اقتصادی 22:02 - 06 آذر 1393
ارومیه - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور گفت: دولت تدبیر و امید باور به توان افزایی روستاییان دارد و در این راستا، تمام توان خود را بکار می گیرد.

سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در نشست توسعه روستایی آذربایجان غربی که با حضور استاندار آذربایجان غربی، معاونان استاندار، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها و فرمانداران شهرستانهای مختلف استان برگزار شد، افزود: هر روستا باید طرح های توسعه ای خود را با توجه به دو سرمایه انسانی و فیزیکی تهیه کند تا بتوانیم این طرح ها را به مرحله اجرا درآوریم.



وی اظهار کرد: به همین منظور مشارکت گسترده روستاییان در کارهای عمران و توسعه روستایی ضروری است و دولت آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات با نرخ سود چهاردرصد در راستای ایجاد اشتغال در روستاها سهیم باشد.



وی اضافه کرد: امروز متوسط هر خانواده روستایی یک فرزند تحصیلکرده در خانه دارند که باید برای اشتغال آنها تدابیر لازم اندیشیده شود تا از مهاجرت به شهرها و رواج حاشیه نشینی ها کاسته شود.



معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه بسیاری از مسئولان کشور روستازاده هستند، گفت: این افتخار است که یک روستایی با عزم و پشتکار، خود را به پست های و مقام های عالی کشور رسانده است.



رضوی با اشاره به اینکه رشد بخش خصوصی و تعاونی ها در رشد کشور موثر است، افزود: برای این منظور دولت باید کوچک شده و تعاونی ها و بخش خصوصی توسعه یابند.



وی ادامه داد: بیشترین جمعیت روستایی با 51 درصد در سیستان و بلوچستان و کمترین جمعیت روستایی با 4.8 درصد در استان قم ساکن هستند.



وی اظهار کرد: در بسیاری از روستاها آثار تاریخی وجود دارد که در بیشتر شهرها وجود ندارد و باید از این پتانسیل در جهت توسعه روستاها استفاده کنیم.



وی اضافه کرد: باید به گونه ای در کشور حرکت کنیم که روستانشینان را از وابستگی به دولت بی نیاز و آنها را وابسته به خود کنیم.



وی اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها، آموزش صنعت بسته بندی محصولات تولیدی و ارتباط موثر و مداوم با روستاییان و عشایر نشینان از جمله راه های توسعه روستاها و رفع مشکل اشتغال در این مناطق به شمار می روند.



معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور گفت: از مجموع 31 استان کشور هزینه خانوارهای روستایی 22 استان بیشتر از درآمد آنهاست که باید فکری به حال توسعه روستاها اندیشیده شود.



نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: یکی از مهمترین مشکلات حوزه روستایی آذربایجان غربی، بیسوادی در این مناطق است چراکه بسیاری از خانواده ها اجازه حضور فرزندان خود را برای تحصیل در روستاها و شهرهای مجاور نمی دهند.



وی اضافه کرد: حفظ روستا، حفظ آبرو، حفظ خاک، فرهنگ و خانواده است و اگر امروز تنها یک ریال در روستاها برای اشتغال و توسعه هزینه شود، بهتر از یک هزار ریال هزینه در شهر است.



وی اظهار کرد: توسعه بهداشتی روستاها نیز از جمله دیگر مواردی است که باید مسئولان مرتبط به آن توجه ویژه ای داشته باشند تا روستانشینان برای مشکلات بهداشتی و درمانی خود به شهرها مراجعه نکنند.



در این همایش، سه نفر از نمایندگان بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای آذربایجان غربی به بیان مشکلات و ظرفیت های موجود در روستاهای استان پرداختند.



8137/8136

انتهای پیام /*


5286334
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است