استانی 17:44 - 04 اسفند 1397

۵۶ درصد مددجویان گیلانی زنان سرپرست خانوار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی بعداز ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش زیادی از مددجویان این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، اظهارکرد: ۵۶ درصد مددجویان کمیته امداد در استان گیلان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

اهرابی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد در راستای حمایت از این قشر اقداماتی انجام داده است، افزود: پرداخت اجاره مسکن، بیمه اجتماعی، اهدای جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه درمان، خدمات آموزشی، سفرهای زیارتی، پرداخت شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان دختر بخشی از اقدامات این نهاد است.

وی با تأکید براینکه توانمندسازی زنان و خانوارهای تحت پوشش اولویت کمیته امداد است، گفت: تلاش می شود تا با مشاوره‌های به‌ موقع و موثر بتوانیم در زمینه تقویت عزت‌نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار گام برداشته و به کاهش ناهنجاری‌ها و اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی آنها کمک کنیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه در حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی و همچنین تأمین مسکن نیز گام های برداشته شده است، تصریح‌کرد: زنان سرپرست خانوار ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت از بیمه پایه و مکمل و ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از بیمه مکمل کمیته امداد بهره‌مند هستند.  

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان فاقد مسکن بوده که زنان سرپرست خانوار نیز جزو همین خانواده‌ها هستند، افزود: طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۲ میلیارد و ۴۰۷ میلیون تومان ودیعه اجاره به این افراد پرداخت شده است.


10062237
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است