در بخشی از این توضیحات آمده است: «بهدلیل اینکه برخی قطعات خودروی ساندرو وارداتی است، بنابه دلایل مختلف در بعضی موارد ورود و ترخیص این قطعات با وقفه مواجه میشود که میتواند منجر به تأخیر در ارائه خدمات شود اما کیفیت خدمات را با مشکل مواجه نخواهد کرد». در ادامه این توضیحات آمده است: «باتوجه به مواد یادشده براساس پیگیری انجام شده، مشکل تأخیر در ارسال قطعه برای مشتری ساندرو که به تعمیرگاه مرکزی شماره 3سایپا یدک مراجعه کرده است، رفع و مشتری یادشده هیچگونه شکایتی از نحوه خدماترسانی سایپا یدک و کیفیت خدمات دریافتی اعلام نکرده است.
شگرد خودروسازان برای فرار از خدمات پس از فروش
توضیح همشهری
در گزارش مذکور روزنامه همشهری به ذکر چند نمونه از عمل نکردن خودروسازان چینی و ایرانی به تکالیف خود در دوره خدمات پس از فروش خودرو اشاره کرده بود که مشتری خودروی ساندرو بهرغم چندین بار مراجعه حضوری و تلفنی برای تأمین قطعه ناچیز مورد نیاز(پایه سپر) ناچار به خواب خودروی خود در تعمیرگاه شده بود.
حال اینکه با گذشت چند هفته مشکل این مشتری مرتفع شده باشد، بهمعنای نفی کوتاهی سایپا یدک در ارائه خدمات پس از فروش مناسب نبوده و این مشتری نباید خسارت تأمین نشدن بموقع قطعات خودروی مذکور به هر دلیلی توسط این شرکت خودروساز را با سرگردانی در شبکه خدمات پس از فروش سایپا تحمل کند. لازم به ذکر است که ریز این تکالیف در آییننامه اجرایی جدید قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو به همه شرکتهای خودروسازی و وزارت صنعت ابلاغ شده اما متأسفانه نظارت چندانی بر اجرای آن صورت نمیگیرد.
8187986