بین‌الملل 12:56 - 10 آبان 1393
بررسی روزنامه های ایران/ شنبه 10 آبان 1393
تهران-ایرنا-ترور یکی از خاخام های صهیونیست در بیت المقدس بهانه یی دیگر برای افزایش فشار رژیم صهیونیستی علیه ساکنان فلسطینی این شهر شده است. روزنامه های امروز ایران به بررسی آخرین تحولات سرزمین اشغالی پرداختند.

این گزارش نگاهی به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های امروز شنبه 10 آبان 1393 خورشیدی انداخته و مهم ترین موضوع های مورد توجه این روزنامه ها را بررسی کرده است.







*** آغاز انتفاضه ی سوم؟



«قیام قدسیان برای آزادی مسجدالاقصی» عنوان نخست روزنامه ی «سیاست روز» بود. این روزنامه در این گزارش از ناکامی رژیم صهیونیستی در اجرای برنامه های خصمانه ی خود علیه مردم مظلوم فلسطین گفت و نوشت: دیروز بار دیگر قدس و کرانه باختری شاهد قیام مردمی بود که به رغم سرکوب های گسترده ادامه یافته، بگونه ای که بسیاری از آغاز انتفاضه جدید سخن گفته اند. رژیم صهیونیستی برآن بود تا از بهانه ترور خاخام صهیونیست برای سلطه بر مسجدالاقصی و سرکوب فلسطینیان در قدس بهره گیرد که قیام یکپارچه فلسطینی ها موجب شد تا صهیونیست ها وادار به بازگشایی مسجدالاقصی شوند که ناکامی دیگر آنها در برابر انتفاضه است.



روزنامه ی «رسالت» هم در گزارشی با عنوان « آغاز انتفاضه سوم فلسطین در قدس» به سراغ این خبر رفت و به نقل از «مصطفی برغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین نوشت: ملت فلسطین به خصوص در قدس در واکنش به اقدامات مجرمانه و جنایات صهیونیست ها در حق مسجد الاقصی و مقدسات مسلمانان در انتفاضه قرار دارند و ادامه شهرک سازی و تلاش ها برای تثبیت نظام بردگی و نژادپرستی احساسات فلسطینیان را تحریک و جریحه دار کرده است.



به نوشته ی رسالت، محمود عباس، رییس حکومت خودگردان فلسطین نیز بسته شدن در های مسجدالاقصی به روی نمازگزاران از سوی رژیم صهیونیستی را اعلام جنگ علیه مردم فلسطین دانست و اعلام کرد که قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی خطوط قرمزی هستند که به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیستند.



روزنامه ی «جمهوری اسلامی» هم « آغاز انتفاضه سوم فلسطین » را عنوان نخست امروز خود قرار داد و به نقل از شیخ «محمد حسین» مفتی کل فلسطین نوشت: رژیم صهیونیستی با تعرض به مسجد الاقصی و توطئه چینی برای تغییر هویت اسلامی این مسجد مبارک و شهر قدس شریف، با آتش بازی می کند. این رژیم با هجمه ها و تجاوزهای مستمر به مسجد الاقصی از خطوط قرمزعبور کرده است. امروز در یک مرحله حساس قرار داریم زیرا رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی شهر مقدس قدس و حذف هویت اسلامی آن و مسجد الاقصی تصمیم گرفته است.



در همین راستا، ستون «نگاه روز» روزنامه ی «اعتماد» هم به «محاسبات غلط اسراییل» نوشته ی «صباح زنگنه» کارشناس مسایل جهان عرب اختصاص داشت.



زنگنه در این یادداشت محک زدن فلسطینیان را تنها دلیل عملکرد شوم رژیم صهیونیستی عنوان کرد و نوشت: ورود اسراییلی ها به مسجد الاقصی و جلوگیری از عبادت مسلمانان در این محل، در حدود بیش از 12 سال پیش یک بار به انتفاضه دوم فلسطینی ها منجر شده بود. به نظر می رسد اکنون نیز آنها تلاش دارند میزان تحرک فلسطینیان را محک بزنند و همچنین واکنش جهان اسلام را نیز به این اقدام بسنجند که با اقدام سریع و به موقع فلسطینی ها مواجه شدند.



