بین‌الملل 11:05 - 03 آبان 1393
رئیس جمهور کلمبیا ضمن استقبال از پیوستن 2 فرمانده دیگر «فارک» به مذاکرات صلح، طی واکنشی مثبت آن را خبری خوب و امیدوار کننده برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات تلقی کرد.

واکنش مثبت کلمبیا به الحاق دیگر فرماندهان «فارک» به مذاکرات صلح

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال تیمپو»، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا طی سخنرانی در جمعی از مقامات این کشور ضمن استقبال از ورود 2 فرمانده دیگر نیروهای مسلح انقلابی «فارک» به «هاوانا» پایتخت کوبا (جهت شرکت در مذاکرات صلح بین این نیروها و دولت کلمبیا) اعلام کرد: ورود 2 فرمانده دیگر «فارک» به «هاوانا» خبر بسیار خوب و نشانه‌ای امیدوار کننده در این گفت‌وگوهاست.

«سانتوس» در ادامه بیان کرد: این آرامش را به همه هموطنانم می‌دهم که مذاکرات در روند خوبی قرار گرفته و این یکی از بهترین نشانه‌های خاتمه یافتن گفت‌وگوها با نتیجه‌ای مثبت است.

 وی گفت: حضور 2 فرمانده دیگر «فارک» به همراه مقامات نظامی این نیروها در مذاکرات اخیر و همچنین آماده‌سازی مقدمات لازم در تحویل سلاح از سوی «فارک» همگی حاکی از تصمیم واقعی آن‌ها در پایان دادن به همه درگیری‌ها و خاتمه بخشیدن به مذاکرات می‌باشد.

«سانتوس» در ادامه با تأکید بر این نکته که مذاکرات از پیشرفت خوبی برخوردار بوده خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید از پیوستن نظامیان به مذاکرات هراس و نگرانی داشته باشد.

«هومبره د لاکایه» رئیس هیئت مذاکره کنندگان دولت کلمبیا در «هاوانا» در این رابطه اظهار داشت: اتخاذ هرگونه تصمیمی طی مذاکرات صلح بدون مشورت و در نظرگرفتن نظامیان قطعا امری اشتباه و نادرست به شمار می‌رود.

«دلاکایه» در ادامه حضور فرماندهان نظامی در مذاکرات را یک افتخار و رعایت احترامی 2 جانبه بین مذاکره کنندگان برشمرده و تأکید کرد که این مسئله برخلاف عقیده برخی از افراد خیانت نبوده بلکه در مقابل بسیار سازنده می‌باشد.

وی افزود که گرفتن تصمیماتی چون خاتمه یافتن جنگ و برقراری صلح بدون شنیدن صدای نظامیان بسیار غیرمنطقی و اشتباه است.

به گزارش فارس، «فارک» و دولت کلمبیا پس از 50 سال درگیری و خشونت به دنبال برقراری صلح و آرامشی ماندگار در کشور هستند.

آن‌ها از آغاز مذاکراتشان در نوامبر سال 2012 تا‌کنون بر‌ سر مواردی چون اصلاحاتی در بخش کشاورزی، مشارکت سیاسی «فارک» در امور کشور و بحث مبارزه با مواد مخدر به توافق رسیده‌اند.


5031877
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی نتانیاهو را عامل تحریک درگیری‌ها در منطقه معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی تکمیل ماموریت نظامی دانمارک در عراق، سفارت این کشور به زودی در بغداد بسته می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در بازار جهانی به دلیل کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شاهد ثبات نسبی بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت مستقر در غزه شکنجه کودکان خردسال به دست ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر حقوق بشر سازمان ملل از تل آویو خواست روند توحش شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری را متوقف کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی از ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله در جنوب لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا انتظار دارد هرگونه اقدام نظامی اسرائیل در بحبوحه تشدید تنش نظامی با ایران پس از حمله ایران به اراضی اشغالی با «دامنه محدود» باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آنالنا بائربوک طی سفر امروز خود به سرزمین‌های اشغالی به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی ماموریت دریایی اتحادیه اروپا حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی را در عملیات این گروه در دریای سرخ بی تاثیر دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر دفاع کانادا از ارسال ۸۰۰ پهپاد اسکای رنجر به اوکراین خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است