وبگردی 16:00 - 08 آذر 1394
محمد شریعتمداری در یک نگاه معکوس از خود سوال می کند " مگر آسایش ،آرامش، خوشی،کار، ثروت ،زندگی مدرن ، بی دغدغه و شاداب وشورانگیز مردم و جوانان ایرانی چه ایراد و اشکالی دارد که عده ایی نه تنها بر فقر که بر سختی و ملالت و روان پریشی مردم اصرار، برآن افتخار و از آن سرخوش هستند. از نگاه این سیاستمدار آرام و ستاره کم فروغ رسانه ها و مطبوعات جنجالی ایران ،بحث صرفا بر سر توافق اتمی تهران با جامعه بین المللی نیست؛ مخالفان روحانی خود بهتر از هرکسی این را میدانند.

پس چه باید کرد ای اقوام شرق؟

"آیا خوشحالی این جماعت در رنج و عذاب ملت مسلمان ایران است؟ آیا اینها از بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی کشور و در نتیجه تعطیلی کامل واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری و نشاط اقتصادی و مآلا توسعه فقر و بیکاری و فساد و فحشا و... لذت می‌برند؟."

چندان تخصص و شناختی از مسائل داخلی ندارم ،اما حیفم آمد به موضوعی که می خوانید نپردازم. پاراگراف بالا بخشی از نوشته محمد شریعتمداری معاون اجرایی ریس جمهور ایران حسن روحانی ست که امروز توسط بسیاری از رسانه ها از جمله خبرگزاری خبرآنلاین انتشار یافت. محمد شریعتمداری که به دلیل شباهت فامیلش با یک شریعتمداری دیگر، اما نه مانند او پر سر وصدا ،جنجالی!!، کمتر مورد توجه رسانه ها قرار می گیرید، گفته می شود فردی سایه نشین،بی حاشیه اما به غایت قدرتمند در نظام سیاسی ایران محسوب .او اینبار و در کمال شگفتی و عادت دیرینه سکوتش،خشمگین برای دفاع از آنچه او حیثیت و آبروی ایرانیان توصیف می کند پا به عرصه سخن گذاشته است. نه الزاما برای دفاع از حسن روحانی ، دولت نوگرا و نو اندیش او ویا حتی دفاع از دست آورد بزرگ رئیس جمهور یعنی توافق هسته ایی با جامعه بین المللی،که بیشتر برای ابراز نگرانی و شگفتی از این که "چرا عده ایی قلیل اما با صدایی بلند، خواهان توسعه فقر،فلاکت ،بیچارگی،گرسنگی ،سختی و عذاب روحی و روانی ایرانیان هستند و از این عذاب مردم لذت می برند!!؟. گروهی نه دشمن و خارجی بلکه ایرانی واز درون همین کشورو ساختار سیاسی آن!.به دیگر سخن محمد شریعتمداری در یک نگاه معکوس از خود سوال می کند " مگر آسایش ،آرامش، خوشی،کار، ثروت ،زندگی مدرن ، بی دغدغه و شاداب وشورانگیز مردم و جوانان ایرانی چه ایراد و اشکالی دارد که عده ایی نه تنها بر فقر که بر سختی و ملالت و روان پریشی مردم اصرار، برآن افتخار و از آن سرخوش هستند !!.