به نوشته ی زنگنه، «بحث به رسمیت شناختن دولت فلسطین توسط کشورهای اروپایی مطرح است که قابلیت تبدیل شدن به یک حرکت گسترده را نیز دارد. این اقدام که از سوی کشوری مانند سوئد انجام شده است می تواند اقدامات اسراییل در برابر فلسطینیان را تبدیل به یک فعالیت غیر مشروع و نقض کامل حقوق بین الملل کند. با وجود این، اسراییل با هجمه زیادی از سیگنال های منفی روبه رو است و اکنون نیز طبیعتا به جای تسلیم در برابر واقعیت ها رفتار خشونت آمیز را به اجرا می گذارد و جمع بیشتری از افراطیون را به خود جذب می کند و از این فضا برای مقابله با فشار های امریکا استفاده می کند که فکر می کنم با این شرایط مذاکرات سازش، نتیجه چندانی نیز در پی نخواهد داشت».



«اسراییل؛ پیش به سوی انزوا» عنوان یادداشت دیگری از زنگنه بود که در ستون «یادداشت جهان» روزنامه ی «شرق» منتشر شد.



این کارشناس مسایل جهان عرب نوشت: اتحادیه اروپا سرمایه گذاری در اسراییل را کاهش داد و به این ترتیب از همکاری خود با اسراییل کاست.از سوی دیگر، بزرگ ترین حامی اسراییل یعنی دولت ایالات متحده آمریکا هم از این لجاجت اسراییل به ستوه آمده است و با این همه رژیم اسراییل همچنان از فعالیت های شدید ضدفلسطینی خود دست برنداشته است. به هرترتیب به نظر می رسد تنها نیرویی که می تواند اسراییلی ها را در جای خود بنشاند و به احقاق حقوق خود نزدیک کند همان نیروی مردم فلسطین است. این روزها در فلسطین علایمی از شروع یک انتفاضه جدید دیده می شود. از طرف دیگر اسراییل با مقاومت فلسطینی ها در غزه طی جنگ و مقاومت در این شهر و نیز مقاومت مردم فلسطین در کرانه غربی مواجه است که این همه موفقیت می تواند افسانه شکست ناپذیری اسراییل را بشکند. امروز وحدت عمیق میان گروه های فلسطینی در قالب یک دولت یکپارچه، متحد و قدرتمند و همچنین ادامه مقاومت، راهکار مقابله با ظلم و زیاده خواهی رژیم اسراییل خواهد بود.







*** خوش بین بودن یا نبودن مساله این است!



در حالی روز شمار برای ضرب الاجل 24 نوامبر (3 آذر) آغاز شده است که امیدها برای رسیدن به توافق نهایی کماکان وجود دارد. امروز گزارش ها و مطالب مرتبط با موضوع گفت و گوهای هسته یی یکی از محورهای مهم روزنامه ها بود.



روزنامه ی «خراسان» با عنوان نخست قرار دادن «جان کری باز هم از بمب اتم گفت» به اظهارات تازه ی وزیر امور خارجه ی آمریکا اشاره کرد و نوشت: وزیر خارجه آمریکا در نشستی موسوم به «مجمع ایده های واشنگتن» به موضوع مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 اشاره کرد و درباره اظهارات سوزان رایس مشاور امنیت ملی این کشور که گفته شانس توافق هسته ای با ایران 50 درصد و یا کمتر است نیز گفت: من در حال مذاکرات رودررو و مستقیم با آقای ظریف هستم و نسبت به توافق با ایران امیدوارم اما ابراز خوشبینی نمی کنم. وی گفت: در هفته های آینده که هفته هایی سرنوشت ساز است، معلوم می شود که آیا ایران می تواند تصمیم های دشوار بگیرد یا نه.



