استانی 10:49 - 05 اردیبهشت 1394
مدیرکل ثبت ‌احوال استان‌کرمانشاه با اشاره به فوت یازده‌هزار و 293 نفر طی سال ‌گذشته در سطح ‌استان اظهارکرد: از این ‌تعداد علت فوت 600 نفر نامعلوم به ثبت رسیده است.

چرا علت‌ فوت این 600 نفر نامعلوم است؟

علیرضا قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌کرمانشاه، با اشاره به فوت یازده‌هزار و 293 نفر طی سال‌ گذشته در سطح‌ استان، به ترتیب سه عامل بیماری‌های قلبی و عروقی با 4842 مورد فوت، سرطان و سایر تومورها با 1197 مورد فوت و حوادث غیرعمد را با 1041 مورد فوت بیشترین عوامل مرگ و میر کرمانشاهیان در سال‌ گذشته عنوان کرد.

قبادی اظهار کرد: همچنین علائم بدتعریف شده و حالات ‌مبهم، بیماری‌های دستگاه ‌تنفسی، بیماریهای دوران حول ‌تولد، بیماریهای عفونی و انگلی، بیماریهای دستگاه ‌تناسلی و ادراری، بیماری‌های دستگاه ‌گوارش، بیماری‌های مادرزادی و کروموزومی، بیماری‌های غدد، تغذیه و متابولیک، بیماری‌های سیستم‌عصبی، مرگ بر اثر خشونت بوسیله دیگران، بیماری‌های خون‌ و دستگاه ‌ایمنی، بیماریهای اسکلتی و عضلانی، بیماری‌های روانی و اختلال‌رفتاری، عوارض ‌بارداری و زایمان و بیماریهای جلدی و زیرجلدی در رده‌های بعدی علت فوت قرار دارند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان‌کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین ازمجموع فوتی‌ها علت فوت 600 نفر ‌نامعلوم به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: در چندمورد علت‌ فوت نامعلوم اعلام می‌شود از جمله اینکه برخی‌افراد در چنددهه گذشته فوت کرده‌اند اما تاکنون مرگ آنها ثبت نشده و حال فرزندان و یا نوه‌های این‌افراد مراجعه کرده و درخواست ثبت فوت می‌کنند، اما در خصوص علت ‌فوت چیزی به خاطر ندارند.

قبادی افزود: مواردی هم هست که در سالهای دور اگر فرزندی در خانواده فوت می‌کرد شناسنامه‌اش را به فرزند دیگر خانواده می‌دانند و فوت‌ فرزند دیگر ثبت نمی‌شد.

وی اظهار کرد: در حال‌حاضر برخی افراد مراجعه می‌کنند و عنوان می‌کنند که صاحب شناسنامه آنها فرزند دیگر خانواده بوده که فوت کرده است.

قبادی افزود: این افراد به دادگاه رفته تشکیل پرونده می‌دهند و حکم ابطال صدور برای آنها صادر شده و شناسنامه‌ جدید دریافت می‌کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان‌کرمانشاه اظهار کرد: در اکثر این‌ موارد نیز علت فوت صاحب ‌اصلی شناسنامه نامعلوم است.

قبادی یادآور شد: برخی افراد نیز هستند که مجهول الهویه هستند یعنی نه هویت آنها مشخص است و نه علت‌فوت آنها، مانند فوت برخی افراد بی‌خانمان که علت‌فوت این‌افراد نیز نامعلوم می‌ماند.

وی اظهار کرد: برخی افراد نیز هویت مشخصی دارند اما آزمایشات اولیه علت‌فوت آنها را مشخص نمی‌کند و نیاز به آزمایشات دیگری مانند سم‌شناسی، آسیب‌شناسی و سایر آزمایشات است.

قبادی افزود: فوت این‌افراد ثبت شده، اما تا مشخص‌شدن علت فوت آنها، علت‌فوت نامعلوم اعلام می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان‌کرمانشاه با اشاره به ثبت‌ فوت جنین‌های شش ماهه به بالا اظهارکرد: جنین‌های شش ماهه به بالایی که می‌میرند براساس قانون ثبت‌فوت می‌شوند، اما علت فوت آنها از آنجا که داخل‌رحم فوت شده‌اند نامعلوم اعلام می‌شود.

انتهای پیام


6256503
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است