اقتصادی 17:06 - 16 تیر 1399
قیمت هر کیلوگرم مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران ۱۶ تا ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان شد.

مرغ حدود ۲ تا ۳ هزارتومان ارزان شد

به گزارش ایسنا براساس مشاهدات میدانی قیمت مرغ در برخی خرده فروشی های سطح شهر تهران حدود ۱۶هزار تا ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان است. این در حالیست که حدود یک هفته تا ۱۰ روز پیش قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۱۹ هزار و ۵۰۰تومان هم رسیده بود. ولی در حال حاضر با کاهش دو تا سه هزارتومانی مواجه شده است.

البته این کاهش قیمت دو تا سه هزارتومانی نیز برای مصرف کنندگان راضی کننده نیست و در بازدید میدانی از برخی خرده فروشی های سطح شهر تهران برخی از خریداران مرغ و محصولات پروتیینی به ایسنا گفتند که این کاهش قیمت تاثیر چندانی در قدرت خرید آنها نداشته و قیمت ها همچنان بالاست، زیرا تا یک ماه گذشته آنها مرغ را کیلویی ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان خریداری می کردند ولی حالا باید برای خرید یک کیلو مرغ ۱۷هزارتومان بپردازند.

در این راستا مهدی یوسف خانی _ رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز مغازه داران مرغ را ۱۶ تا ۱۶هزارو ۲۰۰ تومان خریداری می کنند و با احتساب ۱۰ درصد سود  تا ۱۷هزارو۵۰۰ تومان به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: نرخ مصوب مرغ برای مصرف کننده ۱۵ هزارتومان با ۵درصد نوسان اعلام شده است یعنی بایستی مرغ در تهران برای مصرف کننده ۱۵هزارو ۷۵۰ هزارتومان باشد ولی این قیمت در بازار پیدا نمی شود، زیرا تولیدکنندگان با قیمت مصوب مرغ را تحویل کشتارگاه ها نمی دهند و نهایتا کشتارگاه ها نیز نمی تواند مرغ را با نرخ مصوب به خرده فروشی ها عرضه کند.

یوسف خانی در پاسخ به این سوال که گفته شده واحدهای مرغ فروشی که مرغ را بیشتر از ۱۵هزارتومان یعنی نرخ مصوب اعلام شده به فروش برسانند جریمه خواهند شد و آیا با وجود اینکه خود فروشندگان نیز مرغ را ۱۶ هزارتومان به بالا خریداری می کنند، این جریمه اتفاق می افتد یا خیر؟ گفت: برخی بازرسان در جریان این موضوع هستند که مرغ با نرخ مصوب در بازار نیست و ملاحظاتی را در این زمینه انجام می دهند اما برخی واحدها هم جریمه می شوند.

انتهای پیام


10606191
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فیسکر سازنده خودرو‌های برقی در آمریکا اعلام کرد که برای ۶ ماه تولید خودرو را متوقف خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش مرکز آمار حاکی از کاهش ۱۰ درصدی تورم نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در بهمن ماه امسال نسبت به ماه گذشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز ۲۹ اسفند در نیمه غربی کشور تشدید می‌شود و در ارتفاعات شاهد برف و کولاک خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی از عرضه کالا‌های اساسی به ویژه گوشت قرمز و مرغ به بازار در روز‌های تعطیل خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل راه‌آهن گفت: پس از پیگیری های بسیار در خصوص استجازه نفت، نخستین واریزی برای شرکت راه آهن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی انجام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مهرداد بذرپاش با بیان اینکه در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رشد بخش تولید مسکن به ۴.۸ درصد رسید، گفت: تکمیل ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون آمار قابل توجهی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تغییری نکرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب گفت: بازه‌های زمانی پرخطر را شناسایی کرده و این موضوع را به استان‌ها اعلام کرده‌ایم و از تجربیات گذشته و مدل‌سازی‌های تکمیلی استفاده می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و آبزیان گفت: سود منطقی قیمت ماهی از مزرعه و دریا تا بازار ۳۵ تا ۴۰ درصد است، درحالیکه اختلاف قیمت ماهی‌های جنوب به ۴۰۰ درصد می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه طلافروشان گفت: فروشنده طلا مستلزم ارائه فاکتور خرید طلای بالای یک گرم به مشتریان است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است