«کری: توافق نکردن بهتر از توافق بد است» هم عنوان گزارش روزنامه ی «جهان صنعت» بود که در این گزارش به بازتاب سخنان جان کری پرداخت و به نقل از وی نوشت: آمریکا قصد دارد تمام راه های ممکن برای دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای را مسدود کند به طوری که قادر باشد در صورت تلاش ایران برای دستیابی به این سلاح ها، دستکم یک سال زمان داشته باشد تا واکنش مناسب را نشان دهد.وی تاکید کرد که آمریکا بر این باور است توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است.



این سخنان جان کری در حالی مطرح شد که منتقدان دیپلماسی دولت هم با ادعای عبور تیم مذاکره کننده ایران از خط قرمزها به تخریب آنان پرداخته بودند.



در همین راستا روزنامه ی «ایران» با تیتر قرار دادن «تیم مذاکره از خط قرمز هسته ای عبور نکرده است» به سخنان «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «یان الیاسون» قایم مقام دبیرکل سازمان ملل اشاره کرد و نوشت: ولایتی در این نشست به منتقدان دیپلماسی دولت که اخیراً خط تخریب مذاکرات را با ادعای واهی «توافق هسته ای با عبور از خط قرمزها» دنبال می کنند، پاسخ داد. او با تأکید بر اینکه وزیر خارجه و معاونانش تابع نظام و خطوط قرمزهای تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب هستند، تأکید کرد: مذاکره کنندگان به هیچ وجه از خط قرمزها عبور نکرده اند. پیشتر علیرضا زاکانی با بیان این که دوطرف توافق هایی کرده اند اعلام کرده بودکه مذاکره کنندگان از خط قرمز عبور کرده اند.



روزنامه ی «اطلاعات» هم باعنوان نخست قرار دادن «اسقف های آمریکا: کاخ سفید فتوای تحریم سلاح هسته ای را در مذاکرات مبنا قرار دهد» به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت : کمتر از یک ماه مانده به ضرب الاجل تعیین شده برای حصول توافق هسته ای با ایران ، اسقف های کاتولیک امریکا از مذاکره کنندگان مصرانه خواستند قدرت فتوای رهبران اسلامی در مورد ممنوعیت سلاح های اتمی را دست کم نگیرند.



عنوان نخست روزنامه ی «آرمان» هم « 3 هفته طلایی تا توافق نهایی» بود. دراین گزارش آمده است: مرور اظهارنظرهای مقامات آمریکایی نشان می دهد که آنان برای رسیدن به توافق نهایی امیدوار هستند و آن را شدنی می دانند اما برای راضی کردن منتقدان داخلی و شرکای سیاسی خود و پایین آوردن دوز حساسیت آنان ادعاهای همیشگی را مطرح می سازند که بیشتر مصارف تبلیغاتی داشته است اما مهم اصل و کنه ماجراست که توافق بر سر پرونده هسته ای است.



موضوع مذاکرات هسته ای و ادعاهای مربوط به آن، بن مایه ی یادداشت های تحلیلی روزنامه های امروز هم بود.



ستون «یادداشت روز» روزنامه ی خراسان به یادداشتی با عنوان «خط و نشان کری برای چیست؟» نوشته ی «امیرحسین یزدان پناه» اختصاص داشت که نویسنده تکرار اتهامات علیه ایران را توطئه ی آمریکا برای مقصر جلوه دادن ایران در جامعه ی جهانی عنوان کرد و نوشت: آمریکا با تکرار اتهامات گذشته افکار عمومی جهان را برای پذیرش این که ایران مقصر شکست احتمالی مذاکرات است آماده می کند.این که چرا آمریکایی ها مدت هاست که به زعم خود منتظرند که ایران در لحظات پایانی «یک تصمیم سخت» بگیرد و ریشه این انتظار در کجاست خود بحث مفصلی طلب می کند اما کارکرد این عبارت که اتفاقا چند روز پیش «وندی شرمن» مذاکره کننده ارشد آمریکا نیز تکرار کرده و از «اهمیت تصمیم ایران در به نتیجه رسیدن مذاکرات» سخن گفته بود این است که افکار عمومی عملا وقتی ببینند توافقی انجام نشده است شک ندارند که این ایران است که تصمیمی که باید می گرفت را نگرفته است. خلاصه این که در این 3 هفته ای که تا 3 آذر فرصت باقی است آمریکایی ها هوشمندانه مسیری را که برای مقصرسازی طرح ریزی کرده اند پیش خواهند برد.



