فرهنگی‌هنری 20:39 - 05 دی 1393
مدیر موسسه جامعة القرآن کریم کشور:
تویسرکان- ایرنا- مدیر موسسه جامعة القرآن کریم کشور گفت: موقوفات قرآنی و حرکت در مسیر گسترش فرهنگ قرآن در جامعه از بهترین مصادیق باقیات صالحات هستند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید 'محمد مهدی طباطبایی' روز جمعه در آیین یاوران وقف در شهرستان تویسرکان استان همدان افزود: بر اساس حدیث قدسی، همه موجودات و انسان روزی خور و عیال خداوند متعال محسوب می شوند و نعمت هایی که به آنها داده می شود تنها یک امانت در دست آنها است.



وی اذعان کرد: انسان در مورد اموال و دارایی های خود ملکیت حقیقی ندارد بنابر این بهترین راه برای بهره برداری از امانات الهی، وقف آنها در مسیر رضایت خداوند مهربان به شمار می رود.



حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه وقف فقط شامل اموال و دارایی های کلان نمی شود ابراز کرد: در اسلام نگاه کیفی به این گونه اعمال می شود و فقط از دید کمیت به آنها نگریسته نمی شود.



وی ادامه داد: اگر بخواهیم پس از مرگ نیز از برکات و رحمت های الهی در این دنیا استفاده کنیم بهترین راهش پیوستن به صف واقفین است.



حجت الاسلام طباطبایی تاکید کرد: بر اساس آموزه های الهی، فرزند صالح، صدقه جاریه و علمی که مردم از آن نفع ببرند بهترین نوع باقیات صالحات به شمار می روند.



وی متذکر شد: هر فرد چه بزرگ و چه کوچک و فقیر یا غنی می تواند به اندازه وسعش در زمره واقفین قرار بگیرد.



معاون موسسه جامعة القرآن کریم و حافظ کل قرآن کریم نیز گفت: شهرستان تویسرکان با برخورداری از قابلیت ها و استعدادهای فراوان در حوزه فعالیت های متنوع قرآنی می تواند به قطب قرآنی منطقه تبدیل شود.



حجت الاسلام سید 'محمد حسین طباطبایی' افزود: مهمترین عامل برای فعالیت های قرآنی توکل بر خدا، همت مضاعف و اخلاص است و مصداق آن جامعة القرآن است که بدون کمک های مالی و دولتی اکنون از بیش از 700 شعبه برخوردار شده است.



وی بیان کرد: قرآن کریم انسان ها را به معامله ای دعوت می کند که آنها را از عذاب دردناک نجات دهد و آن چیزی جز ایمان به خدا و رسول او و جهاد در راه خدا به وسیله اموال و جان نیست.



حجت الاسلام طباطبایی تاکید کرد: فعالیت های قرآنی باید با شور، نشاط و پویایی و هدف گذاری های صحیح صورت بگیرد تا شاهد اثر گذاری عمیق آنها باشیم.



در این آئین با اهدا لوح تقدیر و جوایزی از واقفان نیک اندیش و فعالان، حافظان و قاریان برتر قرآن کریم در شهرستان تویسرکان تجلیل شد.



ساختمان جدید موسسه جامعة القرآن کریم تویسرکان روز جمعه با حضور مدیر و معاون موسسه جامعة القرآن کل کشور در این شهرستان افتتاح شد.



تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در جنوب کوه الوند است که از بیش از 103 هزار نفر جمعیت، سه شهر، دو بخش و هفت دهستان برخوردار است.



7531/576

انتهای پیام /*


5488417
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است