استانی 04:18 - 18 مهر 1394
یادداشت/ یدالله جوانی
شجاعت، صلابت، تیزهوشی، خستگی‌ناپذیری، قدرت‌ مدیریت و فرماندهی بالا، از ویژگی‌هایی بود که سردار همدانی را در مبارزه با دشمن بعثی، در صف اول قرار می‌داد.

شهید همدانی سردار تمامی جبهه‌های نبرد بود

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس روزنامه «جوان» در سرمقاله شماره امروز خود به قلم «یدالله جوانی» درباره سردار شهید «حسین همدانی» نوشت:

«ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اولیائه و هو لباس التقوی و درع الله الحصینه و جنه الوثیقه...» حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: به راستی که جهاد یکی از درهای بهشت است که خداوند آن را برای اولیای خاص خود گشوده است. جهاد جامه تقوا و زره استوار خداوند و سپر محکم اوست.

به حق می‌توان سردار شهید حاج حسین همدانی را مصداق کامل یک مجاهد فی‌سبیل‌الله در عصر حاضر دانست؛ مجاهدی که حق جهاد را به شایستگی ادا کرد و سرانجام به قافله برگزیدگان درگاه ربوبی پیوست. او مردی از مردان روزگار بود و با بر تن کردن لباس جهاد، از پرچمداران عزت مسلمین به حساب می‌آمد. سردار همدانی را همه پاسداران و بسیجیان، همه مردم مؤمن و انقلابی، همه حزب‌اللهی‌های سرتاسر کشور و همه نیروهای جهادی و هسته‌های مقاومت در منطقه می‌شناسند. سردار همدانی از جنس عاشوراییان بود و برای پیوستن به دوستان و همرزمان عاشورایی‌اش لحظه‌شماری می‌کرد. او هرگز نمی‌خواست و دوست نداشت که بازمانده از کاروان نور و قافله عشاق باشد. او سردار سربداری بود که لباس جهاد را برازنده تن خاکی‌اش کرده بود و مصمم بود با این لباس، به آسمان‌ها پرکشیده و به ملکوت اعلی بپیوندد. عاقبت خواسته‌اش تحقق پیدا کرد و میهمان همرزمان شهیدش چون همت، باکری، خرازی، کاظمی، بروجردی، تهرانی مقدم و دیگر شهدای والامقام و امام شهیدان شد.

سردار همدانی را اینگونه می‌توان معرفی کرد که او، «سردار تمامی جبهه‌های نبرد بود...». سردار همدانی در تمامی عرصه‌های نبرد، مجاهدت کرد و پیروز میدان‌ها و صحنه‌های نبرد بود. صحنه‌هایی چون:

1 ـ عرصه نبرد با شیطان یا همان جهاد اکبر

شهید همدانی از همان دوران جوانی که با اندیشه‌های انقلابی حضرت امام (ره) آشنا شد، خود را برای نبرد با طاغوت زمان از طریق تهذیب نفس و مبارزه با طاغوت درون آماده ساخت. پای درس‌های اخلاق و معارف شهید محراب آیت‌الله مدنی که به همدان تبعید شده بود، حضوری فعال داشت. او از محضر علمای راستین اسلام بهره برد و با اسلام ناب محمدی (ص) به درستی آشنا شد. زهد، تقوا، اخلاص، پارسایی، سختکوشی و صبر و متانت از ویژگی‌های این سردار شهید است که هر کدام، نشانی از پیروزی‌اش در جهاد اکبر دارد.

2 ـ عرصه نبرد با طاغوت پیش از انقلاب

سردار همدانی از مبارزان مسلمان در دوران پیش از انقلاب بود. مبارزه سردار همدانی در همدان با دستگاه فاسد پهلوی و عواملش در این شهر، باعث شده بود که ایشان در چندین نوبت به دست ساواک دستگیر و زندانی شود. آری او از مجاهدان جبهه نبرد با طاغوت ایران قبل از انقلاب بود و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش فعال داشت.