عنوان یکی از یادداشت های روزنامه ی آرمان هم «تحقق سیاست برد – برد» به قلم «محمد علی سبحانی» سفیر سابق ایران در لبنان بود.



سبحانی در این یادداشت برآورده شدن خواسته های دو طرف مذاکره را شرط اصلی رسیدن به توافق عنوان کرد و نوشت: اگر به مذاکره به معنای دقیق آن توجه شود کاملا مشخص است که بازی برد - برد به این مفهوم است که هر کدام از طرفین به اصولی پایبندند و بر اساس آن مبانی حرکت می کنند. لذا برای آنکه به یک نقطه مشترک دست پیدا کرد باید بر سر میز مذاکره نشست تا بر اساس آن هم ایران به عنوان کشوری عضو ان پی تی حق استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای را داشته باشد و هم طرف مقابل این اطمینان را حاصل نماید که ایران به سمت ساخت بمب هسته ای پیش نخواهد رفت. بنابراین زمانی بازی با سیاست برد- برد خواهد بود که خواسته های طرفین همه به طور یکسان تامین شود.



«مسیر سخت» هم عنوان سرمقاله ی روزنامه ی «آفتاب یزد» نوشته ی «علی بیگدلی» کارشناس مسایل بین الملل بود. به بیان نگارنده دو مشکل اساسی میان ما (ایران و آمریکا) وجود دارد که تصمیم گیری را مشکل می کند؛ یکی محدود کردن میزان سانتریفیوژها است و دیگری نحوه برداشتن تحریمهاست.که مشکل اصلی بر سر نحوه برداشتن تحریمهاست. هیات مذاکره کننده ما این را در جامعه مطرح کرد که همزمان با امضای قرارداد نهایی همه تحریم ها باید برداشته شود. به نظر می رسد کار سختی پیش روی دو طرف باشد اینکه تحریم ها به یکباره برداشته شود از نظر آمریکایی ها اصلا مقدور نیست و از منظر تیم هسته ای کشورمان این موضوع باید رخ دهد.







***گزینه سازی اصوگرایان برای وزیر علوم



پس از رای اعتماد نیاوردن سومین وزیر پیشنهادی علوم، زمزمه های وزرای پیشنهادی مجلسیان به دولت، نقل محافل رسانه یی کشور شده است.



«بهارستان جلوتر از پاستور» عنوان گزارش روزنامه ی اعتماد بود که به پیشقدمی مجلسیان برای انتخاب گزینه ی وزیر علوم اشاره کرد و نوشت: گزینه های دولت رد خواهند شد، مجلس دنبال وزیر علومی از «جنس دیگر» است. جنسی که یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات به صراحت درباره آن گفته است: «دولت وزیری از مجلس انتخاب کند. » مجلسی ها تا حالا پنج بار دست رد به سینه گزینه های دولت برای تصدی وزارت علوم زده اند. توصیه های دو روز گذشته مجلسی ها حکایت از آن دارد که آنها از موضع تعیین و تکلیف برای وزارت علوم کوتاه نخواهند آمد.



