سیاسی 12:36 - 03 تیر 1397
نایب رییس پارلمان لبنان با اشاره به قانونمند بودن رییس امنیت عمومی لبنان، گفت که طرح ورود بدون مهر گذرنامه اتباع ایرانی به لبنان یک طرح بسیار قدیمی و قانونی است.

نایب رییس پارلمان لبنان: طرح ورود بدون مهر اتباع ایرانی یک طرح قدیمی و قانونی است

به گزارش ایسنا، ایلی الفرزلی، نایب رییس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد لبنان در رابطه با اختلافات به وجود آمده میان وزارت کشور و امنیت عمومی لبنان در مورد طرح بدون مهر ورود اتباع ایرانی به لبنان، گفت: من به عباس ابراهیم، رییس امنیت عمومی لبنان اعتماد کامل دارم و اقدامات وی قانونی است و وظایفش را به خوبی انجام می‌دهد.

وی افزود: این مساله یک مساله قانونی و بسیار قدیمی است و باید آن را از سیاست دور کرد بخصوص که مسئول این طرح یک فرد دولتی است که در عشق به وطن و محافظت از امنیت و ثبات آن متمایز است.

الفرزلی در رابطه با مساله بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان، گفت که این مساله بسیار مهم است و دولت لبنان باید به آن اهتمام دهد و شرایط بازگشت پناهندگان هر چه سریعتر باید فراهم شود.

به گزارش ایسنا ، پیش از این یک منبع در وزارت کشور لبنان اعلام کرد که برخی وزرا به طرح جدید مدیریت امنیت عمومی لبنان که به اتباع ایرانی اجازه می‌دهد بدون مهر ورود وارد لبنان شوند بازنگری خواهند کرد. برخی سیاستمداران از این طرح بسیار ناخشنود هستند و آن را در راستای نفوذ حزب‌الله مورد حمایت ایران که بعد از انتخابات قدرت آن بیشتر شده است، می‌دانند.

از سوی دیگر، حزب مسیحی نیروهای لبنانی که مخالف حزب‌الله لبنان است، مدعی شد که این طرح تلاشی برای کمک کردن به ایران به منظور ارسال نیروهای بیشتر به سوریه از طریق بیروت و یا انتقال اموال به حزب‌الله علیرغم تحریم‌های آمریکا است.

بر اساس این گزارش،قرار بود که نهادالمشنوق، وزیر کشور لبنان روز چهارشنبه گذشته با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان و دیگر مسئولان دیدار و در رابطه با این طرح و بازنگری در آن گفت‌وگو کند.

عباس ابراهیم، مدیر امنیت عمومی لبنان که پیش از این از این طرح و اقدام حمایت کرده بود، گفت که این یک اقدام معمولی است اما متاسفانه برخی‌ها در لبنان تخیلات گسترده‌ای دارند.

 سفارت لبنان در تهران اخیرا اعلام کرد: برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان ایرانی به لبنان از امروز در گذرنامه آنها در جریان سفر به این کشور مهر ورود و خروج فرودگاه بیروت زده نمی‌شود.

یک منبع مطلع در سفارت این کشور در تهران با اعلام خبر فوق در توضیح این موضوع به ایسنا  گفت: پیش از این اتباع ایرانی در صورت سفر به لبنان از طریق خطوط هوایی ماهان و ایران‌ایر که هر کدام در هفته سه پرواز به این کشور دارند در فرودگاه بیروت در گذرنامه آنها مهر ورود و خروج از لبنان زده می‌شد ولی از امروز برای تسهیل در این رفت و آمد و افزایش رفاه مسافران ایرانی دیگر در گذرنامه این مسافران مهر فرودگاه زده نمی شود.

انتهای پیام


9820799
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است