3 ـ عرصه نبرد با ضدانقلاب

شهید حاج‌حسین همدانی، از پایه‌گذاران سپاه پاسداران در همدان بود. این سردار شهید به عنوان یکی از ارکان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان، نقش مهمی در مبارزه با عناصر طاغوتی و جریان ضدانقلاب در همدان داشت. کردستان یکی از صحنه‌های نقش‌آفرینی و از عرصه‌های جهاد شهید همدانی است. زمانی که استکبار جهانی با استفاده از عناصر ضدانقلاب، غائله تجزیه‌طلبی را در کردستان به راه انداخت، شهید همدانی به همراه جمعی از پاسداران پا به سرزمین کردستان نهاد و نقش مؤثری در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در مناطق کردنشین داشت.

4 ـ سردار جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس

سردار همدانی از فرماندهان موفق در دوران دفاع مقدس است. در بسیاری از عملیات‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، در جایگاه فرماندهی در سطوح مختلف نقش‌آفرین بود. شجاعت، صلابت، تیزهوشی، خستگی‌ناپذیری، قدرت‌ مدیریت و فرماندهی بالا، از ویژگی‌هایی بود که سردار همدانی را در مبارزه با دشمن بعثی، در صف اول قرار می‌داد. فرماندهی لشکر 32انصارالحسین استان همدان، فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان و معاونت عملیات قرارگاه قدس، از مهم‌ترین مسئولیت‌های سردار همدانی در دوران دفاع مقدس است. این سردار شهید پرونده‌ای درخشان در دوران دفاع مقدس برای خود به یادگار گذاشته است. حضوری فعال در عملیات‌های مطلع‌الفجر، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، کربلای 4، کربلای 5 و عملیات مرصاد، هر کدام از اوراق زرین این کار نامه درخشان است.

دریافت دو نشان «فتح» از دست مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، خود حکایت از نقش مؤثر و موفق این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس دارد.

5 ـ سردار با بصیرت در عرصه نبرد با فتنه‌گران

شهید همدانی در دوران پس از دفاع مقدس، نقش مهمی در پاسداری از انقلاب و پیشبرد انقلاب به سمت آرمان‌ها و اهداف داشت.

مسئولیت‌های این سردار طی 27سال پس از جنگ، خود گویای خدمات وی به ملت ایران و تلاش ایشان در راستای تأمین امنیت داخلی و امنیت ملی، حفظ استقلال و عزت ایرانیان است. فرماندهی قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت، رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه، جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج، فرماندهی سپاه محمدرسول‌الله (ص)، جانشین سازمان بسیج مستضعفان و مشاور عالی فرمانده کل سپاه، از مسئولیت‌های سردار همدانی در دوران پس از دفاع مقدس است.

فتنه بزرگ، عمیق و پیچیده سال 1388، زمانی رخ داد که این شهید والامقام، فرماندهی سپاه تهران بزرگ را بر عهده داشت. سردار همدانی به عنوان فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص)، نقش موثری در خاموش کردن شعله‌های آتشی داشت که فتنه‌گران در سال 88 برافروخته بودند. این سردار بابصیرت، فتنه و اصحاب فتنه را به درستی شناخت و هوشمندانه با فتنه‌گران برخورد نمود. آری سردار همدانی، سردار موفق عرصه جهاد با فتنه‌گران در سال 88 بود.

6 ـ سردار مبارزه با تروریسم

آخرین صحنه نبرد و عرصه مجاهدت سردار شهید همدانی، صحنه نبرد با تروریسم است. شهید همدانی به عمق و ابعاد توطئه استکبار جهانی در جنگ نیابتی در منطقه راهبردی غرب آسیا و کشورهایی چون سوریه، آگاهی کامل داشت. سردار همدانی از پیشگامان کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران به سوریه است. این شهید بزرگوار، تمامی تجارب کسب کرده در صحنه‌های گوناگون مجاهدت را در اختیار دولت، ارتش و ملت سوریه قرار داد. او با کمک مستشاری خود از سقوط قطعی دمشق به دست تروریست‌ها جلوگیری کرد. سردار همدانی نقش مهمی در شکل‌گیری نیروهای دفاع وطنی در سوریه داشت. آری او نقش بی‌نظیری در به شکست رساندن توطئه جبهه غربی ـ عبری، عربی و ترکی در سوریه داشت. او نقش بی‌نظیری در دفاع از حرم زینب (س) داشت و عاقبت در همین صحنه به آرزویش، یعنی شهادت رسید.

 

*کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/ز

 


7184129
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است