به نوشته ی اعتماد، در چنین فضایی دو واقعیت قطعی وجود دارد؛ اول اینکه وزارت علوم باید صاحب وزیر شود و دوم هم اینکه دولت بیش از یک مقدار مشخص نمی تواند در تقابل با نمایندگان منتقد خود در موضع قدرت قرار بگیرد. این دو واقعیت می تواند پاستور را در هفته های آینده به سمت گزینه هایی سوق دهد که مدت هاست مجلسی ها «شاخصه»های آنها را در سخنان خود تبیین می کنند.



روزنامه ی «ابتکار» هم با عنوان نخست قرار دادن «گزینه سازی برای وزارت علوم» به سراغ رویکرد جدید اصولگرایان درباره ی وزارتخانه ی بی وزیر علوم رفت و نوشت: موضع گیری نمایندگان اصولگرای مجلس و برخی از رسانه های همسو با آنان سبب شد که برخی از تحلیل ها در فضای رسانه ای کشور مطرح شود که این طیف از جناح اصولگرا خود خواهان کرسی وزارت علوم هستند و در متن برخی تحلیل ها حتی نام های برخی از چهره های وابسته به این جناح نیز دیده می شد.موضوع دیگری که یک روز پس از رای عدم اعتماد نمایندگان به ذهن ها خطور می کند این است که برخی از چهره ها و رسانه های اصولگرا تلاش می کنند، تا نام های جدیدی را برای وزارت علوم مطرح کنند و از این رهگذر، اقدام به «گزینه سازی» برای این وزارت خانه مهم و البته بی وزیر کنند.موضوعی که در ادامه اقدامات این طیف برای تحت تاثیر قراردادن دولت و شخص رئیس جمهور ارزیابی می شود.در این میان اگرچه برخی از چهره های نزدیک به مواضع رئیس جمهور مطرح شده، نام برخی از اشخاص مورد توجه اصولگرایان نیز شنیده می شود.



سرمقاله ی روزنامه ی ابتکار هم «شمشیر فتنه بالای سررقیبان!» نوشته ی محمدعلی وکیلی بود که نویسنده در این یادداشت به انتقاد ازاتهام های وارده ی برخی نمایندگان مجلس به وزاری پیشنهادی علوم پرداخت و نوشت: وقایع پس از انتخابات 88 موجب ابداع ادبیات جدیدی در فضای سیاسی ایران شد. از آن تاریخ به بعد اصطلاح «فتنه» و «فتنه گران» رواج پیدا کرد.در ابتدا منظور از این اصطلاح اشاره به لیدرها و نقش آفرینان مستقیم در غائله آن روزها بود، که به مرور با ورود دستگاه های مربوطه با تعدادی از فعالین سیاسی برخورد صورت گرفت. ولی به تدریج دایره مشمولین این اصطلاح گسترده و گسترده تر شد و چتربازان سیاسی آن را وسیله تسویه حساب خود قرار دادند. ابتدا با گسترشِ این مفهوم، «ساکتین» هم تحت شمول قرار گرفت و سپس تبدیل به نماد شد و کارکرد ی مانند یک «برند» یا «مارک» پیدا کرد. از آن به بعد گروهی آنرا ابزاری برای پیشبرد منویات خود قرار دادند و هر رقیبی را به وسیله آن پس زدند. این مُهر بر پیشانی هر کس خورد از حقوق اساسی محروم شد. اقلیتی به حق و اکثریتی به ناحق در مظان اتهام قرار گرفتند.



