گوناگون 10:08 - 16 فروردین 1399
 امتیازات تحصیلی و سطح آموزش بالا در کشور دانمارک یکی از مزایای تحصیلی و اعزام دانشجو به دانمارک می باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های دانمارک

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفیران سروش سعادت، بیشتر موسسات دانمارکی با موسسات آموزش عالی خارجی توافق‌نامه‌های دوجانبه دارند. این توافق نامه‌ها معمولا برای تبادل متقابل دانش آموزان، محققان و معلمان طراحی شده‌اند.

اعزام دانشجو به دانمارک

برنامه‌های تحصیلی برای  بورسیه در دانمارک شامل موارد زیر است: یکی از بورس‌های موجود بورس  nordplus است که به دانش آموزان و دانشجویان این اجازه را می‌دهد تا با بورس کامل در این کشور به تحصیل بپردازند. از دیگر بورس‌های موجود در دانمارک بورس Erasmus mundus است که دانشجویان داخل اتحادیه اروپا می‌توانند با آن به تحصیل در دانمارک بپردازند. دانشگاه‌های دانمارک دانشگاه‌های فوق‌العاده خوب با رتبه‌های بالایی هستند که مدارکشان مورد تایید تمام کشورهای دیگر اروپایی است و دانش آموزان با این مدارک می‌توانند به راحتی با اخذ این مدارک به اشتغال برسند. این دانشگاه‌ها عموما شامل  دانشگاه‌هایی  چون دانشگاه فناوری اطلاعات دانمارک (ITU)، دانشگاه جنوب دانمارک(SDU) ، دانشگاه ارهوس (AU)، دانشکده بازرگانی کپنهاگ (CBS)، دانشگاه آلبورگ (AAU)، دانشگاه روسیکلد(RUC)، دانشگاه فنی دانمارک، دانشگاه کپنهاگ هستند. موسسات آموزش عالی هنری نیز شامل آکادمی هنرهای زیبای سلطنتی دانمارک، آکادمی هنری، آکادمی سلطنتی موسیقی، مدرسه ملی هنرهای نمایشی دانمارک، مدرسه طراحی، دانشکده معماری ارهوس، آکادمی سلطنتی اپرا، فرهنگستان ملی دانمارک، هنرستان موسیقی ریتمیک و مدارس هنرهای  تجسمی می‌باشد.

کشور دانمارک از یک سیستم آموزشی فوق‌العاده با کیفیت و خلاقانه بهره می‌برد و استفاده از استانداردهای روز دنیا در سیستم تحصیلی کشور دانمارک سبب پیدایش یک محیط امن برای شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشجویان شده است. اکثر دوره‌های تحصیلی در دانمارک به زبان دنیش یا زبان محلی این کشور است ولی کماکان دوره‌هایی نیز در برخی از رشته‌ها به زبان انلگیسی وجود دارد. پس از دوره‌های تحصیلی دانشجویان با اخذ مدرک لیسانس و یا دیگر مدارک دانشگاهی می‌توانند مسقیما وارد بازار کار شده و یا تصمیم بگیرند که می‌خواهند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند. اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی در دانمارک ۳ سال به طول می‌انجامد و برای دوره‌های کارشناسی ارشد  نیز ۲ سال خواهد بود. در مقاطع ارشد امکان تحصیل به زبان انگلیسی معمولا در تمام رشته ها در کشور دانمارک  وجود دارد. اما برای اخذ پذیرش به زبان انگلیسی باید حداقل آیلتس ۶.۵ آکادمیک را ارائه کنند و هیچکدام از نمره‌های آنها کمتر از ۶ نباشد.

 برنامه‌های تحصیلی دندانپزشکی در دانمارک شامل دوره‌های بالینی و نظری می‌باشد تا دانشجویان بتوانند سطح دانش علمی خود را در مورد رشته دندانپزشکی ارتقا دهند. این دوره‌ها شامل کلاس های درسی، جلسات گروهی و ورک شاپ و معالحه بیماران تحت نظر مربیان و اساتید می‌شود. تحصیل در دوره های دندانپزشکی در دانمارک به طور معمول حداقل ۵ سال به طول می‌انجامد و دانشجویان نیز در این مدت از ساختار و ترمیم دندان‌ها، آناتومی سر و گردن را نیز مطالعه می‌کنند. دانشجویان با اتمام دوره‌های تحصیلی خود می‌توانند در زمینه‌های  دندانپزشکی، ترمیم و جراحی به کار مشغول شوند. زبان مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در دانمارک مدرک آیلتس با نمره حداقل ۷ می‌باشد. از جمله دانشگاه‌های خوب دندانپزشکی در دانمارک دانشگاه آرهوس است که در سال ۱۹۲۸  در شهری با همین نام تاسیس شده است و بیش از ۴۰۰۰ دانشجو در حال حاضر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. کالج دندانپزشکی دانشگاه آرهوس در رشته دندانپزشکی و تمام گرایش‌های مربوط به دندانپزشکی دانشجو می‌پذیرد. دانشگاه آرهوس رتبه بسیار بالایی در بین دانشگاه های این کشور دارد که رتبه جهانی آن ۱۰۹ و QS آن نیز ۱۴۱ است و میانگین هزینه‌های آن برای تحصیل ۱۱.۰۰۰ دلار$ در سال می‌باشد. یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر در خصوص تحصیل دندانپزشکی در این کشور نیز دانشگاه کپنهاگن است که قدمت فوق‌العاده طولانی دارد که در این دانشگاه ۳۹۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند. تحصیل در این دانشگاه نیز  به طور میانگین هزینه ای در حدود ۱۰.۰۰۰ دلار$ در سال است.

در خصوص تحصیل داروسازی در دانمارک دانشگاه‌های داروسازی در این کشور یک دوره ۳ ساله برای کارشناسی و یک دوره ۲ ساله برای کارشناسی ارشد داروسازی ارائه می‌دهند. برای ورود به بازار کار در این رشته نیز بایستی حداقل مدرک کارشناسی ارشد در دانمارک را دریافت نمود. متقاضیانی که در رشته های علوم دارویی، بهداشت و بیوتکنولوژی و شیمی هستند نیز قادر خواهند بود که در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی به تحصیل خود ادامه دهند. ضمن اینکه تحصیل داروسازی در این کشور به زبان دنیش صورت خواهد گرفت اما برخی از دانشگاه ها نیز این دوره‌ها را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. به طور کلی هزینه‌های تحصیل در رشته‌هایی چون داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی از جمله گران‌ترین رشته‌ها برای تحصیل است اما در کل به طور میانگین هزینه‌هایی که دانشجویان جهت تحصیل داروسازی در دانمارک پرداخت می‌نمایند در حدود ۸۰۰۰ دلار $ خواهد بود که به این هزینه، هزینه های مربوط به زندگی وی نیز اضافه خواهد شد که بسته به سبک زندگی هر فرد این مبلغ می تواند بسیار متفاوت باشد و شهر به شهر نیز این هزینه ها تفاوت دارد به عنوان مثال تحصیل در کپنهاگ برای دانشجویان هزینه بیشتری را نسبت به شهرهای دیگر این کشور برای آنها در بر خواهد داشت. هزینه زندگی به طور معمول دردانمارک مبلغی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو خواهد بود که به طور میانگین بیشتر از هزینه‌های زندگی در کشورهای دیگر است.

انتهای رپرتاژ آگهی


10467890
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است