فرهنگی‌هنری 12:08 - 10 مهر 1401

«همسایه‌های خوب» به فصل دوم می‌رسد/ ساخت مستند شهید فخری‌زاده

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» با حضور امیر مهریزدان مدیر مرکز تولیدات مستند و تلویزیونی سوره و عوامل و سوژه‌های این مجموعه امروز یکشنبه دهم مهرماه در محل سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

هادی فیروزمندی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی سوره که اجرای این نشست را بر عهده داشت در ابتدا گفت: «همسایه‌های خوب» براساس این ایده شکل گرفت که در شرایط اجتماعی کشور ما که زمینه برای ناامیدی یا دلسردی از خیلی چیزها وجود دارد عده‌ای به دنبال حال خوب اطرافیانشان هستند و ما هیچ چیز را برتر از این ندانستیم که از این قهرمانان تجلیل کنیم.

مهدی شامحمدی تهیه‌کننده برنامه هم در ادامه گفت: ما در این مجموعه ۲۲ قسمتی، سوژه‌هایی را در چند استان کشور پیدا کردیم. انگیزه شخصی ما بود که بتوانیم روی کسانی که شاید حال خوبی ندارند تاثیری داشته باشیم. این کار برای من تجربه فوق‌العاده‌ای بود، آن هم به دلیل حمایت‌های برادرانه‌ای که دوستان در سازمان سینمایی سوره داشتند.

در ادامه مهدی بخشی مقدم کارگردان این مجموعه نیز در سخنانی عنوان کرد: این اولین بار است که می‌بینم بعد از یک مجموعه مستند، نشست خبری برای آن برگزار می‌شود. خیلی ممنونم از سوژه‌هایمان که لطف کردند به ما اعتماد کردند و اجازه دادند از زندگی‌هایشان فیلم بسازیم. این روزها صحبت از امید سخت است و ما نمونه‌های امید را در تک تک سوژه‌ها دیدیم. هدف ما این بود که بگوییم ما ممنون دار شما هستیم. امیدواریم اگر فصل دوم همین مجموعه قرار است ساخته شود باز هم بتوانیم کار حال خوب کن بسازیم.

در بخش دیگر این نشست امیر مهریزدان مدیر مرکز تولیدات مستند و تلویزیونی سوره نیز در سخنانی عنوان کرد: همه تشکیلات و تجهیزات و… برای این است که خادم زحمات شما باشیم. ما امروزه بیش از اینکه ناامید باشیم احساس ناامیدی داریم. از جمله کارهایی که این احساس ناامیدی را از بین می‌برد چنین اقداماتی است. همین زحماتی است که سوژه‌های برنامه متحمل شدند.

وی افزود: ما در مرکز سوره اعتقاد داریم کار خوب وقتی ساخته شود، راه خود را پیدا می‌کند. من وقتی قسمت‌های مختلف را می‌دیدیم فکر می‌کردم این حس، مثل عطر یک گل خوشبو منتشر می‌شود. در همین راستا تولید فصل دوم این مجموعه را هم در دستور کار خواهیم داشت. وقتی هیچ مسئولی هیچ ابلاغی نداشته یک نفر خودش خودجوش دست به کاری می‌زند که کمکی کرده باشد. شما عزیزان هیچیک در جایگاهی نبودید که کسی دستوری بدهد و با صدق نیت خود کار کردید و من شک ندارم اینها تکثیر می‌شود.

مهریزدان با اشاره به اینکه ما در این برنامه اصلاً دنبال این نیستیم که بگوییم مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: اتفاقاً ما بیش از همه طلبکاریم که چرا کاستی هست اما ما افرادی را داریم که آنچه را از دستشان برمی‌آید به بهترین شکل انجام می‌دهند. از معلم و فعال اجتماعی و آتش‌نشان تا کسی دغدغه طبیعت را دارد. اینجا می‌خواهیم بگوییم جامعه اگر مشکلاتی دارد عده‌ای خودجوش راه خود را طی می‌کنند و نیازی هم به امثال ما ندارند. شاید حتی دوربین‌های ما مزاحم هم باشد اما این تصویر هم خوب است تا یک جاهایی بتوانیم این موارد را نشان دهیم.

وی یادآور شد: ما با هر اعتقادی و سنتی و روشی نشان دادیم که عده‌ای برای کمک هستند. ما ایران را می‌سازیم، شعار هم نمی‌دهیم امید ما همین بچه‌هایی هستند که بدون سر و صدا سال‌هاست برای کودکان کار می‌کنند، یا عزیزی که در سیستان مسأله اش فرهنگ است. ایران، همه این قهرمانان است که در کنار ما با هر سلیقه و مذهبی با هم پیش می‌رویم.

مهریزدان با اشاره به ساخت فصل دوم این مجموعه اعلام کرد: نیت ما این بود که بتوانیم خوبی‌ها را در هر سطحی نمایش دهیم. صحبتی داشتیم که اگر بشود فصل دوم را هم ادامه دهیم و همین حس و حال خوب را باز هم منتقل کنیم. ما کاری را پیگیری می‌کنیم که قرار است به سمت داکیودرام برویم. همچنین بنا داریم درباره شهید فخری زاده هم اثری داشته باشیم که حق او هنوز ادا نشده است. سال آینده دو کار جدی در این فضاها خواهیم داشت. در عرصه ترسیم قهرمان‌ها کار دیگری به اسم قهرمانان معمولی داریم.

شایان اسدی از سوژه‌های برنامه که در این نشست حضور داشت در سخنان کوتاهی از ساخت این مجموعه قدردانی کرد و گفت: خوشحالم که در این مجموعه سانسور نبود و حرف‌هایمان را بیان کردیم. من علاقه‌ای نداشتم با مجموعه‌ای کار کنم چون درخواست‌های زیادی برای فیلمبرداری و.. داشتیم اما خوشحالم که با این مجموعه کار کردم.

نوری باقری از دیگر سوژه‌های که در حوزه کوره‌های حاشیه نشین فعالیت دارد بیان کرد: آرزویم این است که سیستم زندگی در کوره‌ها از بین برود. کسانی که در این کوره‌ها زندگی می‌کنند هم درگیر فقر اقتصادی هستند و هم فقر فرهنگی و امیدوارم هر دو اینها با هم از بین برود.

مهریزدان در پایان درباره مستند شهید فخری زاده توضیح داد: وقتی می‌گوییم شهید فخری زاده ۱۲ سال در لیست ترور قرار داشته است برای خیلی‌ها روشن نیست که دلیلش چه بوده است و بنا داریم مستندی بسازیم و این جنبه‌ها را که شهید فخری‌زاده را در صدر لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفت بسازیم.

وی در پایان گفت: این حجم مستند برای تلویزیون تولید کردن یعنی مخاطب ما فقط جشنواره‌ها نیستند بلکه به دنبال کارهایی هستیم که به لحاظ قصه‌گویی مخاطب هم داشته باشد. تلاش ما این است که به سمت کیفی شدن کارها حرکت کنیم.


11700626
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است