وبگردی 08:15 - 10 اردیبهشت 1396
چرا مهاجرت صورت می گیرد. مهاجرت پدیده ای جهانی است به این معنا که نه تنها از یک کشور به یک کشور صورت می گیرد بلکه بیش از آن از یک منطقه به منطقه دیگر و بیشتر از محیط های کوچک تر به محیط های بزرگ تر صورت می گیرد.

شورای شهر و مسئله مهاجرت

البته در بعضی موارد بد هم نیست و از ویژگی های انسان های ترقی خواه و پیشرو هست که می خواهند برای ارتقای سطح زندگی علمی، اقتصادی و فرهنگی خود تلاش کنند. اما اگر از حد بگذرد و به صورت یک امر رایج در آید خطرناک است. به نظر من در داخل یک کشور که ترکیب جمعیتی به هم می خورد و یک مرتبه می بینیم شهر ها پر و روستاها خالی می شوند به خاطر مسائلی چند است که عمده آن عبارتند از :

1- به لحاظ اقتصادی .چون ارزش پول کشور کم می شود و هزینه ها بالا می رود و حاشیه نشینی در شهر هاباانجام خدمات کاذب رونق پیدا می کند و مهاجرت صورت می گیرد.

۲- به لحاظ فرهنگی.وقتی به عناوین مختلف روستا و روستاییان مورد تمسخر قرار می گیرد و برای خوش آیند شهری ها فیلمهای طنز که حاوی تحقیر و دست کم گرفتن روستاییان است ساخته می شود خود آگاه و ناخود آگاه شهر نشینی و مهاجرت ر ا تقویت کرده ایم.

۳- به لحاظ اجتماعی. وقتی که همه نهاد های اجتماعی و مراکز مهم تصمیم گیری درشهر باشد و دسترسی روستاییان برای انجام ساده ترین کارشان به شهر باشد و تازه پس از هزینه مورد بی مهری قرار گیرند خود عاملی برای مهاجرت می شود.

۴- به لحاظ سیاسی. وقتی قدرت فرمانداران شهر های بزرگ و مراکز استانها درامور مبتلابه خود با فرمانداران و بخشداران متفاوت باشد و آنهادر محدوده کاری خود ضعیف باشند و نتوانند تصمیمات درست خود را اجرا کنند این باعث مهاجرت می شود.

۵- به لحاظ زیست محیطی. مانند زمانی که از مرکز برای مناطق روستایی تصمیم گرفته می شود و بدون توجه به نیازهای بومی روستایی و حتی مشورت با آنان و توجه به آسیب هایی که ممکن است دامن آنها را بگیرد به طرح های به اصطلاح توسعه ای دست می زنند و زندگی را بر آنان سخت می کنند، به ناچار عده ای که تمکن داشته باشند به مراکز بزرگتر مهاجرت می کنند.

۶- اقدامات شهرداری های بزرگ و توجه به زفاه شهر نشینان و آرایش شهر ها به اضافه ایجاد ثروت برای عده ای با تصمیمات خلق الساعه در ساخت و ساز ها جاذبه شهر نشینی را بیشتر می کند. البته خوشبختانه شرایط زندگی در شهر ها و به ویزه شهر های بزرگ آنقدر سخت شده که عده ای علاقمند به بازگشت به مناطق کوچکتر هستند و لی چون به دلایل فوق توجهی به مناطق کوچک تر به طور اصولی نیست در حد آرزو باقی می ماند.این موارد باتغییراتی برای مهاجرت به خارج هم ممکن است اتفاق بیفتد که می افتد.


9055057
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور قرار است در سفر به سریلانکا طرح عظیم و چندمنظوره «اومااویا» که ساخت ایران است را افتتاح کند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» «یک زن فلسطینی که غرق ماتم است جسد خواهرزاده‌ اش را در آغوش گرفته است» این عکس که توسط محمد سالم گرفته شده است عکس خبری سال ۲۰۲۴ شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» انگ اجتماعی هرگونه نگرش منفی، پیش‌داوری و تعصب یا باور‌های غلط مرتبط با ویژگی‌ها یا شرایط خاص افراد جامعه را شامل می‌شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات طوفان الاقصی نیز به مانند تمام نبرد‌های سرنوشت ساز تاریخ سبب صعود و سقوط افراد بسیاری از هرم قدرت در سرزمین‌های اشغالی شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ازجمله اهداف واشنگتن از وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، حذف جنبش مقاومت فلسطینی حماس از عرصه قدرت است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» انواع مختلفی از رفتار‌های پدر‌ها وجود دارد که عامل آسیب‌های دوران کودکی و مسائل مربوط به روابط بزرگسالی دختران‌شان هستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در طول نهضت ملی شدن صنعت نفت، امام خمینی بیشتر به پیگیری مسائل حوزه و کار تدریس و تالیف و مشاوره با آیت‌ا... بروجردی و تقویت دستگاه مرجعیت مشغول بودند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کمتر کسی اسم جانباز شهید «احد ترشیچی» را شنیده است. مرد مجاهدی که ۱۴ سال رنج جانبازی را تحمل کرد و سرانجام روز ۱۵ فروردین ۱۳۷۵ به خیل شهیدان پیوست.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در آستانه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری، مجازات‌هایی را برای متخلفان کنکور پیش‌بینی کرده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حادثه فرقان از عبرت‌های تاریخ انقلاب است. افرادی متدین، نمازخوان، نماز شب خوان و دائم روزه‌دار با شعار اسلام آمدند و بهترین آدم‌های متدین انقلاب را به شهادت رساندند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است