایید کرد از ابتدای شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون بیش از ۱۳۸۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بازتاب‌های حمله ایران در رژیم اشغالگر همچنان ادامه دارد و رسانه‌های صهیونیست عملیات ایران را عملیاتی بی سابقه در جهان تلقی می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است