در این میان «حسین شریعتمداری» مدیر مسوول روزنامه ی «کیهان» با لحنی مغرضانه به دولت و جانبدارانه از مجلسیان، در ستون «یادداشت روز» به انتشار یادداشتی با عنوان « زیر سایه وزیر !» پرداخت و نوشت: شواهد فراوانی در دست است که نشان می دهد، برخی از همراهان - بخوانید ناهمراه- رئیس جمهور محترم، وزارت علوم و آموزش عالی را «بی ثبات» و دانشگاه ها را «آشفته» می پسندند و شاید تعجب آور باشد، اما واقعیت دارد و رخدادهای یکسال و چند ماه اخیر حاکی از آن است که این جماعت کم شمار و سایه نشین، افرادی را برای تصدی پست حساس وزارت علوم به رئیس جمهور پیشنهاد می کنند تا از سوی ایشان به مجلس معرفی شود، که از رأی عدم اعتماد مجلس به آنها اطمینان کامل داشته باشند و چنانچه توانست با «وعده» و «وعید» نظر موافق نمایندگان را جلب کرده و بر کرسی وزارت علوم تکیه بزند، از اینکه وعده ها و تعهدات خود را نادیده گرفته و آنچه را سایه نشینان دیکته می کنند به اجراء درآورد، امتناعی نداشته باشد.







*** سقوط آزاد طلای جهانی



ارزش فلز زرد که در تمام ماه های رفته از سال 2014 میلادی تحت فشار احیای بزرگ ترین اقتصاد جهان بود، روز چهارشنبه آخرین ضربه را از داده های اقتصادی ایالات متحده خورد و اُفت چشمگیری داشت؛ موضوعی که صفحه ی اقتصادی برخی روزنامه های امروز را به خود اختصاص داد.



روزنامه ی «تعادل» با عنوان نخست قرار دادن «جمعه سیاه طلا و نقره» از سقوط این فلزات گرانبها به پایین ترین قیمت از سال 2010 خبر داد و نوشت: انتشار آمار فدرال رزرو در روز پنج شنبه باعث شد تا تیتر اقتصادی بسیاری از خبرگزاری های دنیا به سمت فلزات گرانبها کشیده شود و تاثیر گذاری آن فراتر از انتظار همگان صورت پذیرد.درپی این اتفاق 30 دلار کاهش یک روزه در بازار جهانی طلا باعث شد تا بار دیگر قیمت این فلز زرد به ارزش ژوئن 2010 یعنی بیش از 4سال گذشته خود برگردد، نقره نیز با 3درصد کاهش به 16دلار در هر اونس رسید. قیمتی که از فوریه 2010 برای این فلز بی سابقه بود.



روزنامه ی «دنیای اقتصاد» هم به «سقوط آزاد طلای جهانی» و نقش آمریکا در این زمینه اشاره کرد و نوشت: بیانیه پایانی نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو ارزش طلا را به کم ترین سطح در 4 سال گذشته سقوط داد. جزئیات بیانیه روز چهارشنبه نشان داد که مقام های بانک مرکزی ایالات متحده از وضعیت بزرگ ترین اقتصاد جهان چنان راضی هستند که به برنامه های «تسهیل کمی» پایان داده اند. این مواضع از چهارشنبه شب ارزش فلز زرد را در سراشیبی قرار داد تا قیمت هر اونس این کالای گرانبها که هفته کاری گذشته را با رقم 1231 دلار آغاز کرده بود، تا بعدازظهر جمعه وارد محدوده 1160 دلاری شود. هنوز نگرانی ها درباره اقتصاد جهان و تنش های ژئوپلیتیک وجود دارد؛ اما ادامه احیای اقتصاد آمریکا می تواند فشار بیشتری را بر بازار طلا وارد کند.



*گروه پژوهش های خبری



پژوهشم**9294**2054

انتهای پیام /*


5089866
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای سنتینل آمریکا به دلیل هزینه‌های بالای پروژه به سال ۲۰۲۶ موکول شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی خواست تا از ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افزون بر ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس با اشاره به بحران انسانی در غزه و نقض قوانین بشردوستانه، بازنگری در روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه امروز نیز راهپیمایی میلیونی برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال اجرایی کردن پروژه‌ای جدید در نوار غزه برای اشغال و تصاحب بیشتر سرزمین‌های این منطقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایرلند طی تماس تلفنی با نخست وزیر جدید فلسطین و همتایان اردنی و مصری خود، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه گفت‌وگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است