فرهنگی‌هنری 11:45 - 05 آذر 1393
کارگردان مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر»:
میثم حسینی گفت: تیم تولید مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر» همه جوان بودند و من تشکر ویژه‌ای دارم از مسئولین حوزه هنری کودک و نوجوان که به ما اعتماد کردند تا کاری ارزشی و با کیفیت تولید شود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان؛ میثم حسینی، کارگردان مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر»،  گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم قرار شد بر اساس تحقیقات تیم پژوهشی، در رده سنی کودک و نوجوان، مجموعه پویانمایی‌ای با موضوع «انتخاب در واقعه عاشور» در حوزه هنری کودک و نوجوان تولید شود.  



وی افزود: چهار شخصیت متفاوت با انتخاب‌های متفاوت وجود داشت. آدم خوبی که اتنخاب خوبی می‌کند (حبیب بن مظاهر). شخصیت خوبی که انتخاب بدی می‌کند (ضحاک بن عبدا...). آدم بدی که انتخاب خوبی انجام می‌دهد (حُربن ریاحی). آدم بدی که انتخاب بدی می‌کند (شمربن ذی‌الجوشن).



کارگردان مجموعه پویانمایی «دا» تصریح کرد: براساس مقتل‌های معتبر و دایره‌المعارف‌های دینی و اسلامی که وجود داشت تحقیقات و متن اولیه در اختیار ریاست حوزه هنری کودک و نوجوان قرار داده شد واصلاحات مورد نظر انجام شد.



حسینی، تکنیک مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر» را سبکی از انیمیشن دو بعدی آمیخته با کات‌آوت عنوان کرد و افزود: تکنیک دیگری هم در این کار هست و آن هم استفاده از ترکیب‌بندی کتاب‌های مصور است که به آن «کمیک‌موشن» می‌گویند. در ادامه اقتباسی هم از نظر تصویری، از کتاب «داستان عاشورا» به تصویرگری آقای «پرویز اقبالی» به عنوان منبع‌ای برای فضاسازی و نوع فیگور شخصیت‌ها انجام شد.



کارگردان مجموعه پویانمایی «نورالدین پسر ایران» تاکید کرد: استفاده از صدای استاد محمدرضا سرشار به عنوان راوی داستان در این مجموعه یکی از نقاط قوت کار است. نسل ما با صدا و روایت‌های ایشان خاطرات خیلی خوبی دارد و استاد سرشار لطف کردند و به عنوان راوی، نریشن‌های مربوطه را روایت کردند.



میثم حسینی در پایان گفت: در مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر» حدود 46 دقیقه کار در بازده زمانی سه هفته تا یک ماه در چهار اپیزود تولید شد و از این لحاظ، رکوردی در تولید مجموعه‌های پویانمایی ثبت شد. 





انتهای پیام/ اس




5274928
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است