گوناگون 12:45 - 01 خرداد 1396
معرفی کتاب؛
کتاب «معنا و ساختار علم دینی» به کوشش قاسم بابایی و توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

کتاب «معنا و ساختار علم دینی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «معنا و ساختار علم دینی» به کوشش قاسم بابایی به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

دغدغه نفوذ و گسترش علوم سکولار در دانشگاه‌ها و تربیت دانشجویانی با اندیشه سکولار مقوله‌ای نیست که به سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد و حل این معضل نیازمند راهکار اساسی است. یکی از راهکارهای بنیادی از طریق علم دینی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

این کتاب در شش فصل تنظیم شده است.           

۱ـ فصل اول: درآمدی معناشناختی بر علم دینی از دکتر رمضان علی‌تبار فیروزجایی است که در آن به ماهیت چیستی و چگونگی علم دینی پرداخته است.

۲ـ فصل دوم: بازخوانی علم دینی در علوم تجربی از سیده‌ زهرا موسوی است که حاوی تبیین و بررسی دیدگاه دکتر گلشنی در علوم تجربی است.

۳ـ فصل سوم: فرایند شکل‌گیری علم دینی در علوم انسانی است که توسـط نگارنـده به تبییـن و بررسـی چگونگـی شکل‌گیری علم دینی در علوم انسانی بر مبنای فکری دکتر خسرو باقری پرداخته شده است.

۴ـ فصل چهارم: تبیین رویکرد حداکثری در علم دینی؛ این مقالـه توسط نگارنـده حـاوی بازخوانی و فرایند شکل‌گیری علـم دینی بر اسـاس دیدگـاه آیت‌الله جـوادی آمـلی است.

۵ـ فصل پنجم: مدل الگوی حکمی ـ اجتهـادی در علوم انسانی است. در این بخش مصاحبه‌ای با استاد دکتر خسروپناه در زمینه ماهیت و چگونگی شکل‌گیری علم دینی انجام شده است.

۶ـ فصل ششم: چگونـگی تحول در علوم انسانی سکولار: این بخش شامل گفتگو با شهریار زرشناس است کـه به تبییـن و چیستـی علوم انسـانی سکولار و راهکار تحول در آن پرداخته است.

کتاب «معنا و ساختار علم دینی» در قطع رقعی و در ۲۰۴ به قیمت ۱۵۵۰۰تومان توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.


9117032
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است