طرفه آنکه این سسیاستمدار آرام ، متحیرانه سوال می کند " اگر چنین نیست و چون افتادن برجام به پرتگاه را معادل قطعیت ادامه تحریم‌های وحشیانه دشمن و رانت‌خواری زالوصفتانی نظیر «ب - ز» و همراهان و مسببان آن می‌دانند و از این بابت خوشحالند که این هم باز اعتراف عجیب و بی‌نظیری است! واگر این دو نیست چرا این جماعت اینقدر برای زمین‌خوردن برجام مشروط ذوق‌زده دقیقه‌شماری می‌کنند؟".به باور من از نگاه این سیاستمدار آرام و ستاره کم فروغ رسانه ها و مطبوعات جنجالی ایران ،بحث صرفا بر سر توافق اتمی تهران با جامعه بین المللی نیست؛ مخالفان روحانی خود بهتر از هرکسی این را میدانند.،بلکه بحث بر سر بی انصافی مطلق و بی اخلاقی تمام عیار و نیزبه عادت کشنده عدم ترک صندلی صدارت و کسب ثروت مبهم مخالفان و حامیان سیاسی شان باز می گردد که دولت نو گرای روحانی مصمم به مقابله با آنها است .کسانی که خصوصا در دوران محمود احمدی نژاد به یک طبقه اقلیت ویژه،ثروتمند ، پر سرو صدا وبا امکانات حیرت آوربه ساختار اجتماعی و سیاسی ایران تحمیل شدند.

چندان شناختی از محمد شریعتمداری ندارم اما یکی از دوستان او در وزارتخارجه ایران به من گفت " خیلی عجیب است. محمد شریعتمداری یک تکنوکرات تحول خواه ،یک بورکرات سخت گیر،فردی آرام ،بی حاشیه و بیشتر اهل کار،بسیار جدی و نه چندان اهل شوخی والبته رسانه گریز است. حتی سخنان اخیرش را در اینستا گرام شخص اش منتشر کرده. ببینید چه شده وشرایط را برای دولت چقدر سخت کرده اند که صدای او هم درآمده است".

تا آنجا که میدانم در شرایط حساس مثل شرایط امروز ایران و یا هر دوره تاریخی دیگر و برای مللی دیگر، نمونه یی از این نوع رفتارها ضد ملی ثبت نشده. چگونه ممکن است عده ایی خواهان زمین خوردن ملت و کشورشان باشند، آنهم به بهانه "این دولت ،دولت ما نیست!. بد به حال فرد یا افرادی که درس تاریخ برای آنها فقط یک شوخی گذرا و تکرار نشدنی ست .قلم مادر تاریخ در باره این عده چه خواهد نوشت؟.

یکی بر سر شاخ ،بن می برید

خداوند بستان نگه کرد و دید

بگفتا گر این مرد بد می کند

نه با من که با نفس خودمی کند

matinmos@gmail.com

 

 

 


7445331
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کبد مسئول جریان روان احساسات، انرژی و خون است هنگامی که کبد به درستی کار می‌کند، احساسات متعادل می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تعیین مرزهای سالم در روابط چیزی است که اکثر ما هنگام بزرگ شدن آن را یاد نگرفته ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شکست سخت نظامی صهیونیست‌ها در برابر ایران در شرایطی رقم خورد که به اذعان فرماندهان نظامی کشورمان در این عملیات نسل دوم و سوم توانمندی موشکی ایران به کار گیری شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در گفتگو با حجت الاسلام سیدعلی بطحائی، فرقه‌شناس و پژوهشگر جریان‌های اسلامی معاصر راهبرد‌های فرا راه آینده جبهه نرم فرهنگی بررسی شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نگهداری اشتباه از پیاز و سیر باعث جوانه زدن آنها می‌شود، از این رو برای جلوگیری از این مساله باید روش‌های صحیح برای نگهداری آنها به کار ببرید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مروری بر زندگی جهادی سردار شهید سیدمحمد حجازی در کلام هم رزمانش را از نظر می‌گذرانید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی شما اصرار دارید در ۵ فرد متولد یک ماه، خصوصیات مشترکی پیدا کنید، درنهایت موفق می‌شوید. چون شما فقط دنبال نقطه اشتراک در آنها می‌گردید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» زنان به‌واسطه مادری کردن و مادر بودن، نیاز به حمایت‌های بیشتری از آنچه امروز در حال اجراست، دارند تا بتوانند دوباره خوشحالی واقعی و وجودی خودشان را ابراز کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دکتر خالد شوکت، سیاستمدار و سخنگوی سابق دولت تونس به بیان نکاتی درباره عملیات وعده صادق پرداخت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است