گوناگون 16:40 - 03 خرداد 1394
کسب نمره مطلوب در آزمون زبان دکتری EPT، یکی از دغدغه‌های اصلی داوطلبان آزمون دکتری و دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است.

دانستنی‌های آزمون زبان EPT دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بسیاری از داوطلبان شرکت در آزمون زبان دکتری EPT نسبت به این آزمون اطلاعات کافی ندارند و با سئوال‌هایی از قبیل آیا کسب این مدرک الزامی است و جایگزینی برای آن نیست؟ با فرصت کم و حجم بالای مطالب، چطور از عهده این آزمون بر آییم؟ آیا این آزمون منابع مشخصی دارد؟ و ... مواجه هستند.

اساس شکل‌گیری آزمون EPT بر این بوده است که داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همانند داوطلبین دیگر دانشگاه‌ها، حین مصاحبه دکتری می‌بایست مدرکی ارائه دهند که سطح دانش زبان انگلیسی آنها را مشخص کند. متولی برگزاری این آزمون، دانشگاه آزاد اسلامی است که به محک زدن داوطلبان در دو مهارت زبانی و سه بخش می پردازد.

از تعداد ۱۰۰ سوال مطرح شده در این آزمون، ۳۰ سوال به درک مطلب، ۳۵ سوال به لغات و ۳۵ سوال به گرامر اختصاص داده شده است.

هرچند EPT تنها مدرک قابل پذیرش حین مصاحبه نیست اما داوطلبانی که هدفشان قبولی در دانشگاه آزاد اسلامی است و برنامه‌ای برای شرکت در آزمون دکتری دانشگاه‌های دولتی ندارند، شرکت در آزمون EPT را بر شرکت در آزمون MSRT ارجح می‌دانند، چرا که دانشگاه آزاد اسلامی نمره 50 از آزمون EPT را برابر با نمره 65 از آزمون MSRT می‌داند. نکته مهمتر این است که یکی از بخش‌های آزمون MSRT محک مهارت شنیداری‌ است که بیشتر داوطلبان در آن ضعف دارند. توصیه کارشناسان این حوزه برای داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به هزینه پایین شرکت در این آزمون‌ها، ثبت‌نام در هر دو آزمون EPT و MSRT و کسب هر دو مدرک است.

این آزمون که تقریبا هر ماه در مرکز علوم تحقیقات تهران برگزار می‌شود، نمره منفی نداشته و داوطلبان می‌بایست حداقل به 50 درصد از سوالات پاسخ صحیح داده و موفق به کسب نمره 50 شوند اما در غیر این صورت داوطلبان می‌توانند بدون فاصله در آزمون‌های بعدی تا زمان کسب نمره مورد نظر ثبت‌نام و شرکت کنند.

میزان مطالعه و زمان پیشنهادی مطالعه جهت کسب نمره مطلوب در این آزمون با توجه به میزان دانش زبانی هر فرد متفاوت است. اما در صورتی که فرد از پراکنده‌خوانی خودداری کرده و صرفا با توصیه متخصصین حوزه آزمون‌های زبان دکتری و منابع پیشنهادی ایشان برنامه‌ریزی کند، می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به آنچه می‌خواهد، دست یابد.

منابعی که مرکز این آزمون به داوطلبان معرفی می‌کند عبارتند از:

Understanding and Using English Grammar – By: Betty Azar

(Mosaic 1 and 2 (Reading

(Select Reading (Pre intermediate- Intermediate and Upper intermediate

۵۰۴ Absolutely Essential Words for TOEFL – Fifth Edition

البته اکتفا کردن تنها به این منابع، نمی‌تواند کسب نمره مد نظر داوطلبین را تضمین کند. منابع معرفی شده، تنها منابع پایه هستند و شرکت‌کنندگان این آزمون‌ها بر این موضوع واقفند که از منابع مختلف دیگری نیز برای طراحی سوالات به کرّات استفاده می‌شود.

بهترین متد مطالعه برای آزمون‌های زبان دکتری، تکیه بر تجربه موسسات و اساتیدی است که سال‌های زیادی را در این راه گذرانده و نسبت به تنوع منابع آزمون‌ها، اشراف کامل دارند.

موسسه آموزشی فرهیختگان دانشگاه تهران با 13 سال تجربه آموزشی موفق و سابقه برگزاری 115 دوره کلاس‌های آمادگی زبان انگلیسی مرتبط با دکتری و مدارک آن، کلاس‌های فشرده یک ماهه‌ای را مختص هر آزمون اعلام شده برگزار می‌کند و همچنین برای داوطلبانی که امکان شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند بسته‌های مکاتبه‌ای این دوره‌ها تهیه کرده است.

انتهای پیام


6435000
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است