سیاسی 07:38 - 25 مهر 1397
یک عضو فراکسیون ولایی مجلس با تاکید بر این که مسائل اقتصادی نباید با مسائل سیاسی اختلاط پیدا کنند، گفت: دولت باید از اقتصاددانان و دلسوزان کشور بهره گیرد.

دهقان: تیم اقتصادی دولت از نظرات اقتصاددانان حداکثر بهره را ببرد

محمد دهقان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توصیه‌ی اخیر مقام معظم رهبری به دولت در خصوص استفاده کارشناسی از نظر کارشناسان اقتصادی گفت: در این شرایطی که تحت فشار اقتصادی هستیم و شرایطی که از برون مرزها به کشورمان تحمیل شده است، نیازمند یک دقت ویژه در اداره‌ی امور کشور هستیم. 

این عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: در این شرایط ما نیازمند آنیم که دولت از آن حلقه‌ بسته‌ای که دور خود ایجاد کرده فراتر رود و از کارشناسان مختلف که در کشور حضور دارند و  از دلسوزان کشور استفاده کند.

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ مسائل اقتصادی با مسائل سیاسی و جناحی نباید اختلاط پیدا کند. کارشناسان اقتصادی سبک‌های مختلفی برای اداره‌ی اقتصاد کشور دارند. دولت باید این سبک‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهد و این موضوع هم مستلزم این است که دولت در این خصوص اراده داشته باشد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: کسانی که در راس امور اقتصادی کشور هستند باید از مفاهیم اقتصادی مطلع باشند. چرا که کارشناسان اقتصادی زمانی می‌توانند به نتیجه مطلوب برسند که مستمعین سخنان آنها از یک فهم حداقلی در حوزه اقتصاد برخوردار باشند. شاید یک مهندس مطالب مربوط به کارشناسان اقتصادی را آنگونه که باید متوجه نشود یا فردی که ادبیات خوانده نتواند از مسائل مهندسی مطلع شود.

دهقان تاکید کرد: اولین عاملی که موجب دور شدن کارشناسان اقتصادی از دولت شده و یک واگرایی بین کارشناسان اقتصادی و متولیان اقتصادی کشور ایجاد کرده است این است که برخی از متولیان اقتصادی کشور از علم اقتصاد بی بهره هستند. در این زمینه دولت باید افرادی که از مفاهیم اقتصادی مطلع هستند را مورد استفاده قرار دهد. تیم اقتصادی‌ای که در دولت قرار است امور را مدیریت کند باید بتواند از دیدگاههای اقتصاددانان و کارشناسان و نخبگان اقتصادی کشور حداکثر بهره را ببرد.

انتهای پیام


9945191
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است