اجتماعی 12:19 - 07 شهریور 1393
مدیر عامل صنایع نساجی هلال ایران از قرار گرفتن نام این سازمان در لیست شرکت‌های تامین کننده اقلام اصلی امداد و نجات سازمان ملل خبر داد.

ورود هلال احمر به لیست تامین کننده اقلام سازمان ملل

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در نشست خبری پیرامون تشریح عملکرد شرکت صنایع نساجی هلال ایران با اعلام خبر قرار گرفتن نام این شرکت در لیست تامین کننده اصلی ملزومات امدادی سازمان ملل ، گفت: دفتر مشاوره‌ای سازمان ملل لیست بهترین شرکت‌های تامین اقلام امدادی را برای کمیسیون‌های مربوطه ارسال کرده است و شرکت صنایع نساجی هلال ایران توانسته در لیست اصلی تامین کننده ملزومات امدادی سازمان ملل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از سه ماه قبل نام ایران در این لیست قرار گرفت، گفت: امیدواریم به مرکز تولید و تامین کمیته صلیب سرخ در خاورمیانه تبدیل شویم.

وی همچنین از کسب استانداردهای تولیدی فدراسیون صلیب سرخ خبر داد و ادامه داد: خوشبختانه پتو، چادر و دیگر اقلام امدادی این شرکت توانسته استاندارد فدراسیون و کمیته صلیب سرخ را کسب کند.

یزدان‌مهر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با یک استراتژی هوشمندانه در تامین منابع مورد نیاز و منابع مالی پایدار به سمت خودکفایی رفته است گفت: ما با پیشبرد تصمیمات هوشمندانه رئیس جمعیت هلال احمر و همچنین هدفگذاری و انتخاب استراتژی بلندمدت در نظر داریم که تا سال 97 به عنوان برترین برند تولید و تامین ملزومات امدادی در خاورمیانه تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران از نظر حجم تولید اقلام امدادی حرف اول را در منطقه می‌زند، گفت: اما از نظر تنوع،‌ تعدد و کیفیت محصولات تولیدی در رتبه سوم قرار داریم و سعی داریم تا سال 97 رقبای خود که هند و ترکیه هستند را پشت سر بگذاریم.

مدیر عامل صنایع نساجی هلال همچنین به پیگیری مدیریت دانایی محور و چابک سازی نیروها اشاره کرد و افزود: در حالی که بسیاری از کارخانه‌های تولیدی به سمت تعطیلی و یا استفاده از حداقل توان خود پیش می‌روند، واحد تولیدی خوانسار شرکت صنایع نساجی هلال در چهار شیفت و به صورت 24 ساعته فعال است که در کشور نظیر آن وجود ندارد.

به گفته یزدان‌مهر، در سال گذشته تنها 90 هزار تخته پتو تولید شده بود، اما امسال 300 هزار تخته پتو تولید شده و این در حالی است که بیش از 400 هزار تخته پتو سفارش گرفته‌ایم و برای پاسخگویی به نیاز مشتریان باید با افزایش دو برابری ظرفیت دستگاه‌های بافندگی به این مهم که همان پاسخگویی به نیاز مشتریان است، پاسخ مناسب بدهیم.

وی همچنین به همکاری با شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار از نظرات کارشناسی شرکت‌های دانش بنیان بهره بردیم و توانستیم برای اولین بار پارچه تنفسی و نایلون ضد سایش تولید کنیم.

مدیر عامل صنایع نساجی هلال ایران با بیان اینکه واحد خوانسار شرکت صنایع نساجی هلال به عنوان واحد نمونه اصفهان انتخاب شده است، از برنامه ریزی برای ایجاد تنوع در تولیدات خبر داد و گفت:‌ با طراحی و تولید ست‌های خواب از این پس در مواقع حادثه به جای ارائه سه تخته پتو به افراد آسیب دیده یک عدد "ست خواب" که دارای تشک، پتو و متکاست به آنها داده می‌شود . در حال حاضر ظرفیت تولید ماهانه 10 هزار ست خواب را داریم.

وی همچنین از تولید چادرهای بادی،‌ توسعه و تکمیل خط تولید چرم، تولید پارچه‌های آنتی باکتریال و ایجاد خط تولید مسنوج بی‌ بافت به عنوان برنامه‌های سال 93 خبر داد و گفت: این سازمان با الهام گیری از کمپ‌های نمونه آمریکا و ژاپن، کمپی را طراحی کرده است که دارای قسمت‌های متعدد و استاندارد است که به شهرداری، سازمان مدیریت بحران و سازمان امداد و نجات برای تولید این کمپ اعلام آمادگی کرده‌ایم.

مدیر عامل صنایع نساجی هلال ایران با بیان اینکه این سازمان در نظر دارد برای پاسخگویی هرچه بهتر به نیاز سازمان‌های امدادی در داخل کشور نمایندگی انحصاری چند شرکت تولید کننده اقلام امدادی را اخذ کند گفت: چادرهای اقلیمی ما در خاورمیانه حرف اول را می‌زنند چرا که تا سرمای منهای 20 درجه مقاوم هستند.

وی همچنین از ارائه چادرهای جدید بادی نیلوفری خبر داد و گفت: این چادرها مکمل چادرهای امدادی هستند به گونه‌ای که در مواقع وقوع پس لرزه که تخریبی وجود ندارد اما افراد به دلیل ترسشان مایل به ادامه زندگی در خانه‌هایشان نیستند می‌توانند در این چادرهای مسافرتی زندگی کنند.

وی همچنین با اشاره به تعامل این سازمان با شرکت‌های دانش بنیان از تولید 200 هزار متر پارچه کیسه خواب با همکاری اساتید دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر ما قابلیت تولید پارچه ویژه مناطق سرد و گرمسیر را داریم اما در فاز مطالعاتی قرار دارد و به زودی شاهد ورود تجهیزات جدید خواهیم بود.

انتهای پیام


4591690
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ توسط دولت را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است